Beskadiget skærm på en MacBook
Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 26-08-08 13:02

I går havnede min kones rollator oven i en opslået MacBook i et
Intercitytog. Ejeren mente at skærmen havde taget skade.
Er dette en totalskade, eller kan man sætten en ny skærm på?
Med venlig hilsen
AXEL

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-08 13:05

Axel Ærboe Hansen <aerboe@mail.dk> wrote:

> I går havnede min kones rollator oven i en opslået MacBook i et
> Intercitytog. Ejeren mente at skærmen havde taget skade.
> Er dette en totalskade, eller kan man sætten en ny skærm på?

Man kan sætte en ny skærm i, hvis det kun er skærmen der har taget
skade.

Men regn med at det bliver dyrt. Jeg håber at I har en forsikring der
dækker ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-08 13:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Man kan sætte en ny skærm i, hvis det kun er skærmen der har taget
> skade.
>
> Men regn med at det bliver dyrt. Jeg håber at I har en forsikring der
> dækker ...

jeps .. kan godt regne med at skærm + værksteds arbejde godt kan lande i
en 5-6k

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-08 13:14

> jeps .. kan godt regne med at skærm + værksteds arbejde godt kan lande i
> en 5-6k
>
> /thomas

Og når Thomas skriver 5 - 6 k, mener han 5000,-/6000,- kr.

Blot til Axels orientering

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-08 13:19

> Og når Thomas skriver 5 - 6 k, mener han 5000,-/6000,- kr.
>
> Blot til Axels orientering

Sorry ... jeg vil bare ikke slide så meget på min 0 knap ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-08 13:10

> [...]

> Intercitytog. Ejeren mente at skærmen havde taget skade.
> Er dette en totalskade, eller kan man sætten en ny skærm på?

Det må da være et forsikringsspørgsmål. DSB er selvforsikret, for det er
vel en uforudset hændelse?

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-08 13:15

> Det må da være et forsikringsspørgsmål. DSB er selvforsikret, for det er
> vel en uforudset hændelse?
>
> M.

P.S.: Prøv at beskrive hændelsesforløbet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-08 23:48

On 2008-08-26 14:09:45 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Det må da være et forsikringsspørgsmål. DSB er selvforsikret, for det er
> vel en uforudset hændelse?

Jeg er ret sikker på at det er Axels kones ansvar at holde styr på sin
Rollator
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-09-08 21:29

> Jeg er ret sikker på at det er Axels kones ansvar at holde styr på sin
> Rollator

Det skal du ikke være så sikker på, jeg vil mene, at det er ejeren af
den bærbare computer, der selv skal sørge for, at hans computer ikke
kommer i kambolage med normale trafik i togets gang- og opholsarealer.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-08 23:47

On 2008-08-26 14:02:18 +0200, Axel Ærboe Hansen <aerboe@mail.dk> said:

> I går havnede min kones rollator oven i en opslået MacBook i et
> Intercitytog. Ejeren mente at skærmen havde taget skade.
> Er dette en totalskade, eller kan man sætten en ny skærm på?
> Med venlig hilsen

en ny skærm er tissedyr da apple har en flatrate prisstruktur på
reperation af laptops.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-08-08 07:29

> [...]

> Intercitytog. Ejeren mente at skærmen havde taget skade.
> Er dette en totalskade, eller kan man sætten en ny skærm på?

Det er jo en klar ansvarsskade. Det skal du 100% lade dit og modpartens
forsikringsselskab slås om.

Husk blot aldrig at bruge ordene "hændeligt uheld", men derimod at
rollatoren, hvis din kone havde tænkt sig om, nok burde have kørt udenom
istedet for henover (eller noget i den stil . Dermed er der nemlig
tale om ansvar og så er det ude af dine hænder.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 09:42

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> istedet for henover (eller noget i den stil . Dermed er der nemlig
> tale om ansvar og så er det ude af dine hænder.

Den burde nok have været fastspændt, og brugeren af laptoppen burde nok
have ladet være med at ligge på gulvet med sin MacBook ..

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-08 09:47

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den burde nok have været fastspændt, og brugeren af laptoppen burde nok
> have ladet være med at ligge på gulvet med sin MacBook ..

Nu er det jo DSB og DSB har den dejlige vane med at overbooke deres tog.
Jeg har siddet på gulvet i "forhallen" på et IC3 fra KBH til Odense
fordi DSB havde "glemt" at der var et stort arrangment i Parken ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 14:01

> Nu er det jo DSB og DSB har den dejlige vane med at overbooke deres tog.
> Jeg har siddet på gulvet i "forhallen" på et IC3 fra KBH til Odense
> fordi DSB havde "glemt" at der var et stort arrangment i Parken ...

Du skal passe på med hele tiden at 'være på'; kan man ikke sidde og gøre
ingenting i et tog, eventuelt sidde og halvslumre eller hyggesnakke, kan
man godt gå agurk - eller springe ud fra 4. sal. Det har jeg set
eksempler på.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-08 14:06

> [...]
> ingenting i et tog, eventuelt sidde og halvslumre eller hyggesnakke, kan
> man godt gå agurk - eller springe ud fra 4. sal. Det har jeg set

Jojo, men nu er der jo nogen der bruger tiden i toget til at få noget
arbejde fra hånden ... eller også skal man bruge noget tiil at holde sig
vågen så man ikke misser sit stop ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 15:42

> Jojo, men nu er der jo nogen der bruger tiden i toget til at få noget
> arbejde fra hånden ...

Det er jo det der er farligt.

> eller også skal man bruge noget tiil at holde sig vågen så man ikke misser
> sit stop ...

Såvel min iPhone som mit armbåndsur indeholder et alarmur; jeg tror
faktisk at iPhonen er lettest at indstille.

Jeg vågner uhyre let ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 27-08-08 14:53

Per Rønne wrote:
> [...]
> ingenting i et tog, eventuelt sidde og halvslumre eller hyggesnakke, kan
> man godt gå agurk - eller springe ud fra 4. sal. Det har jeg set

Springe ud fra 4. sal, fordi et tog var overfyldt? Det er lidt svært at
se årsagssammenhængen her. Lyder lidt fantasifuldt.

/Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-08 15:42

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Springe ud fra 4. sal, fordi et tog var overfyldt? Det er lidt svært at
> se årsagssammenhængen her. Lyder lidt fantasifuldt.

Jeg taler om hele tiden at være 'på'. Hele tiden at arbejde. Man kan
have uhyre godt af at sidde og slumre i et tog, eller bare hyggesnakke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-08 16:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg taler om hele tiden at være 'på'. Hele tiden at arbejde. Man kan
> have uhyre godt af at sidde og slumre i et tog, eller bare hyggesnakke.

Enig - det er nemlig livgivende.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-08 18:20

> Enig - det er nemlig livgivende.

Det kan jo også være, man udnytter noget spildtid. Det er jo ikke
sikkert, det bliver lagt oveni arbejdstiden. Jeg vil da hellere arbejde
i toget og så slappe af, når jeg kommer hjem til min søde familie.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 10:15

> Det kan jo også være, man udnytter noget spildtid. Det er jo ikke
> sikkert, det bliver lagt oveni arbejdstiden. Jeg vil da hellere arbejde
> i toget og så slappe af, når jeg kommer hjem til min søde familie.

I USA kører især mændene gerne i lang tid for at komme frem og tilbage
mellem arbejde og hjem. Her kan de nemlig slappe af; det kan de hverken
på kontoret eller hjemme.

I Danmark sidder mændene til gengæld i timevis og læser avis på
toilettet - det eneste sted de kan slippe for konen og hendes indretning
af hjemmet. Medmindre de har fået en femi-fri 'hule' på loft eller i
kælder ... det kører der i øjeblikket en serie om i Weekendavisen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-08 12:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I USA kører især mændene gerne i lang tid for at komme frem og tilbage
> mellem arbejde og hjem. Her kan de nemlig slappe af; det kan de hverken
> på kontoret eller hjemme.

Den bemærkning balancerer vist på kanten af kønsdiskrimination, men man
kan selvfølgelig sige, at du ikke giver udtryk for en personlig
holdning, men blot iagttager fakta. Jeg læste også for nylig, at mange
danske mænd glæder sig til, at ferien er forbi, mens mange kvinder
frygter det. Mændene er trætte af, at der bliver stillet større krav til
dem fra familien. I ferien er de enten på ferie og skal være sammen med
familien hele tiden, eller også holder de fri hjemme og skal deltage
mere i husarbejdet. Kvinderne derimod kan se frem til, at de skal på
arbejde igen efter ferien, samtidig med, at de også skal klare alt det
huslige og børnene, som de også gjorde i ferien.

> [...]
> af hjemmet. Medmindre de har fået en femi-fri 'hule' på loft eller i
> kælder ... det kører der i øjeblikket en serie om i Weekendavisen ...

Jamen jeg kan jo kun sige, at så skulle de have valgt en anden kone. Det
er da muligt, du har ret i, at det ofte er sådan. Jeg ved det ikke. Jeg
synes bare, det lyder lidt uhyggeligt. Det er da trist, hvis det er
sådan, livet er for mange.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 13:45

> Den bemærkning balancerer vist på kanten af kønsdiskrimination, men man
> kan selvfølgelig sige, at du ikke giver udtryk for en personlig
> holdning, men blot iagttager fakta.

Ja, og siden jeg gik ud af skolen, 3g, har jeg boet for mig selv. Så der
kan naturligvis ikke være tale om personlig erfaring.

> [...]
> er da muligt, du har ret i, at det ofte er sådan. Jeg ved det ikke. Jeg
> synes bare, det lyder lidt uhyggeligt. Det er da trist, hvis det er

Jeg refererer i bund og grund blot aviserne, herunder de sidste to
udgaver af Weekendavisen.

Og herunder at konen typisk dropper /mandens/ vennekreds [manden får i
stedet konens vennekreds] og mandens ting [hus eller lejlighed bliver
feminiseret med lyserøde farvernuancer eller lignende] - på samme måde
som folke- og gymnasieskole i årtier er blevet feminiseret i en grad, så
drengene i dag er de store uddannelses-tabere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-08 13:51

> [...]

> stedet konens vennekreds] og mandens ting [hus eller lejlighed bliver
> feminiseret med lyserøde farvernuancer eller lignende]

nu vælter fordommene godt nok op :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 15:27

> nu vælter fordommene godt nok op :)
>
> /thomas

Hæ, hæ, ja, dét hér bliver sjovt*GG*

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-08 15:30

> Hæ, hæ, ja, dét hér bliver sjovt*GG*

sjovt ved jeg nu ikke ... men der er åbenbart nogen der har et skævt syn
på hvordan tingene i den virkelige verden forholder sig.

Bortset fra det så er grunden til at det er kvinderne der bestemmer
sådan noget som f.eks. indretning er ikke at de overtrumfer mændede, men
nok nærmere at de fleste mænd er _KOMPLET_ ligeglade og er lykkelige når
der er nogen der overtager den del af husholdningen.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 16:00

> sjovt ved jeg nu ikke ...

Synes du ikke, en god, mandschauvinistisk værkstedsdiskussion er sjov?
Det synes jeg. En sådan åbner virkelig op for al dansk snæversyn i al
sin enkelthed

> men der er åbenbart nogen der har et skævt syn
> på hvordan tingene i den virkelige verden forholder sig.

Mange, ja - rigtigt mange.

> [...]
> nok nærmere at de fleste mænd er _KOMPLET_ ligeglade og er lykkelige når
> der er nogen der overtager den del af husholdningen.

Jeg tror, Pers pointe mere er, at det danske samfund de seneste fyrre år
har været domineret af kvinder i alt, hvad der tangerer udvikling -
altså, fra fødsel til død.

Ret mig Per, hvis jeg tager fejl

> /thomas

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-08 16:08

> Synes du ikke, en god, mandschauvinistisk værkstedsdiskussion er sjov?
> Det synes jeg. En sådan åbner virkelig op for al dansk snæversyn i al
> sin enkelthed

måske, men den bliver meget hurtigt trættende ...

> Mange, ja - rigtigt mange.

> Jeg tror, Pers pointe mere er, at det danske samfund de seneste fyrre år
> har været domineret af kvinder i alt, hvad der tangerer udvikling -
> altså, fra fødsel til død.

sikker noget sludder ...

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 16:17

> måske, men den bliver meget hurtigt trættende ...

Ja - men så skal man blot ha´ et par flere øller.....(eller gå
hjem).

> sikker noget sludder ...

Pers eller mit sludder? Eller mit sludder om Pers sludder, eller...?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-08 16:34

> Ja - men så skal man blot ha´ et par flere øller.....(eller gå
> hjem).

> Pers eller mit sludder? Eller mit sludder om Pers sludder, eller...?

Per's sludder :)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 16:50

> Per's sludder :)

Jeg har nu kun refereret til Weekendavisens pågående serie om mænds
'huler' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-08 19:05

> Jeg har nu kun refereret til Weekendavisens pågående serie om mænds
> 'huler' ...

farligt ... hvem siger de har ret ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 19:41

> farligt ... hvem siger de har ret ?

Der har tidligere været tilsvarende udsagn andetsteds i pressen, og jeg
vil da heller ikke sige at det decideret strider mod mine egne
erfaringer - selv om disse erfaringer jo unægtelig er set 'lidt fra
sidelinien', da jeg jo har været enlig siden jeg flyttede hjemmefra, da
jeg gik ud af skolen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-08 21:48

He-he, måske siger det mere om journalisters forhold til kvinder

> [...]
> erfaringer - selv om disse erfaringer jo unægtelig er set 'lidt fra
> sidelinien', da jeg jo har været enlig siden jeg flyttede hjemmefra, da

Jamen, der er da sikker mange parforhold, hvor det er sådan. Der er også
mange familier, hvor børnene bliver narkomaner. Der er også mange, hvor
manden kommer fuld hjem og banker konen. Men hvad er det "normale"? Det
er der vel strengt taget ingen, der ved. Man kan jo finde eksempler på
stort set hvad som helst.
Endelig har du jo, som du selv siger, ingen personlig erfaring.
Du har tidligere udtalt dig om børneopdragelse, og her kan man jo sige
det samme, at der er mange måder at gøre tingene på. Vi var da et par
stykker, der ikke helt kunne give dig ret dengang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-08 16:47

> Du har tidligere udtalt dig om børneopdragelse, og her kan man jo sige
> det samme, at der er mange måder at gøre tingene på. Vi var da et par
> stykker, der ikke helt kunne give dig ret dengang.

Her må jeg dog sige at jeg har et års erfaring som lærervikar i
folkeskolen - ellers er jeg mest vant til børn og unge i
gymnasiealderen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 16:56

> Per's sludder :)
>
> /thomas

Godt, men nu er vi så vidende, at Per blot refererer en ordentlig avis,
så det bliver der vist ikke megen mandediskussion ud af

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-08 17:39

> sjovt ved jeg nu ikke ... men der er åbenbart nogen der har et skævt syn
> på hvordan tingene i den virkelige verden forholder sig.

Strengt taget er det jo svært at sige. Der er jo ingen af os, der kender
"Gennemsnitsdanskeren". Der findes jo mange forskellige typer, og der er
da sikkert mange parforhold, der er, som Erik Rønne lige har skitseret.
Hvor stor en procentdel, det er, tør jeg ikke sige.

> [...]
> nok nærmere at de fleste mænd er _KOMPLET_ ligeglade og er lykkelige når
> der er nogen der overtager den del af husholdningen.

Det er nok rigtigt. Derfor er det jo også et spørgsmål om, at mændende
skal melde sig ind i familien og deltage. Så bliver det hele også lidt
sjovere for dem selv. På en måde synes jeg heller ikke, man kan være
andet bekendt. Det går jo begge veje, at man interesserer sig for
hinanden og hinandens interesser. Det er da meget arrogant, at man
forventer, der er et hjem med rent tøj og mad på bordet, men man gider
ikke interessere sig for det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-08 10:19

Thomas von Hassel skrev den 28-08-2008 14:50:

> nu vælter fordommene godt nok op :)

Din kone hader lyserød og det er dig der sniger dig til at male huset
lyserødt, og du ønsker dig den her bærbare til jul?

http://www.savingadvice.com/images/blog/hello-kitty-laptop.jpg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-08 10:17

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Din kone hader lyserød

stort set ja ..

> og det er dig der sniger dig til at male huset
> lyserødt, og du ønsker dig den her bærbare til jul?

dog ikke :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-08 17:39

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, og siden jeg gik ud af skolen, 3g, har jeg boet for mig selv. Så der
> kan naturligvis ikke være tale om personlig erfaring.

Det kan være meget anderledes. Det er blot et spørgsmål om at vælge den
rigtige livsledsager og så have gensidig respekt og være der for
hinanden.

> [...]
> som folke- og gymnasieskole i årtier er blevet feminiseret i en grad, så
> drengene i dag er de store uddannelses-tabere ...

Jeg har nok en mærkelig kone. Hun sidder til forældremøderne og brokker
sig over, at det hele foregår på pigernes præmisser. Men det, du
skriver, er nok ikke helt forkert. Jeg har da hørt om eksempler, som du
nævner. Måske er der mange mænd, der vælger forkerte koner. De tror
måske, at man bare skal være gift, og så snupper de den første, den
bedste, der virker rar.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 18:00

> Måske er der mange mænd, der vælger forkerte koner. De tror
> måske, at man bare skal være gift, og så snupper de den første, den
> bedste, der virker rar.

Hvad så med vi stakler, der afprøver sytten forskellige koner og
alligevel ikke er tilfredse?

Tjaeh - det er jo nok vor egen skyld

Ren retorik

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-08 11:11

Morten Lind skrev den 28-08-2008 18:59:

> Hvad så med vi stakler, der afprøver sytten forskellige koner og
> alligevel ikke er tilfredse?

Stakkel? 17 koner?

For at kunne vurdere DET er du nødt til at oplyse hvor stort overlap der
har været og hvad der ellers måtte være relevant.

Fra : Morten Lind

Dato : 29-08-08 11:49

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Stakkel? 17 koner?

Ja, stakkel synes jeg dog, jeg ikke har været - jeg har haft det sjovt.
Jeg har dog ikke været gift alle gange, men med min trofasthed in mente
kan jeg godt tillade at kalde mine tøsebekendskaber for koner.

Sytten kan iøvrigt ikke gøre det

> For at kunne vurdere DET er du nødt til at oplyse hvor stort overlap der
> har været og hvad der ellers måtte være relevant.

Hmm....hører det ikke til privatlivssphaeren? Der har vist kun været
overlap tre gange, og hver gang er jeg blevet stillet stolen for døren:
" Nu må du vælge, kammerat!".

Svært, når en af mine livssentenser lyder: "Hverken enten eller, blot
både og". [ML].

En af de andre kan du se i signaturen

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-08 19:14

> Hmm....hører det ikke til privatlivssphaeren? Der har vist kun været
> overlap tre gange, og hver gang er jeg blevet stillet stolen for døren:
> " Nu må du vælge, kammerat!".

Du skal bare sørge for, at de er bedste veninder. Jeg har da to siddende
inde i stuen lige nu
Jeg må hellere gå ind og spørge, om jeg skal bringe dem en caffelatte.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 30-08-08 05:12

> Du skal bare sørge for, at de er bedste veninder. Jeg har da to siddende
> inde i stuen lige nu
> Jeg må hellere gå ind og spørge, om jeg skal bringe dem en caffelatte.

Hæ, hæ....det har jeg vist aldrig overvejet

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-08 09:10

> Hæ, hæ....det har jeg vist aldrig overvejet

Men OK, så er der da også ulemper. Jeg fornemmer ligesom, at man skal
holde sig til kun at have et platonisk forhold til den ene. Ellers kan
der vist blive ballade. Det gør nu heller ikke noget i min alder. Så
meget gang er der trods alt heller ikke i hormonerne mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 30-08-08 10:21

> [...]
> der vist blive ballade. Det gør nu heller ikke noget i min alder. Så
> meget gang er der trods alt heller ikke i hormonerne mere.

Altså Henrik - du lever sundt og er en ung mand - der må da være masser
af kraft i dig.

Men måske er det fornuftigt at gemme lidt på kraften, for når kvinderne
bliver halvtreds og børnene er store, så vil de realiseres, og /så/
kræver de ind.

Hvis man overser det, bliver man skilt.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-08 11:54

> Altså Henrik - du lever sundt og er en ung mand - der må da være masser
> af kraft i dig.

Det er der da også. Jeg kan bare mærke, at det er lidt nemmere at
kontrollere, når man passerer de 40.

> Men måske er det fornuftigt at gemme lidt på kraften, for når kvinderne
> bliver halvtreds og børnene er store, så vil de realiseres, og /så/
> kræver de ind.
>
> Hvis man overser det, bliver man skilt.

Det er nok mest, hvis man som mand ikke har tilladt sin kone at
realisere sig selv tidligere. Man ser tit den slags midaldrende kvinder
med en karrieremand, der pludselig skal åbne en butik med brugskunst,
fordi børnene er blevet store og kan klare sig selv. Min kone kan
(forhåbentlig) ikke realisere sig mere, end hun gør nu. Der er snart kun
Nobel-prisen tilbage. Pave kan hun jo ikke blive, og så må hun jo stræbe
efter det næstbedste
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-08-08 17:37

Henrik Münster skrev den 30-08-2008 12:54:
> Nobel-prisen tilbage. Pave kan hun jo ikke blive, og så må hun jo stræbe
> efter det næstbedste

Er det derfor I bor i Esbjerg? Så er der ikke så langt ned til stranden
for den stakkels mand så han kan råwe efter nowen fla'fisk.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-08 21:09

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Er det derfor I bor i Esbjerg? Så er der ikke så langt ned til stranden
> for den stakkels mand så han kan råwe efter nowen fla'fisk.

Paven?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-08 11:20

Henrik Münster skrev den 31-08-2008 22:08:

> Paven?

Nøh, tænkte mere på konens mand. Du ved Ilsebil og flynder på det dybe
vand og alt det der.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-08 16:29

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Nøh, tænkte mere på konens mand. Du ved Ilsebil og flynder på det dybe
> vand og alt det der.

Jeg skulle måske have præciseret, at min kone ikke interesserer sig for
rigdom og berømmelse. OK, selvfølgelig er det jo altid rart at have
flere penge, men det er ikke det, der er hendes motiv. Hun arbejder ud
fra en glødende interesse for sagen. Hun synes, forskningen er
spændende, og hun vil gerne hjælpe folk, der er ramt af de sygdomme, hun
forsker i. Som læge får man jo ikke penge pr. helbredelse, så det er
ikke det, der driver en. Man får normalt sin faste løn fra sygehuset.
Yder man en ekstra indsats, så er det af interesse for faget og for at
hjælpe folk.
Det er også derfor, vi ikke hænger os så meget i arbejdstider,
og om vi skal sidde med computeren i toget. Man er læge 24 timer i
døgnet, og man er det, fordi man synes, det er spændende. Men
selvfælgelig skal det ikke overdrives. Vi er jo ikke interesseret i, at
hele kvarteret kommer rendende med deres sygdomme i vores fritid, og
selvfølgelig prøver vi da at forhandle os til så høj en løn som muligt
fra vores arbejdsgiver. Vi er trods alt også mennesker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-08 18:09

Henrik Münster skrev den 01-09-2008 17:29:

> [...]
> ikke det, der driver en. Man får normalt sin faste løn fra sygehuset.
> Yder man en ekstra indsats, så er det af interesse for faget og for at

Jovist, det er jo dejligt at man kan hjælpe når der er behov.
Naturligvis bryder man sig ikke om atblive misbrugt, men det er vel også
sjældent nødvendigt. Du er også i den heldige situation at du kan sige
"send mig en mail til min brevkasse" hvis der er nogen der gerne vil
have festkonsultationer.

> [...]
> selvfølgelig prøver vi da at forhandle os til så høj en løn som muligt
> fra vores arbejdsgiver. Vi er trods alt også mennesker.

Nåja, tingene skal jo hænge sammen. Det gør de ikke hvis man ikke får
det der skal til for at overleve..

Men hvis det ikke er Konen I Muddergrøften, er det så "Hvad fatter gør,
er altid det rigtige?" (og er det Rådne Apples?)

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-08 20:26

> [...]

> sjældent nødvendigt. Du er også i den heldige situation at du kan sige
> "send mig en mail til min brevkasse" hvis der er nogen der gerne vil

Jeg brugte skam det meste af søndag formiddag på at køre rundt med en
bekendt af en bekendt for at få taget røntgenbillede og finde en læge,
der kunne lægge blokader. Det er rart at have sin egen røntgenafdeling,
når man lige har brug for et billede

> [...]
>
> Men hvis det ikke er Konen I Muddergrøften, er det så "Hvad fatter gør,
> er altid det rigtige?" (og er det Rådne Apples?)

Det er nok mest en gensidig "Hvad fatter gør, er altid det rigtige". Vi
stoler på hinanden og giver hinanden frie tøjler. Men det er frihed
under ansvar, så man skal ikke misbruge det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-08 21:29

Henrik Münster skrev den 01-09-2008 21:26:

> [...]
> bekendt af en bekendt for at få taget røntgenbillede og finde en læge,
> der kunne lægge blokader. Det er rart at have sin egen røntgenafdeling,

Det forståes. Jeg ved også mere om radiografer nu end jeg gjorde for
ikke så længe siden. Det er fascinerende så meget viden der findes på
et sygehus.

Så i øvrigt en artikel for et stykke tid siden, om præsident Abraham
Lincoln og hans attentat. Konklusionen var at i dag havde han overlevet
og formentlig også kunnet bestride posten i en periode mere. Jeg havde
også en rask forfriskende gang lungebetændelse i foråret og det er ikke
mere end hundrede år siden at den slags ting døde man af. Det er sådan
noget der for mig sætter "fremskridt" i perspektiv.

> Det er nok mest en gensidig "Hvad fatter gør, er altid det rigtige". Vi
> stoler på hinanden og giver hinanden frie tøjler. Men det er frihed
> under ansvar, så man skal ikke misbruge det.

Det er jo det der er kunsten. Bagatelgrænsen går nok under hvad en ny
MacBook koster :)

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 18:47

> Jeg har nok en mærkelig kone. Hun sidder til forældremøderne og brokker
> sig over, at det hele foregår på pigernes præmisser.

Nu har jeg jo så lærererfaring, fra 1. klasse til 3. gymnasieklasse. I
folkeskolen, hvor jeg et år var vikar, fik jeg af en kvindelig lærer at
vide, at jeg skulle være børnenes 'mor'; det fik en mandlig lærer til at
protestere - jeg kunne jo højst blive deres 'far'.

Og jeg har set en kvindelig lærer nedvurdere drengenes præstationer,
fordi de i 11-års alderen opførte sig som drenge, mens pigernes
/ringere/ præstationer blev nedvurderet.

Ja, hvad er mest imponerende, at fire 11-års drenge skriver en rapport i
Word på måske 20 sider, eller at et par piger laver et landskab med vat?
Naturligvis har drengenes opgave været fuld af sproglige fejl, men det
var ikke det der var afgørende. De var kåde som drenge nu er, mens
pigerne stille arbejdede sammen. Noget en feminiseret skole sætter pris
på.

I øvrigt er det ikke usædvanligt at feministiske mødre med sønner
pludselig tager sønnernes parti ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-08 22:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I øvrigt er det ikke usædvanligt at feministiske mødre med sønner
> pludselig tager sønnernes parti ...

Selvfølgelig ser man jo mest på sit eget barns behov. Alligevel er
feministisk nok noget af det sidste, jeg tænker på, i forbindelse med
min kone. Jeg tror også, flere af de andre forældre var trætte af, at
tiden i skolen gik med at diskutere pigernes problemer frem for at lære
noget. Selvfølgelig skal problemer tages op, men nogle gange kan man
gøre ingenting til et problem ved at lave en større diskussion ud af
det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 03-09-08 17:17

> [...]
> noget. Selvfølgelig skal problemer tages op, men nogle gange kan man
> gøre ingenting til et problem ved at lave en større diskussion ud af

Ja, da jeg på et gsk-kursus på Avedøre Gymnasium skulle have opgraderet
min biologiske studentereksamen til en mat-fys, fik jeg også lejlighed
til at gå i klasse med sproglige piger. En af dem fortalte om deres
gamle dansklærer; hun havde lavet alt om til /kvindesag/.

Da selv pigerne havde fået nok af det, og da de fire drenge i klassen
alle blev hængt ud pga deres køn, gjorde de oprør. Læreren gik så over
til lidt - mandesag.

Noget sådant var aldrig gået i en matematikerklasse, hvor der typisk var
24 drenge og 4 piger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 15:20

> [...]
> er da muligt, du har ret i, at det ofte er sådan. Jeg ved det ikke. Jeg
> synes bare, det lyder lidt uhyggeligt. Det er da trist, hvis det er

Eller også har Per et anstrengt forhold til det andet køn?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 16:48

> Eller også har Per et anstrengt forhold til det andet køn?

Jeg plejer nu ellers at stemme på en kvinde til min fagforenings
hovedbestyrelse - ganske vist ikke fordi hun er kvinde ... dét kunne
nemlig ikke falde mig ind.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 16:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg plejer nu ellers at stemme på en kvinde til min fagforenings
> hovedbestyrelse - ganske vist ikke fordi hun er kvinde ... dét kunne
> nemlig ikke falde mig ind.

Godt Per Kvalifikationerne er afgørende, ikke sandt.....så I har
åbenbart en velkvalificeret kvinde i - er det Prosa? - forbundets HB, og
det er da godt

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 18:47

> Godt Per Kvalifikationerne er afgørende, ikke sandt.....så I har
> åbenbart en velkvalificeret kvinde i - er det Prosa? - forbundets HB, og
> det er da godt

Jeg er akademiker, og lærer, så det er naturligvis Gymnasieskolernes
Lærerforening.

Der er i øvrigt en grænseaftale mellem PROSA og AC, som siger at
akademikere godt kan være medlemmer af PROSA, hvis de samtidig er medlem
af deres relevante AC-organisation ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-08 21:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Der er i øvrigt en grænseaftale mellem PROSA og AC, som siger at
> akademikere godt kan være medlemmer af PROSA, hvis de samtidig er medlem
> af deres relevante AC-organisation ...

Ja, parallelmedlemsskab har aldrig generet de faglige organisationer

M.

Fra : KentBM

Dato : 28-08-08 13:49

Per Rønne skrev:
> have uhyre godt af at sidde og slumre i et tog, eller bare hyggesnakke.
Hyggesnakke? Alene. Jeg fylder godt nok 50 næste gang, men alligevel

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-08 13:52

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Hyggesnakke? Alene. Jeg fylder godt nok 50 næste gang, men alligevel

folk kigger alligevel mærkeligt på én hvis man sidder i toget med en
iPod'en og man begynder at grine af en joke fra den podcast man har
kørende ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-08 16:48

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Hyggesnakke? Alene. Jeg fylder godt nok 50 næste gang, men alligevel

Åh, du falder aldrig i snak med dine medpassagerer? Eller køre i tog med
nogen du kender i forvejen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-08 16:11

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Springe ud fra 4. sal, fordi et tog var overfyldt? Det er lidt svært at
> se årsagssammenhængen her. Lyder lidt fantasifuldt.
>
> /Lars

Hæ, hæ...det er så ikke lige det, der menes, vel? Tråde bør ikke tages
ud af sammenhænge, vel?

Nå, pyt - jeg skal ikke blande mig

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-08 16:58

Lars Kongshøj skrev den 27-08-2008 15:53:

> Springe ud fra 4. sal, fordi et tog var overfyldt? Det er lidt svært at
> se årsagssammenhængen her. Lyder lidt fantasifuldt.

Det var SERIØST overfyldt! Helt op til tredie sal, da taget flækkede

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-09-08 21:29

> [...]

> Intercitytog. Ejeren mente at skærmen havde taget skade.
> Er dette en totalskade, eller kan man sætten en ny skærm på?

Den hændelse kan du se helt bort fra, det nemlig ikke dit eller din
kones problem, at ejeren af den bærbare Mac computer har anvendt den på
et sted og en måde, så den kunne komme i kambolage med den helt normale
trafik i toget gange og opholdsarealer.