MS Windows
briani 27239
Windows glemmer logon data
Fra : Lene Larsen

Dato : 07-08-08 06:11

Jeg har 5 computere i huset alle med XP pro SP2, på dem alle har man via
Internet Explorer 7 mulighed for at tilgå 3 netwærks kamerare.
Når man i foretrukne vælger et af disse IP cam kommer der er boks op om
logon data, brugernavn og Password, og jeg vælger altid at sætte flueben i
boksen "gem disse informationer".

Problemet er at især een maskine ofte har glemt disse logon data, så de skal
tastes ind igen, de andre glemmer det også ind i mellem men det er meget
sjældent. Hvor gemmes disse oplysninger, og hvad kan være årsagen til at de
slettes når man udtryggeligt har sat en markering for at XP (IE7) skal huske
det?

Mvh.

Lene.

Fra : Lemon

Dato : 08-08-08 12:21

Lene Larsen wrote:
> [...]
> være årsagen til at de slettes når man udtryggeligt har sat en
> markering for at XP (IE7) skal huske det?

Nogle af disse sider forsøger med vilje at forhindre dig i at gemme
login informationer. Et af de almindelige er, at de altid starter op med
tekst der allerede er skrevet i login og password, men som ikke er det
rigtige.

Fra : Lene Larsen

Dato : 09-08-08 11:17

Det er jo ikke en tilfældig side, men login til et IP cam, og logger man på
første gang eller efter den
har glemt login info, så er de to felter blanke.

Når jeg logger på så sætter jeg en markering om at login data skal huskes,
men efter nogle få genstarter spørger den igen efter login data.
Derfor er det jo interessant at vide hvor i windows det gemmes og hvad der
kan være årsagen til det slettes.

Nogle der har en ide?