MS Windows
briani 27239
Gøre mapper private i WinXP ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-08-08 18:04

http://support.microsoft.com/kb/298399/da er beskrevet hvordan man laver
mappen Dokumenter privat, så andre brugere af computeren ikke har adgang til
den. Der står bl.a. "2. Klik på fanen Deling, og klik derefter for at
markere afkrydsningsfeltet Gør mappen privat, så kun jeg har adgang til
den".

Nu kunne jeg også godt tænke mig at gøre nogle andre tilfældige mapper
private, men ved andre mapper end Dokumenter er afkrydsningsfeltet "Gør
mappen privat, så kun jeg har adgang til den" ikke aktivt. Hvordan får jeg
mulighed for at gøre andre tilfældige mapper private?

Claus

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 12-08-08 18:21

After serious thinking Claus E Beyer wrote :
> [...]
> mappen privat, så kun jeg har adgang til den" ikke aktivt. Hvordan får jeg
> mulighed for at gøre andre tilfældige mapper private?

Slå simpel fildeling fra i stifinderens mappe-indstillinger - så får
man normale sikkerhedsindstillinger på alle mapper.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-08-08 14:39

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Slå simpel fildeling fra i stifinderens mappe-indstillinger - så får man
> normale sikkerhedsindstillinger på alle mapper.

Sådan et menupunkt finder jeg desværre ikke under "Mappeindstillinger".
Kunne du lede mig lidt nærmere?

Claus

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-08-08 16:04

Claus E Beyer submitted this idea :

> Sådan et menupunkt finder jeg desværre ikke under "Mappeindstillinger". Kunne
> du lede mig lidt nærmere?

Fandt lige denne:
http://support.microsoft.com/kb/307874/da

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-08-08 16:41

Klaus Jørgensen skrev:
> Claus E Beyer submitted this idea :

> Fandt lige denne:
> http://support.microsoft.com/kb/307874/da

Det er ikke faldet dig ind at Claus' maskine nok kører Windows Home?

--
Niels

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-08-08 16:59

Niels P Sønderskov has brought this to us :
> Det er ikke faldet dig ind at Claus' maskine nok kører Windows Home?

Når jeg læser Edmunds indlæg, så jo, og så dutter mine anvisninger jo
ikke. :/

Fra : Edmund

Dato : 13-08-08 16:30

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> mappen privat, så kun jeg har adgang til den" ikke aktivt. Hvordan får jeg
> mulighed for at gøre andre tilfældige mapper private?

Hvis det er XP home du har
Ønsker man så at gøre en mappe privat på f.eks D-drevet, skal man
fortælle XP at D-drevet er Dokumenter mappen. Det gør man ved at
højreklikke på dokumenter på skrivebordet og vælge egenskaber / flyt.
Skriv D:\ og ikke D:\dokumenter. For ellers vil det kun være
dokumenter-mapppen på D-drevet man kan gøre privat

Når man så har gjort mappen privat, ændrer man bare indstillinger for
dokumenter tilbage til det gamle igen.

Mvh Edmund

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-08-08 19:25

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> dokumenter-mapppen på D-drevet man kan gøre privat

> Når man så har gjort mappen privat, ændrer man bare indstillinger for

Ja, det er WinXP Home jeg har. Jeg takker for hjælpen til Edmund og de andre
der har bidraget. Fremover skal jeg nok være mere påpasselig med at nævne om
det drejer sig om WinXP Home eller WinXP Professionel.

Claus