Mærkelig mailadfærd
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-09-08 10:36

Mail giver det dut, som siger, at er er kommet en ny mail. Men der er
ingen ny mail på listen. Så kigger jeg på http://mail.tdconline.dk/,
hvor min konto ligger. Og her findes den nye mail, som ikke er kommet
tilsyne i postkassen på mail.

Det er sket nogle gange i den senere tid. Det har været afsendere med
kontonavn, der ender på @webspeed.dk og @yahoo.dk

I morges fik jeg mail fra vedkommende, der har en @webspeed.dk-adresse.
Jeg svarede. Og kort efter kom duttet med gensvar uden at mailen kom
frem. Den lå kun ude på webmailen.

Kan det have noget at gøre med, at der ligger for meget i postkassen?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-08 10:48

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> frem. Den lå kun ude på webmailen.
>
> Kan det have noget at gøre med, at der ligger for meget i postkassen?

Postkasserne hos TDC er ikke vildt store. De er som standard kun på 10
MB. Man kan gratis udvide til 250 MB, hvis man accepterer nogle
betingelser med, at de sletter e-mail, hvis man ikke har brugt kontoen
et halvt år, og de sletter papirkurven efter en uge. Hvis ens konto er
fuld, plejer man nu at modtage en besked om det. Jeg var selv ude for
det, da jeg havde fået en vedhæftet PDF-fil på 8 MB, som fyldte næsten
det hele. Jeg fandt så ud af, at man kunne udvide postkassen.
Hvad dit aktuelle problem angår, så kom jeg til at tænke på, om
det er spamfilteret i Mail, der snupper dine e-mail. Måske har det fået
den idé, at e-mail fra de pågældende domæner er spam. I så fald burde de
ligge i postmappen "Reklame". Har du set efter der? Hvis de er der, skal
du selvfølgelig markere, at de ikke er spam. På den måde skulle filteret
i Mail lære, at de ikke skal sorteres fra.
Hvis de ikke ligger der, så kan de ligge i en anden mappe. Der
er en glimrende søgefunktion i Mail. Når du kender afsender, titel osv.
fra din webmail, kan du jo let søge for at se, om de forsvundne e-mail
er røget ned i en eller anden undermappe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-09-08 11:03

> [...]
> fra din webmail, kan du jo let søge for at se, om de forsvundne e-mail
> er røget ned i en eller anden undermappe.

Jeg har den gratis udvidelse af TDC-postkassen.

Jeg har ikke nogen postmappe i Mail, der hedder "Reklame". Indstillinger
er sat til at markere, hvad Mail tror er reklame, men i øvrigt vise
disse mails i postkassen. Dem er der meget få af.

De savnede mails kommer ikke frem med søgefunktionen.

Er der en øvre grænse for, hvor meget mail man kan have liggende i Mail?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-08 12:12

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Er der en øvre grænse for, hvor meget mail man kan have liggende i Mail?

sikkert, men jeg har nok ca. 4-5 GB fordelt på flere konti uden
problemer ...

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-09-08 12:34

> sikkert, men jeg har nok ca. 4-5 GB fordelt på flere konti uden
> problemer ...
>
> /thomas
Jeg tror, jeg selv har fundet forklaringen:

For flere år siden har jeg med overdreven nidkærhed oprettet en masse
spamregler, der sender post direkte til sletning, hvs ordene forekommer
i titel eller indhold. Nogle af disse ord er forekommet i den aktuelle
korrespondance, som forsvandt. Men Mail dytter altså, lige før den
sletter.

Godt at man har TDCmail som backup et stykke tid.

TDC's spamfilter er i øvrigt så effektivt, at der ikke slipper noget
uønsket igennem til mig. Jeg har heller ikke erfaring for, at dette
filter stopper noget, som ikke burde stoppes (i mdsætning til mine
hjemmestrikkede regler, der nu er fjernet).

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : KentBM

Dato : 07-09-08 12:35

Ove Steen Smidt skrev:
> Er der en øvre grænse for, hvor meget mail man kan have liggende i Mail?
Med Mail mener du vel programmet Mail på Macen?

Jeg har ikke kunne finde oplysninger om grænsen, men det kan sagtens
skyldes, at jeg ikke har søgt godt nok.

--

Kent

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-09-08 16:56

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Med Mail mener du vel programmet Mail på Macen?
>
> Jeg har ikke kunne finde oplysninger om grænsen, men det kan sagtens
> skyldes, at jeg ikke har søgt godt nok.

Ja, "Mail" betyder programmet Mail. Og "mail" betyder post.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-09-08 17:04

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Ja, "Mail" betyder programmet Mail. Og "mail" betyder post.

Plejer at skrive Mail.app så er der ikke nogen tvivl ..

thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-09-08 19:38

> Plejer at skrive Mail.app så er der ikke nogen tvivl ..
>
> thomas

Det vil jeg så prøve at huske til næste gang.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt