MS Windows
briani 27239
FDISK hjælp
Fra : Joe

Dato : 04-08-08 15:54

vis

Partition Status Type MB
1 A NTFS 3977
C: 2 Pri DOS 149

Jeg vil installer windows.
skal C: 2 ikke være det største 39977

hvordan kan jeg lave så jeg kun har 1, alså C: med fuld MB

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-08-08 17:31

On Mon, 4 Aug 2008 16:53:42 +0200, "Joe" <x@xx.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil installer windows.
>skal C: 2 ikke være det største 39977
>
>hvordan kan jeg lave så jeg kun har 1, alså C: med fuld MB

Slet alle nuværende partitions og opret én partition der fylder det
hele.
--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Fra : KentBM

Dato : 04-08-08 19:15

Joe skrev:
> [...]
>
> Jeg vil installer windows.
> skal C: 2 ikke være det største 39977
>
> hvordan kan jeg lave så jeg kun har 1, alså C: med fuld MB
Du skriver ikke, hvilken windows du vil installere. Hvis det er XP eller
2000, så har du ikke noget at bruge FDISK til. Partionering foregår
under installation. Du skal ikke fdiske først.

--

Kent

Fra : Joe

Dato : 04-08-08 20:01

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2000, så har du ikke noget at bruge FDISK til. Partionering foregår under
> installation. Du skal ikke fdiske først.

Det er Wim98SE

Fra : Joe

Dato : 04-08-08 20:07

"Joe" <x@xx.dk> skrev i en meddelelse

> "KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> Det er Wim98SE

kan eller skal jeg slette NTFS

Fra : Pico

Dato : 04-08-08 20:29

Joe wrote:

> kan eller skal jeg slette NTFS

Så vidt jeg husker kan FDISK ikke slette NTFS, du skal nok have fat i en CD
med XP og så slætte partionerne, så kan du evt. partionen med XP eller FDISK
hvis du foretrækker den.
Du behøver ikke have en "lovlig" XP da du bare skal bruge den til at
partionere med, hent evt. en på nettet.
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 03:51

Pico wrote:

> Så vidt jeg husker kan FDISK ikke slette NTFS,

Jo, slet NON DOS Partitions

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-08-08 21:23

Joe skrev bl.a. følgende:

> hvordan kan jeg lave så jeg kun har 1, alså C: med fuld MB

www.tersgov.dk/delpart.exe

Sletter *alle* typer partitioner. Skal køre i DOS.

Claus