Oversigt over HD'en?
Fra : iSteen

Dato : 10-09-08 13:15

Jeg trænger til at få luget lidt ud - er der en smart måde hvorpå man
kan se hvilke mapper der fylder mest op på harddisken?
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-09-08 13:20

<http://grandperspectiv.sourceforge.net/>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-09-08 13:36

iSteen wrote:
> Jeg trænger til at få luget lidt ud - er der en smart måde hvorpå man
> kan se hvilke mapper der fylder mest op på harddisken?

Tja, der findes mange forskelllige udover den indbyggede via Spotlight.
- Men jeg bruger meget et lille program, der hedder 'DiskTracker'. Udove
div. oversigter med str.angivelser, er det et ganske glimrende indeks-
og katalogprogram, hvor man blot ved et dobbeltklik på et navn, kan åbne
den pågældende fil

Man kan fx. lave kataloger over alle sine billeder, og vil man så have
fat i et bestemt billede, finder man det, dobbeltklikker, og Disktracker
vil fortælle dig, hvilken CD/DVD, d skal sætte i drevet for at billedet
åbner... osv.osv....

Og så har den den fordel, at den kan læse gamle DT kataloge helt tilbage
fra System 7.5's dage, og har man div. backup CD'ere liggende i
kataloger, så kan man hurtig finde dem frem igen..-) - Jeg har brugt den
lige siden ver. 1.0...
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11760

mvh. Erik Richard

Fra : iSteen

Dato : 10-09-08 15:11

Tak til jer begge
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Per Jensen

Dato : 10-09-08 18:18

iSteen skrev:
> Jeg trænger til at få luget lidt ud - er der en smart måde hvorpå man
> kan se hvilke mapper der fylder mest op på harddisken?

Whatsize virker godt http://www.id-design.com/software/whatsize/

// Per.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-08 18:24

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Jeg trænger til at få luget lidt ud - er der en smart måde hvorpå man
> kan se hvilke mapper der fylder mest op på harddisken?

Ellers kan du jo få dig en større harddisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 10-09-08 18:42

On 2008-09-10 19:23:39 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Ellers kan du jo få dig en større harddisk.

Det er egentligt ikke harddisken - eller både og....
Min eksterne HD til Time Machine er desværre ikke andet end 35-40GB, så
der ryddes op ind imellem
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-08 19:07

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Det er egentligt ikke harddisken - eller både og....
> Min eksterne HD til Time Machine er desværre ikke andet end 35-40GB, så
> der ryddes op ind imellem

Køb aldrig en TM backup harddisk mindre end 500 GB ... og på min MacBook
er den interne harddisk på 320 GB, den størst mulige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 11-09-08 08:28

On 2008-09-10 20:07:13 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Køb aldrig en TM backup harddisk mindre end 500 GB

Min eksterne stammer fra dengang da de kostede en bondegård, derfor størrelsen

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Per Rønne

Dato : 11-09-08 09:12

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Min eksterne stammer fra dengang da de kostede en bondegård, derfor størrelsen

På:

<http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=450&Product
CategoryID=284>

kan du se en 500 GB SATA-harddisk til 496,25, og en PATA til 572,50.
Inklusive moms.

En boks koster så 399 derudover:

<http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=169391&Prod
uctCategoryID=288>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 11-09-08 17:32

On 2008-09-11 10:12:13 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> CategoryID=284>
>
> kan du se en 500 GB SATA-harddisk til 496,25, og en PATA til 572,50.

Det er fint, men jeg er fra Jylland - )
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Per Rønne

Dato : 11-09-08 18:04

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Det er fint, men jeg er fra Jylland - )

Der findes da massevis af jydske postordreforretninger inden for
området.

Her søger jeg på interne harddiske på min 500 GB og til max 500 kroner:

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=16&Parent=2&Sort=&
Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=500&Soegeord=&Direction24=2&Sorted24=5
36870912000&Equal6914=44841&Submit.x=33&Submit.y=12&Direction27=2&Sorted
27=&Direction28=2&Sorted28=&Direction25=0&Sorted25=&Direction578=0&Sorte
d578=&Direction2353=2&Sorted2353=&Equal193=&True25700=&Trueval25700=9721
4&True25701=&Trueval25701=97215&True25702=&Trueval25702=97216&Tlist12440
-93827=&True25704=&Trueval25704=97219>

22 hits - de fleste i det jydske ... Du kan endda få 640 GB for 481
kroner ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 11-09-08 21:49

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Der findes da massevis af jydske postordreforretninger inden for
> området.

Okay, men det jeg mente var, at jeg ikke køber en ny og større, bare
fordi jeg kan. Det er grænser for hvor mange unødvendige downloads og
andet gøgl jeg behøver tage backup af.
Men det er da rigtigt priserne falder til noget der frister

Fra : Per Rønne

Dato : 12-09-08 03:51

> [...]

> andet gøgl jeg behøver tage backup af.
> Men det er da rigtigt priserne falder til noget der frister

35-40 G er så lidt, at jeg ikke engang ville ofre en ekstern box på den,
hverken 2,5" eller 3,5". Den er jo lige til at smide ud, medmindre den
passer ind i en tom plads på en desktop.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 12-09-08 11:38

> [...]

> hverken 2,5" eller 3,5". Den er jo lige til at smide ud, medmindre den
> passer ind i en tom plads på en desktop.

Min Lacie er lige til at pløkke i usb-indgangen, og jeg er såmænd godt
nok tilfreds

Fra : Per Rønne

Dato : 12-09-08 13:58

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> Min Lacie er lige til at pløkke i usb-indgangen, og jeg er såmænd godt
> nok tilfreds

Det er jo så fordi du allerede har boksen; ville du ofre 200-300 kroner
på en ny boks til så lille en harddisk?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 12-09-08 15:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det er jo så fordi du allerede har boksen; ville du ofre 200-300 kroner
> på en ny boks til så lille en harddisk?

Aner det ikke, det er jo ikke aktuelt - jeg købte i sin tid en samlet
usb-hd

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 12-09-08 16:54

Per Rønne skrev:

> 35-40 G er så lidt, at jeg ikke engang ville ofre en ekstern box på den,
> hverken 2,5" eller 3,5". Den er jo lige til at smide ud, medmindre den
> passer ind i en tom plads på en desktop.

Sådan er vi så forskellige. Det er langt over min bagatelgrænse ... endnu.

Det der er den afgørende faktor for mig er ikke størrelsen men gørelsen.
Det skal ikke tage evigheder.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-09-08 17:41

> Sådan er vi så forskellige. Det er langt over min bagatelgrænse ... endnu.
>
> Det der er den afgørende faktor for mig er ikke størrelsen men gørelsen.
> Det skal ikke tage evigheder.

Man skal også kunne gå tilstrækkeligt langt tilbage. I øvrigt ville jeg
slet ikke kunne lave en enkelt backup med TimeMachine til en så lille
harddisk; der ligger betydeligt mere på mine 'hoved-harddiske', som
ligger på 320 GB.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 12-09-08 18:17

> [...]
> slet ikke kunne lave en enkelt backup med TimeMachine til en så lille
> harddisk; der ligger betydeligt mere på mine 'hoved-harddiske', som

Næ, men som Thorbjørn skriver, så er vi heldigvis forskellige! Tænk hvis
vi allesammen brugte Windows.....brrrrrrrr