MS Windows
briani 27239
Vista & kompatibiletsproblem.
Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 14:51

Hej gruppe.

Jeg var den lykkelige ejer af en pc med Windows XP. Den blev desværre
slagtet af et lynnedslag i fredags, og jeg købte derfor en ny, men man kan
selvfølgelig kun få dem med Vista. Jeg er som sådan ikke utilfreds med
Vista - og dog - er der mon nogen af jer der har problemer når I prøver at
lægge et lidt ældre spil ind ?

Jeg har spurgt i spilgruppen, men har ikke fået svar endnu. Jeg lagde mit
dejlige spil Diablo + expansionudgaven ind idag, men kan ikke spille det,
fordi det ikke er kompatibelt med Vista. Blizzard's support, som jeg blev
omdirigeret til er desværre "nede" p.t. på grund af reparation, så jeg kan
ikke få en forklaring eller evt. en opdatering førend de vender tilbage,
hvis det overhovedet kan lade sig gøre at bruge spillet mere.

Er det mon et generelt problem med lidt ældre programmer at man ikke kan
bruge dem mere p.g.a. Vista's kompatibiletsproblemer ?

P.S. Jeg havde også TDC's netsupport på den gamle pc, men den virker ikke
med Vista. Hvad er det dog for noget hø ? Jeg synes ikke at Bill Gates kan
være det bekendt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Blur T

Dato : 13-08-08 15:00

Nedgraderer Vista til XP? eller kører programmerne i XP m. SP2 tilstand
eller andet Windows der passer til dem?

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 15:08

In news:48a2e900$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Blur T <ghettoftwSP@Mgmail.com> typed:
> Nedgraderer Vista til XP? eller kører programmerne i XP m. SP2
> tilstand eller andet Windows der passer til dem?

Mange tak for svar, men jeg tror nu ikke jeg kan nedgradere noget som helst.
Det er en fin og fornem Medion Entertainment computer, og jeg har ladet mig
fortælle at de ikke kan fungere med XP (måske en skrøne). Jeg ved heller
ikke om man på min pc kan køre programmerne i XP mode, og jeg har ingen
anelse om hvordan man gør.

Jeg ved fra jeg havde win98 at man kunne fixe programmerne til at køre
f.eks. som det var win95, men det kan man nok ikke med de nyere
styresystemer.

Fra : Ole C

Dato : 13-08-08 15:31

Tove Krieger skrev blandt andet:

> [...]
> helst. Det er en fin og fornem Medion Entertainment computer, og jeg
> har ladet mig fortælle at de ikke kan fungere med XP (måske en

Sandsynligvis....

> Jeg ved heller ikke om man på min pc kan køre programmerne i
> XP mode, og jeg har ingen anelse om hvordan man gør.

Højreklik på genvejen til spillet > vælg Egenskaber > vælg fanebladet
Kompabilitet.

> Jeg ved fra jeg havde win98 at man kunne fixe programmerne til at køre
> f.eks. som det var win95, men det kan man nok ikke med de nyere
> styresystemer.

Jo - som anført ovenfor

--
vh
Ole C

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 15:59

In news:48a2f02f$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Ole C <mail@FJERNolec.dk> typed:

> Højreklik på genvejen til spillet > vælg Egenskaber > vælg fanebladet
> Kompabilitet.

> Jo - som anført ovenfor

Hej igen Ole.

Tak for dit svar.

Jeg har prøvet, men ingen af mulighederne virker. Jeg fik et svar i
spil-gruppen, at jeg skal downloade den nyeste patch som hedder D2patch_111b
+ prepatch fra Blizzard's (når de vender tilbage fra deres "maintenance")
hvilket måske godt kan vare et stykke tid, så det er bare om at være
tålmodig. Jeg har ikke spillet Diablo i lang tid, men jeg kunne da godt
tænke mig at kunne bruge det igen når jeg får lyst.

Fra : Snuden

Dato : 13-08-08 17:20

On Wed, 13 Aug 2008 16:07:53 +0200, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

> [...]
>Det er en fin og fornem Medion Entertainment computer, og jeg har ladet mig
>fortælle at de ikke kan fungere med XP (måske en skrøne).

Det er en skrøne. Min nuværende æske er en medion Entertainment
maskine, som (grrrr) havde Vista præinstalleret. Der var ingen
problemer med at hive den af og hælde XP på i stedet.
--
Snuden

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 15:01

In news:48a2e6af$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:
> Er det mon et generelt problem med lidt ældre programmer at man ikke
> kan bruge dem mere p.g.a. Vista's kompatibiletsproblemer ?

Det hedder selvfølgelig Kompatibilitetsproblemer - pyha det er et langt ord

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-08 16:56

"Tove Krieger" skrev i en meddelelse
> Er det mon et generelt problem med lidt ældre programmer at man ikke
> kan bruge dem mere p.g.a. Vista's kompatibiletsproblemer ?

Ja - der er enkelte spil og enkelte programmer, som det ikke er muligt
at bringe til at køre i Vista - der er også noget ældre hardware, der
ikke kan findes drivere til.

Men alt rimeligt nyt både hardware og software burde kunne komme til at
fungere i Vista.

Personlig blev jeg dog hurtigt træt af Vista's særheder især for de mere
nørdede, der vil pille, så kan Vista godt være lidt for striks med
rettighederne - irriterende

Og med ældre computere kan den også være lidt resource-tung

Men hvis du handler de rigtige steder, så er der ingen problemer med at
få XP med i stedet - f.x. har jeg for nylig købt 3 computere hos
www.laptops.dk - der fik jeg XP med til dem i stedet for Vista.

Jan

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 18:28

In news:48a303f5$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> typed:

> Men hvis du handler de rigtige steder, så er der ingen problemer med
> at få XP med i stedet - f.x. har jeg for nylig købt 3 computere hos
> [...]

LOL Det har du helt sikkert ret i Jan. Det er jo ikke sådan at klare
"abstinenserne" efter et par dage uden computer. Jeg kunne da også bare have
ventet nogle dage, men der var jo et godt tilbud i Aldi på en Medion
Entertainment pc med dockingstation til extern harddisk ovenpå. Det er en
rigtig god computer, og jeg har da næsten vænnet mig til Vista's små
"særheder" allerede. Jeg fik også fat i en ekstern harddisk til
dockingstationen idag, så nu har jeg lige pludselig 2x500 Gb på Putte, så er
der da blevet nok plads at tumle sig på. Problemerne med de gamle programmer
må jeg så tage som de kommer. Den tid den sorg som man siger. Jeg overlever
nok.

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-08 19:05

> [...]
> selvfølgelig kun få dem med Vista. Jeg er som sådan ikke utilfreds med
> Vista - og dog - er der mon nogen af jer der har problemer når I prøver at
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal tage de seneste patches ind. Søg efter "patch Diablo +Vista" på
Google for eksempel. Der vil altid være et eller andet gammelt ragelse som
det er vanskelligt at blive ved med at bruge.))

Så brug lejligheden til at spille noget nyt! For en gangs skyld så brug lidt
penge til andre end katten!
Efterfølgeren til Diablo hedder World of Warcraft med udvidelsen The burning
Crusade. Der kan du samle på udstyr og slide monstre op i læssevis, men bare
enormt flot.(Jeg spiller ikke den slags "Dungeon and dragons", men det er
lige noget for dig er jeg sikker på.

Selv kan jeg bedre lide first person shooters og en som "Farcry" har jeg
spillet helt igennem.Der var 4 patches der skulle installeres.

Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 21:24

In news:g7v7o9$rc2$1@newsbin.cybercity.dk,
Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> typed:
> [...]
> på Google for eksempel. Der vil altid være et eller andet gammelt
> ragelse som det er vanskelligt at blive ved med at bruge.))

Det vil jeg da prøve, måske finder jeg noget jeg kan bruge.

> Så brug lejligheden til at spille noget nyt! For en gangs skyld så
> brug lidt penge til andre end katten!

Der kan skam sagtens blive penge til andet end hende. Hun får det bedste
foder jeg kan købe, og dyrlægebesøg når det er påkrævet + det årlige check.
Hvis man ikke kan ofre penge på sine kæledyr skal man slet ikke anskaffe
dem.

> [...]
> læssevis, men bare enormt flot.(Jeg spiller ikke den slags "Dungeon
> and dragons", men det er lige noget for dig er jeg sikker på.

Der tager du desværre helt fejl. Begge min datters sønner på hhv. 18 og 19½
år spiller WOW, og det er slet ikke noget for mig, d.v.s. jo det er det på
en måde, men jeg bliver dårlig af den slags spil. Efter nogle minutter får
jeg kvalme af at se på skærmen. Jeg kan heller ikke så godt tåle at se
hjemmevideoer hvor billedet er meget uroligt, men den slags spil - jeg kan
ikke huske hvad man kalder dem er desværre lukket land for mig, og skydespil
bryder jeg mig heller ikke om. Jeg har fornylig købt 3 spil på nettet: The
Rise Of Atlantis og Around The World in 80 days som er rigtig gode, og så et
der hedder Mystery Case files hvor man leger detektiv og skal finde ting som
er godt skjulte. Smag kan jo heller ikke diskuteres, men jeg har nu været
meget glad for Diablo, selvom jeg ikke har spillet det et stykke tid. Jeg
glæder mig da til at treeren kommer.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 22:02

In news:48a342bd$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:
> In news:g7v7o9$rc2$1@newsbin.cybercity.dk,
> Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> typed:

Hej igen Lyrik.

Så tror jeg, at jeg fik løst problemet. Jeg gik ind på "Hellsgamers" tror
jeg nok det hed, og downloadede patch 1.12a, og så kunne jeg starte spillet.
Grafikken er da rimeligt god synes jeg, det er et godt grafikkort i min nye
pc, så nu kan jeg da spille Diablo igen. Det er bare lidt irriterende med
alle Vistas "kommentarbokse", men det må jeg lære at leve med.

Tusind tak for din hjælp.

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-08 22:26

> [...]
>>

> Hej igen Lyrik.
>
> Så tror jeg, at jeg fik løst problemet. Jeg gik ind på "Hellsgamers" tror
Så har du været steder hvor kvinder næsten aldrig kommer..

Godt det kører for dig. Tillykke med din nye maskine!-)

Hilsen
Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 23:15

In news:g7vjh7$1081$1@newsbin.cybercity.dk,
Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> typed:

> Så har du været steder hvor kvinder næsten aldrig kommer..

LOL

> Godt det kører for dig. Tillykke med din nye maskine!-)

Tak for det.

Fra : Ole C

Dato : 13-08-08 23:26

Tove Krieger skrev blandt andet:

> Det er bare lidt irriterende med alle Vistas "kommentarbokse", men
> det må jeg lære at leve med.

Hvis det er de irriterende bokse med "UserAccountControl" eller
"Brugerkontostyring" du mener, så er de nemme at fjerne:
Start>Indstillinger>Kontrolpanel>Brugerkonti> tryk på "Slå
brugerkontostyring til eller fra" - og fjern markeringen.
Det er en stor lettelse......

--
vh
Ole C

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-08 11:54

Ole C wrote:

> [...]
> Start>Indstillinger>Kontrolpanel>Brugerkonti> tryk på "Slå
> brugerkontostyring til eller fra" - og fjern markeringen.

Det vil jeg da håbe. Nu har jeg slået brugerkontostyring fra, men så kommer
der til gengæld en popup hvor der står "brugerkontostyring er slået fra -
klik her for at få rettet problemet" , og hvis den bliver ved med det, så
er man da vist lige vidt.

Fra : Ole C

Dato : 14-08-08 14:18

> [...]

> slået fra - klik her for at få rettet problemet" , og hvis den
> bliver ved med det, så er man da vist lige vidt.

Hm - det kan jeg slet ikke huske at min gjorde. Men det er også en måneds
tid siden jeg gjorde det (!)
Har du prøvet at genstarte maskinen (- ikke bare ind og ud af
Slumre-tilstand)?
Er der ikke et sted på den popup, hvor du kan bede den om at lade være med
at komme igen?

--
vh
Ole C

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-08 20:09

Ole C wrote:

> [...]
> Slumre-tilstand)?
> Er der ikke et sted på den popup, hvor du kan bede den om at lade

Jeg genstartede maskinen efter at have slået brugerstyringen fra, og så kom
den popup-meddelelse. Jeg kommer lige i tanker om at den popup kom ikke igen
da jeg startede maskinen i morges, så den er sikkert ok nu.

At begynde at pille ved registreringsdatabasen tør jeg simpelthen ikke, for
så ender det vel med denne popup-besked: "Hold nallerne væk fra noget du
ikke har forstand på, venlig hilsen Microsoft !!" LOL

Fra : Blur T

Dato : 14-08-08 14:37

> [...]

Det her kan hjælpe:

http://www.winhelponline.com/articles/103/1/How-to-disable-Notification-Area-Balloon-Tips-in-Windows-Vista.html

Mvh,
Blur

Fra : Ole C

Dato : 14-08-08 15:18

Blur T skrev blandt andet:

> Det her kan hjælpe:
>
> http://www.winhelponline.com/articles/103/1/How-to-disable-Notification-Area-Balloon-Tips-in-Windows-Vista.html

OK - der er altså tale om en "ballon-besked".
Dem har jeg fjernet med Mz Vista Force:
http://mztweak.bravehost.com/MzVista.html

--
vh
Ole C

Fra : Sven Pels

Dato : 14-08-08 07:27

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med Vista. Hvad er det dog for noget hø ? Jeg synes ikke at Bill Gates kan

Jeg havde samme problem med boulderdash da jeg opgraderede fra windows95 til
xp.
Der var ikke andet end problemer med at køre gamle spil på xp så jeg endte
med at opgive de gamle spil og købe nogle nye.

Havde også samme problem da jeg fik ny video, den kunne ikke tage betamax
bånd så jeg måtte købe vhs.

Fik så problemet igen da jeg fik dvd, så kunne den ikke tage mine vhs bånd,
jeg kunne simpelhen ikke presse dem ind i åbningen på dvd'en.

Mvh Sven

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-08 11:50

Sven Pels wrote:

> [...]
>
> Fik så problemet igen da jeg fik dvd, så kunne den ikke tage mine vhs
> bånd, jeg kunne simpelhen ikke presse dem ind i åbningen på dvd'en.

Suk - ja desværre er det et evigt tilbagevendende problem. De "gode"
fabrikanter ved jo nok hvad de gør.