MS Windows
briani 27239
Vista: Aktivitet på harddisken?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 08-08-08 08:31

Jeg har vista x64.
Nogen gange oplever jeg at der er en masse aktivitet på min harddisk, jeg
tror ikke det er virus men windows der laver et eller andet på disken.
Disken skøjter bare derudaf i 10-15 minutter før den stopper.
Hvordan finder jeg ud af hvad det er, der er ikke noget at se i joblisten?

// Sid

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-08 09:17

"sls \(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in

> [...]
> disken. Disken skøjter bare derudaf i 10-15 minutter før den stopper.
> Hvordan finder jeg ud af hvad det er, der er ikke noget at se i

Det er måske Vistas Superfetch feature der er synderen. Hvis du har
forudsigelige brugermønstre når du benytter din PC, vil Superfetch kunne
preloade programmer inden du skal bruge dem. Det virker faktisk, men altså
kun hvis du har rigeligt med RAM og forudsigelige brugsmønstre (altid
starter de samme programmer efter boot eller på samme tid hver dag f.eks.)

Du kan forsøgsvis slå det fra både for at se om det er synderen, og om det
giver en forbedret ydelse hos dig. Vær opmærksom på at Superfetch lærer af
dig, så det skal være aktivt en uges tid eller mere før man mærker en
forbedring.

services.msc (som admin) -> Superfetch -> dobbeltklik -> deaktivér.

Fra : sls \(2770\)

Dato : 09-08-08 09:40

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> forbedring.
>
> services.msc (som admin) -> Superfetch -> dobbeltklik -> deaktivér.

Tak for svaret.
Jeg har fundet ud af det var O&O defrag der drillede, selv om jeg havde
slået det fra i start?

Mvh Sid

Fra : frank

Dato : 09-08-08 20:19

> Tak for svaret.
> Jeg har fundet ud af det var O&O defrag der drillede, selv om jeg havde
> slået det fra i start?
>
> Mvh Sid

Hej Sid. Kunne du ikke fortælle lidt nærmere om hvad du har gjort, for jeg
har også min harddisk som til tider pisker afsted, uden jeg ved hvad den
foretager sig.

Jeg slog superfetch fra, men det hjalp ikke.

vh. Frank

Fra : sls \(2770\)

Dato : 10-08-08 09:07

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den foretager sig.
>
> Jeg slog superfetch fra, men det hjalp ikke.

Mit problem var mit defragmenteringsprogram O&O Defrag, som selv gik igang
selvom jeg ikke havde sat det til nogen steder.
Men jeg kunne se i joblisten at det kørte..

Mvh Sid

Fra : frank

Dato : 10-08-08 09:31

> Mit problem var mit defragmenteringsprogram O&O Defrag, som selv gik igang
> selvom jeg ikke havde sat det til nogen steder.
> Men jeg kunne se i joblisten at det kørte..
>
> Mvh Sid

OK Sid. Men hvordan løste du problemet ??

vh. Frank

Fra : sls \(2770\)

Dato : 11-08-08 00:39

> OK Sid. Men hvordan løste du problemet ??

Afinstallerede O&O Defrag