MS Windows
briani 27239
download winXP lovligt?
Fra : Filip Ravn

Dato : 11-08-08 08:14

Fra dk.edb.programpakker.ms-office

Jeg har lige købt en Acer stationær med WIN XP Pro. Problemet er at
computeren crashede efter at jeg havde installeret norton ghost og ville
tage en image af mit setup. Jeg rekvirerede derfor nogle reetableringscdér
fra Acer for at starte forfra. Dette kunne ikke lade sig gøre, da det
åbenbart var den image som ligger på harddisken som var smadret. Jeg
snakkede med Acer kundesupport, og de kunne kun sige at computeren skulle
til reperation og at jeg måtte undvære den i 3 mdr!!!

Det kan jeg altså ikke vente på - så mit spørgsmål er om man kan downloade
en lovlig XP pro cd fra nettet som jeg kan omformatere pcén med og
installere XP ud fra, da jeg jo har licens til en XP klistret på siden af
computeren. I så fald hvordan skal jeg downloade denne cd fra???

Jeg fik et tip fra den tidligere nyhedsgruppe om at hente en cd via torrent,
men efter at have hentet denne, fandt jeg ud af at min key ikke passede til
denne. Hvordan sikrer jeg mig at jeg henter den korrekte version af windows?

Filip

Fra : _

Dato : 11-08-08 08:39

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> torrent, men efter at have hentet denne, fandt jeg ud af at min key ikke
> passede til denne. Hvordan sikrer jeg mig at jeg henter den korrekte

Jeg har været ude for det samme (dog med en Home Pro). Jeg fik sendt *NI*
skiver fra Acer i Tyskland.
Ingen af diskene duede til noget.

Jeg må er kende, jeg sprang over, hvor gærdet er lavest: Jeg har en OEM-Home
fra Siemens, den installerede jeg på Aceren og aktiverede den med koden på
bagsiden af Aceren.

Fra : MooreHojer

Dato : 11-08-08 11:02

> Hvordan sikrer jeg mig at jeg henter den korrekte version af windows?

Det skal sandsynligvis være en OEM-version du henter ned...

--
MooreHojer

Fra : Filip

Dato : 11-08-08 15:50

> Det skal sandsynligvis være en OEM-version du henter ned...

Ja - efter at have afprøvet Retail, Coorporate, fandt jeg en OEM version og
det virkede perfekt

Filip

Fra : Søren Blom

Dato : 11-08-08 16:59

> [...]
> en lovlig XP pro cd fra nettet som jeg kan omformatere pcén med og
> installere XP ud fra, da jeg jo har licens til en XP klistret på siden af

Nej, naturligvis kan du ikek downloade Windows nogen steder fra ( i hvert
fald ikke lovligt), men det behøver du heller ikke, du har allerede hvad du
skal bruge.

Du bare laver en Recovery CD som du installere fra, så har du en fin frisk
maskine på en time, med alle de rigtige driver installeret.
Det du gør, er at gå ind i Acer eRecovery Management og vælge restore, så
får du en fin frik maskine i løbet af en times tid.

HUSK at tage kopi af dine dokumenter og andet du måtte ahve på maskinen FØR
du går i gang, ved samme lejlighed kan du også lave nogen restore CDer til
senere brug.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : _

Dato : 11-08-08 17:46

> [...]
> FØR du går i gang, ved samme lejlighed kan du også lave nogen restore CDer

Så let er det ikke. når grundfilerne på harddisken er ødelagt.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 18:08

Søren Blom wrote:
> [...]

> HUSK at tage kopi af dine dokumenter og andet du måtte ahve på
> maskinen FØR du går i gang, ved samme lejlighed kan du også lave

Av for søren, læs ikke hvad du tror der står, men hvad
der i virkeligheden står.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-08-08 20:13

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message

> Nej, naturligvis kan du ikek downloade Windows nogen steder fra ( i
> hvert fald ikke lovligt),

Det er vidst lige lovlig generelt det du skriver der, eller mener du at
msdn.microsoft.com er ulovlig ? (der har jeg da lovligt hentet lige fra
XP til 2008 server, for mindre end en uge siden)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-08-08 20:31

N_B_DK wrote:
> Det er vidst lige lovlig generelt det du skriver der, eller mener du at
> msdn.microsoft.com er ulovlig ? (der har jeg da lovligt hentet lige fra
> XP til 2008 server, for mindre end en uge siden)

MSDNAA.net har også links til mange steder hvor man kan hente en masse
sjovt, lige fra MS Dos 6.0 til Win2008 server. Alt sammen lovligt, hvis
man bare er tilknyttet den korrekte uddannelsesinstitution.

- Chano Andersen.

Fra : Rado

Dato : 12-08-08 01:02

On Mon, 11 Aug 2008 21:31:16 +0200, Chano Andersen
<usenet@chanoandersen.dk> wrote:

>MSDNAA.net har også links til mange steder hvor man kan hente en masse
>sjovt, lige fra MS Dos 6.0 til Win2008 server. Alt sammen lovligt, hvis
>man bare er tilknyttet den korrekte uddannelsesinstitution.

Hvis man har licens til den pågældende CD og blot har mistet CDen kan
der vel ikke være noget ulovligt i at få fat i en kopi. Det svarer jo
i realiteten til at man bruger en backup man selv har lavet af
originalen.

MS sælger jo svjv også selv kopier af deres CDer til brugere der har
mistet eller fået ødelagt deres original. Og man kan iøvrigt også købe
detail CDer uden licens til mange af deres programmer, til en billig
penge.

--
Shake The Olympic Hand
http://www.avaaz.org/en/handshake/97.php?cl_tf_sign=1

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-08 08:33

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
>Og man kan iøvrigt også købe
> detail CDer uden licens til mange af deres programmer, til en billig
> penge.

Og det kaldes mediekit.

Fra : Rado

Dato : 12-08-08 13:23

On Tue, 12 Aug 2008 09:33:06 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
>
>Og det kaldes mediekit.

Jep, kunne ikke lige huske betegnelsen.

Fra : MooreHojer

Dato : 12-08-08 11:29

> [...]
> mistet eller fået ødelagt deres original. Og man kan iøvrigt også købe
> detail CDer uden licens til mange af deres programmer, til en billig

bemærk ordene 'sælger' og 'købe'

--
MooreHojer

Fra : Rado

Dato : 12-08-08 13:37

On Tue, 12 Aug 2008 12:29:01 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

>bemærk ordene 'sælger' og 'købe'

Ja de skal jo have dækket deres omkostninger i forbindelse med
fremstilling af CDerne osv. Det har ikke noget med licensen at gøre.
Har du en licens har du ret til en kopi af programmet samt at bruge
det. Hvordan du får fat i den kopi kan MS i realiteten være ligeglade
med, sålænge du har betalt din licens.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-08-08 22:24

Følgende er skrevet af N_B_DK:
> [...]
> msdn.microsoft.com er ulovlig ? (der har jeg da lovligt hentet lige fra XP
> til 2008 server, for mindre end en uge siden)

Kan man kun hente den ved at slippe $ 349,-, eller er der billigere
mulighedder?

-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-08-08 18:42

Filip Ravn skrev bl.a. følgende:

> [...]
> som var smadret. Jeg snakkede med Acer kundesupport, og de kunne kun
> sige at computeren skulle til reperation og at jeg måtte undvære den

Det burde ikke kunne lade sig gøre at ødelægge det image, der ligger på det
skjulte drev, i mog med, at der un er læase adgang. Så medmindre din disk er
fysisk ødelagt, så er det ret nemnt at reetablere dit originale OS.

Kig også i mappen c:\programmer\acer\eRecovery

Der kan du starte en version af symantec ghost. Pas på ikke at forveksle med
mappen Acer inc, det er ikke samme mappe.

Ellers prøv F12 / F10 eller alt F12/F10 når maskinen booter op. Så burde du
kunne installere dit image. D2D skal være aktiveret i BIOS.

Glædelig jul

Claus