HJÆLP mine fisk dør...
Fra : Brian Laybourn

Dato : 22-07-01 18:18

Jeg har for nyligt købt nogle nye fisk (platyer) og siden jeg kom hjem med
dem er mine fisk ved at dø... Der må være sygdom med.

De første der begyndte at dø, var mine cistrus-maller (sugemaller) og hun
guppyer, nu er det mine balihajer...
Min ene balihaj svømmer rundt med et øje der er meget hævet og der er en
grumset hinde over...

Er der nogen der har idé om hvad det kan være ?

Mit akvarie er et 325 liter.

Brian Laybourn
www.clausborreudafformel1.dk

Fra : X - Dude

Dato : 22-07-01 22:49

"Brian Laybourn" <mail77@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> guppyer, nu er det mine balihajer...

> Min ene balihaj svømmer rundt med et øje der er meget hævet og der er en

Jeg ville gætte mig til at det er SVAMP gå ned til din lokale dyrehandler og
køb noget medicin

/Rasmus

Fra : Renate Olsen

Dato : 23-07-01 01:21

Da mine fisker ble syke med prikkesyken ( hvite prikker på alle fiskene)
fikk min Sort Molly han et slikt hevet øye. Isolerte ham og de mest prikkete
fiskene i et lite ektozonbad, og hadde litt Ektozon oppi akvariet. Den dosen
som er anbefalt som forebyggende!! Dette hjalp tydligvis, jeg mistet ingen
fisker, og hevelsen til Molly'en er helt borte.

"Brian Laybourn" <mail77@bigfoot.com> skrev i melding

Fra : Brian Laybourn

Dato : 23-07-01 02:31

Jeg forsøger mig med en saltbehandling.

Bør der altid være en smule salt i vandet ?

nyhedsmeddelelse:DUD67.346$Cj3.11326@news.get2net.dk...

Fra : Toussaiont ben

Dato : 06-08-01 20:30

88L67.558$Cj3.18634@news.get2net.dk...