MS Windows
briani 27239
trådløs http ekstremt langsom på
Fra : Rainman

Dato : 12-08-08 17:23

Nogen som kan hjælpe med en forklaring på at al http browsning på min
Vista Business Lenovo kører mildt sagt katastrofalt langsomt (2-3 KB/s)
hvorimod ftp høvler derudaf med 700-800 KB/s)??

PC'en er simpelthen ubrugelig til browsning både med IE, FF og Opera, og
kan lige sige:
- Der er ingen antivirus/antispyware kørende ud over Microsoft Defender
- Problemet er det samme selv om Firewall slås fra
- Den trådløse router kører http med fuldt skrald på en anden bærbar med
XP-PRO
- Driver til netværkskort er opdateret, Vista fuldt opdateret og Lenovo
System Updates er ajour.

Det kan simpelthen ikke passe at det skal fungere så elendigt med Vista,
så der må vel være en forkalring et eller andet sted. Intet tyder på en
HW-defekt idet ftp som sagt kører fint og trådløs filoverførsel kører
også upåklageligt.

Fra : Rainman

Dato : 13-08-08 08:08

Rainman wrote:
> [...]
> så der må vel være en forkalring et eller andet sted. Intet tyder på en
> HW-defekt idet ftp som sagt kører fint og trådløs filoverførsel kører
Er der virkelig ingen der har et bud på dette? Det må være et Vista
problem, og som det er nu ser jeg ikke andre muligheder end at opgradere
til XP-Pro, men det tager de røvere fra IBM 470 kr for, og formodentlig
vil de være et par uger om at fremsende mediet medmindre jeg kan få
lirket en anden XP ind.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-08-08 14:42

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> opgradere til XP-Pro, men det tager de røvere fra IBM 470 kr for, og
> formodentlig vil de være et par uger om at fremsende mediet medmindre

Hvis andre ikke har disse problemer på vista kan det vel ikke være et
vista problem??? hint kunne være derfor der ikke er nogen der svarer
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Rainman

Dato : 13-08-08 14:59

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Hvis andre ikke har disse problemer på vista kan det vel ikke være et
> vista problem??? hint kunne være derfor der ikke er nogen der svarer
Klart. Men det udelukker jo ikke at der var en klokke der ringede hos en
i gruppen når problemet blev beskrevet Jeg må sige at det virker
kolosalt underligt på mig idet hardwaren og alt på routersiden åbenbart
kører problemfrit.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 13-08-08 16:33

tir, 12 08 2008 kl. 18:22 +0200, skrev Rainman:
> [...]
> så der må vel være en forkalring et eller andet sted. Intet tyder på en
> HW-defekt idet ftp som sagt kører fint og trådløs filoverførsel kører

Du kan prøve at slå autoscaling fra. I en kommandoprompt som
administrator skriver du

netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

læs evt denne side http://8help.osu.edu/3253.html

/andreas

Fra : Rainman

Dato : 13-08-08 17:45

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
> administrator skriver du
>
> netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Tak Andreas. Den har jeg været omkring, og prøvet alle de forskellige
parametre uden held. Sjovt nok er det som om at tingene kortvarigt kører
voldsomt bedre lige efter en parameterændring som gør at Windows
re-setter den trådløse forbindelse. Men det varer kun nogle ganske få
sekunder.