CRC error
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-09-08 17:29

Hvad i alverden er en crc-error?

Har modtaget en .rar fil der indeholder nogle .jpg filer og forementlig
også en kort film i enten avi eller wmv.

Når jeg vil pakke filen ud med zipeg for jeg at vide at der er en crc-
error

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-09-08 18:14

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> også en kort film i enten avi eller wmv.
>
> Når jeg vil pakke filen ud med zipeg for jeg at vide at der er en crc-

CRC er en checksum på den pakkede fil, og den fejl du oplever betyder
sandysnligvis at filen er smadret.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check>

/thomas

Fra : Per Jensen

Dato : 10-09-08 18:16

Frank Løkkegaard skrev:
> [...]
> også en kort film i enten avi eller wmv.
>
> Når jeg vil pakke filen ud med zipeg for jeg at vide at der er en crc-

CRC er et fejlkorrektions-system. Dit RAR program har opgivet at udpakke
din fil. Tilsyneladende er filen skadet, så der er gået nogle bits tabt
et sted, så den kan muligvis ikke udpakkes nu. du kan evt. prøve med et
andet udpakke program, der måske kan gendanne data, men tvivler på ret
meget success.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check

// Per.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 10-09-08 18:18

In article <fc.0073fb6b08637bca0073fb6b08637bca.8637bd6@net.dialog.dk>,
Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Hvad i alverden er en crc-error?

En CRC-fejl opstår når en komprimeret fil bliver pakket ud, og der er
fejl i filen.

Dvs. at nogle data ikke kan læses ordentligt, og det kan i visse
tilfælde betyde at hele filen ikke virker.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen