VMware Fusion ?
Fra : Autocadster

Dato : 08-09-08 20:31

Kan man installere og bruge VMware Fusion, når man allerede har
installeret Mac OSX + Windows Vista ?

Kan man rede sig en kort vejledning

På forhånd tak

Autocadster / 2620

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-09-08 22:21

Autocadster wrote:
> Kan man installere og bruge VMware Fusion, når man allerede har
> installeret Mac OSX + Windows Vista ?

Ja, du installerer den bare som et normalt OS X program

> Kan man rede sig en kort vejledning

- Installer programmet i OS X
- Start Fusion og lad den finde dit 'C' drev'
- Allokér C drevet til Fusion
- Check Fusions indstillinger, så du sikrer dig, at det er Mac OS X, der
håndterer USB controlleren i Fusion og ikke Win-USB controlleren.
- Start Windows
- Kontroller at der er netadgang fra din Windows
- Aktiver Windows hos MS. Det er nødvendigt, da både Parallels Desktop
og VMWare Fusion ser Windows som en ny installation og derfor skal
Windows aktiveres igen.

Så skulle det køre... - Jeg kan ikke sige, om de personlige
indstillinger, du evt. allerede har lavet i den bootbare Windows, vil
følge med i en virtuel maskine.

Jeg vil anbefale, at du henter det lille freeware hjælpeværktøj
'Bootchamp' og installerer den på OS X, så kan du fra menulinien i OS X
skifte til direkte boot i Windows uden først at skulle holde ALT tasten
nede under genstart. Både Fusion og Parallels lægger - svjv. - en lille
bootmanager ind på din windows, så du i bootet Windows kan boote direkte
ind i OS X igen. - Parallels Desktop gør det ihvertfald...

BootChamp 1.0.1
menu bar item for quickly booting into Windows
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/36697

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bech

Dato : 08-09-08 22:22

In article <48c57d6d$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Kan man installere og bruge VMware Fusion, når man allerede har
> installeret Mac OSX + Windows Vista ?

Du mener, at Vista er installeret på en bootcamp partition. Ja, Fusion
kan sagtens lægges på bagefter og sættes til at bruge Vista.

> Kan man rede sig en kort vejledning

Jeg mener Vista dukker op som mulighed når du starter Fusion.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-09-08 08:30

Autocadster wrote:
> Kan man installere og bruge VMware Fusion, når man allerede har
> installeret Mac OSX + Windows Vista ?

Ja. Men har du købt en licens til Fusion? Ellers ku' du ta' et kig på
Virtualbox. Det er i min erfaring en glimrende løsning til privat brug
og så koster den gratis.

Om den kan boote fra en BootCamp partition ved jeg dog ikke. Jeg bruger
selv Fusion til daglig.

> Kan man rede sig en kort vejledning

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 09-09-08 17:40

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Kan man installere og bruge VMware Fusion, når man allerede har
> installeret Mac OSX + Windows Vista ?
>
> Kan man rede sig en kort vejledning
>
> På forhånd tak

Jeg har VMware Fusion og er udmærket tilfreds.

Men engang imelle kommer der melding om en ny version. Det har jeg holdt
mig fra. Man kommer ikke til et opdateringsvindue. Det ser ud, som om
man skal hente og installere programmet forfra. Jeg er hundeangst for
mine møjsommeligt opsatte indstillinger,

Kan man redde sig en kort vejledning også til dette?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 17:55

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> mine møjsommeligt opsatte indstillinger,
>
> Kan man redde sig en kort vejledning også til dette?

Indstillingerne bliver da ikke berørt af dette - det skal de i hvert
fald ikke blive.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Autocadster

Dato : 09-09-08 18:23

Per Rønne skrev den 09-09-2008:

> Indstillingerne bliver da ikke berørt af dette - det skal de i hvert
> fald ikke blive.

Har installeret i morges og må godt nok sige at det er tusse nemt.
Det ændrer ikke på indstillinger af nogen art og det hele sker stort
set automatisk

Dejligt program

Er der i øvrigt nogen der kører BootCamp med Mac OSX + Windows Vista,
sammen med bluetooth mus og tastatur ?

Jeg kan ikke under opstart holde "alt" knappen nede og derefter vælge
hvilket OS der skal bootes fra, nogen der har en løsning på dette ?

Autocadster / 2620

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-09-08 20:19

Autocadster wrote:

> Har installeret i morges og må godt nok sige at det er tusse nemt.
> Det ændrer ikke på indstillinger af nogen art og det hele sker stort set
> automatisk
>
> Dejligt program

- Og jeg er lige så glad for at køre med 'fjenden' - Parallels
Desktop. - Den kører lige så stabil på min MacPro... - Og heller
ingen problemer med opdateringer.

> Er der i øvrigt nogen der kører BootCamp med Mac OSX + Windows Vista,
> sammen med bluetooth mus og tastatur ?

Ja, delvis... Jeg har BT til en mobiltelefon på OS X, og den registreres
også af XPPro, men jeg får også besked om, at den skal parres med BT
guiden i XP, så mon ikke det er det samme på Vista...

> Jeg kan ikke under opstart holde "alt" knappen nede og derefter vælge
> hvilket OS der skal bootes fra, nogen der har en løsning på dette ?

Ja, 'BootChamp'. den installerer et lille værktøj med adgang fra
menulinien, hvorfra du så kan boote direkte ind i windows.

BootChamp 1.0.1
menu bar item for quickly booting into Windows
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/36697

- Og vil du have en dansk version, kan du få den fra mig...

mvh. Erik Richard

Fra : Autocadster

Dato : 09-09-08 20:31

Erik Richard Sørensen har bragt dette til verden:

> Ja, delvis... Jeg har BT til en mobiltelefon på OS X, og den registreres også
> af XPPro, men jeg får også besked om, at den skal parres med BT guiden i XP,
> så mon ikke det er det samme på Vista...

Okay der er forskel når det er mus/tastatur for de skal "aktiveres"
under begge OS'er og så ændres koden

> [...]
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/36697
>
> - Og vil du have en dansk version, kan du få den fra mig...

Okay tak, den må du godt sende til mig

Kan den også omvendt, altså fra Windows tl Mac ?

Autocadster / 2620

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-09-08 21:06

Autocadster wrote:
> Erik Richard Sørensen har bragt dette til verden:

> Okay der er forskel når det er mus/tastatur for de skal "aktiveres"
> under begge OS'er og så ændres koden

Det gør den også med en mobil. - Det er også et nyt parrings-nummer, jeg
får opgivet, når jeg åbner guiden BT i XPPro...

> Okay tak, den må du godt sende til mig

You've got mail.

> Kan den også omvendt, altså fra Windows tl Mac ?

Nej, det er kun fra OS X til XP/Vista. Men VMWare Fusion bør installere
en guide/kontrolpanel i XP/Vista, hvorfra du kan vælge bootdisk. - det
gør Parallels desktop ihvertfald...

mvh. Erik Richard

Fra : Helge Hammer

Dato : 10-09-08 19:54

Erik Richard Sørensen skrev:

> - Og vil du have en dansk version, kan du få den fra mig...
>
> mvh. Erik Richard

<pivstemme>me_too</piv>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-09-08 21:23

Helge Hammer wrote:

> <pivstemme>me_too</piv>

så, så Helge, ingen grund til det. - Du har fået den..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-09-08 22:09

Erik Richard Sørensen wrote:

> så, så Helge, ingen grund til det. - Du har fået den..-)

Hm, det har du så ikke alligevel. - Jeg fik den tilbage i hovedet igen
med besked om, at den indholder en virus, hvad den så absolut ikke gør,
så jeg har sendt den til din tele.dk adresse...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-08 13:48

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Jeg kan ikke under opstart holde "alt" knappen nede og derefter vælge
> hvilket OS der skal bootes fra, nogen der har en løsning på dette ?

Tastaturet skal helst være sat direkte i maskinen, og ikke gennem en
kæde af USB-hubs.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Autocadster

Dato : 10-09-08 17:31

Efter mange tanker skrev Per Rønne:

> Tastaturet skal helst være sat direkte i maskinen, og ikke gennem en
> kæde af USB-hubs.

Hvordan det med den indbyggede bluetooth der i iMac ?

Autocadster / 2620

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-08 18:06

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote:

> Hvordan det med den indbyggede bluetooth der i iMac ?

OK, jeg tænkte slet ikke i trådløse baner, men jeg har nu alligevel på
fornemmelsen at Harald Blåtand vil være mindre effektiv end usb, at der
lettere kommer problemer, især under opstarten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk