/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Kontakte Apple Danmark ?
Fra : Kim


Dato : 23-08-08 15:25

Nu har jeg gennemgået http://www.apple.com/ og http://www.apple.com/dk/
og http://www.apple.com/dk/contact/ og ingen steder er der en mailadresse
hvor man kan stille evtuelle spørgsmål inden man invisterer
i en Ipod nana til sin datter.

1. Hvis vi køber den via nettet på
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?sf=wXDXYPJ7PT49AFYUA&nnmm=prcd&pn=MB453ZG/A
incl indgravering hvor der står " Ready to ship: Within 24 hours Free
Shipping DKK 1.399,00
indebærer at apple betaler alt porto, og prisen så kun bliver 1399,- kr ?

2. Hvis der skulle være et problem med den ikke virker som den skal.
kan man så aflevere den til en apple-forhandler/Apple Authorized Service
Provider eller lign.
som f.eks Fona i Nørrebrobycenter, som så vil bytte den eller lave den uden
betaling for mig ?

3. ""Niels Jørgen Kruse"" <nospam@ab-katrinedal.dk> skrev
> Hvis ikke det er til en fødselsdag snart, så være opmærksom på at Apple
> traditionelt kommer med nye iPods i september.

Hvilken slags nye iPods er det ? ( link )

Mvh Kim



 
 
Thomas von Hassel (23-08-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-08-08 15:58

Kim <no@way.se> wrote:

> Nu har jeg gennemgået http://www.apple.com/ og http://www.apple.com/dk/ og
> http://www.apple.com/dk/contact/ og ingen steder er der en mailadresse
> hvor man kan stille evtuelle spørgsmål inden man invisterer i en Ipod nana
> til sin datter.
>
> 1. Hvis vi køber den via nettet på
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?sf=wXDXYPJ7PT
> 49AFYUA&nnmm=prcd&pn=MB453ZG/A incl indgravering hvor der står " Ready to
> ship: Within 24 hours Free Shipping DKK 1.399,00 indebærer at apple
> betaler alt porto, og prisen så kun bliver 1399,- kr ?

ja

>
> 2. Hvis der skulle være et problem med den ikke virker som den skal. kan
> man så aflevere den til en apple-forhandler/Apple Authorized Service
> Provider eller lign. som f.eks Fona i Nørrebrobycenter, som så vil bytte
> den eller lave den uden betaling for mig ?

ja


>
> 3. ""Niels Jørgen Kruse"" <nospam@ab-katrinedal.dk> skrev > Hvis ikke det
> er til en fødselsdag snart, så være opmærksom på at Apple > traditionelt
> kommer med nye iPods i september.
>
> Hvilken slags nye iPods er det ? ( link )

nok dem alle:

<http://www.macrumors.com/2008/08/22/new-ipod-nano-ipod-touch-itunes-8-0
-blu-ray-in-10-6/>

Men husk at rygter er rygter og ingen ved noget konkret ..

/thomas

Kim (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 24-08-08 08:07

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
> Kim <no@way.se> wrote:
>
>> 2. Hvis der skulle være et problem med den ikke virker som den skal. kan
>> man så aflevere den til en apple-forhandler/Apple Authorized Service
>> Provider eller lign. som f.eks Fona i Nørrebrobycenter, som så vil bytte
>> den eller lave den uden betaling for mig ?
>
> ja

Nå, vi var nede og spørge i går lørdag i Fona i Nørrebrobycenter,
og de sagde at hvis der skulle være et problem med den ikke virker som den
skal,
så ska vi selv betale for at få den sendt frem og tilbage...?

Derfor vil det være rart hvis man kunne spørge Apple direkte på mail, så man
kan
vise dem det skriftligt.

Jeg kan ikke se det står nogle steder på
https://store.apple.com/Catalog/dk/Images/salespolicies_consumer.html
omkring de salgs-betingelser de har, om hvem der skal betale hvis den ikke
virker.

Mvh Kim



Thomas von Hassel (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 24-08-08 10:19

Kim <no@way.se> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
> > Kim <no@way.se> wrote:
> >
> >> 2. Hvis der skulle være et problem med den ikke virker som den skal. kan
> >> man så aflevere den til en apple-forhandler/Apple Authorized Service
> >> Provider eller lign. som f.eks Fona i Nørrebrobycenter, som så vil bytte
> >> den eller lave den uden betaling for mig ?
> >
> > ja
>
> Nå, vi var nede og spørge i går lørdag i Fona i Nørrebrobycenter,
> og de sagde at hvis der skulle være et problem med den ikke virker som den
> skal,
> så ska vi selv betale for at få den sendt frem og tilbage...?
>

Normalt når du snakker om stationære eller bærbare så skal du enten
aflevere den, eller selv sende den ind. Hvis du selv sender skal du selv
betale for fragt.

Men nu ser jeg at du snakker om iPods. Og lige der kan du faktisk gå ind
på:

<https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do>


Og bestille en ombytning hvor de sender en erstatning til dig og du
sender den tilbage i deres retur emballage ... sorry jeg ikke lige så du
snakkede om iPods.

/thomas

Jon (23-08-2008)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 23-08-08 18:07

Kim <no@way.se> wrote:

> Nu har jeg gennemgået http://www.apple.com/ og http://www.apple.com/dk/
> og http://www.apple.com/dk/contact/ og ingen steder er der en mailadresse
> hvor man kan stille evtuelle spørgsmål inden man invisterer
> i en Ipod nana til sin datter.

Nei, men en telefon. Man ringer eller mailer ikke hovedkontoret til
Apple i Danmark for å stille den slags spørsmål, man ringer deres
butikk. Den har sitt nummer meget lett tilgjengelig. Se på siden
http://store.apple.com/dk. Nederst står der: "You can also order from
The Apple Store by calling 80 24 08 35." På siden "Contact us",
tilgjengelig fra AppleStores inngangsside, står der i tillegg en
epostadresse til Customer Service, som helt sikkert også kan svare på
slike spørsmål.

For øvrig: Når det står at noe koster 1399 og det er fri shipping, så
betyr det jo nettopp det...?
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Kim (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 24-08-08 08:19

"Jon" <see_signature@mac.com.invalid> skrev
> Nei, men en telefon. Man ringer eller mailer ikke hovedkontoret til
> Apple i Danmark for å stille den slags spørsmål, man ringer deres
> butikk. Den har sitt nummer meget lett tilgjengelig. Se på siden
> http://store.apple.com/dk. Nederst står der: "You can also order from
> The Apple Store by calling 80 24 08 35."

Hvorfor skal jeg betale for en telefonregning for at spørge om noget
der burde står på deres side ?
http://store.apple.com/dk/help/warranty
If you need technical support, please refer to the printed material that was
delivered
with your product for your local contact information or ask a question in
our discussion forums.
Apple provides a telephone support service* for Apple hardware and Apple
software (
bundled and unbundled), which you purchase from the Apple Store. The service
is available
for 90 days from the date of your purchase. (* You will bear the cost of
telephone calls you
make to this service at your national rate.)
If you have a technical question about a non-Apple branded product, please
contact the
manufacturer directly or Apple Store Customer Service.



>På siden "Contact us",
> tilgjengelig fra AppleStores inngangsside, står der i tillegg en
> epostadresse til Customer Service, som helt sikkert også kan svare på
> slike spørsmål.

Har sendt en mail i fredags, men ikke fået svar endnu:

Apple Sales International
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork
Republic of Ireland
Customer Support:
80 24 08 35
contactus@euro.apple.com


> For øvrig: Når det står at noe koster 1399 og det er fri shipping, så
> betyr det jo nettopp det...?

Jeg tager intet for givet, især ikke med den måde apple viser
kontaktmulighederne på deres hjemmeside, samt henviser til
butikker i kbh (Fona) som ikke ved en skid om det, selvom de har
de fleste af apple's produkter til salg.

/Kim



Tor Einar Samdahl (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Tor Einar Samdahl


Dato : 24-08-08 08:42

On Sun, 24 Aug 2008 09:18:45 +0200, <Kim> wrote:
>> For øvrig: Når det står at noe koster 1399 og det er fri shipping, så
>> betyr det jo nettopp det...?
>
> Jeg tager intet for givet, især ikke med den måde apple viser
> kontaktmulighederne på deres hjemmeside, samt henviser til
> butikker i kbh (Fona) som ikke ved en skid om det, selvom de har
> de fleste af apple's produkter til salg.

Nå er det da flere her som har sagt at fri shipping er fri shipping.

F.eks kun et iPod armbånd:

Basket (ex VAT): DKK 183,20
Shipping Charge: DKK 64,00
VAT: DKK 61,80
Est. Total: DKK 309,00

En iPod Nano 8GB

Basket (ex VAT): DKK 1.119,20
Free Shipping: DKK 0.00
VAT: DKK 279,80
Est. Total: DKK 1.399,00

Og ellers skal vel Apple følge de regler for handel på Internett som
andre danske bedrifter med hensyn til retur og reparasjon (eller kanskje
EU regler), her i Norge må Apple i alle fall følge norske regler for
netthandel.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Jon (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 24-08-08 13:06

Kim <no@way.se> wrote:

> Jeg tager intet for givet, især ikke med den måde apple viser
> kontaktmulighederne på deres hjemmeside, samt henviser til
> butikker i kbh (Fona) som ikke ved en skid om det, selvom de har
> de fleste af apple's produkter til salg.

Fona er jo faktisk en konkurrent til Apples egen nettbutikk. Det er helt
forståelig at de ikke vet (eller ikke "vil vite"?) om det - i alle fall
ikke det om levering. M.h.t. garanti sier i alle fall reglene i Norge at
man kan levere til alle Apples autoriserte forhandlere.
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Jon (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Jon


Dato : 24-08-08 13:06

Kim <no@way.se> wrote:

> > The Apple Store by calling 80 24 08 35."
>
> Hvorfor skal jeg betale for en telefonregning for at spørge om noget
> der burde står på deres side ?

Er ikke et 80-nummer faktisk gratis?
Det er de i alle fall i Norge (800-numre i Norge).
--
/Jon
For contact info, run the following in Terminal:
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Morten Lind (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 24-08-08 16:52

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Kim <no@way.se> wrote:
>
> > > The Apple Store by calling 80 24 08 35."
> >
> > Hvorfor skal jeg betale for en telefonregning for at spørge om noget
> > der burde står på deres side ?
>
> Er ikke et 80-nummer faktisk gratis?
> Det er de i alle fall i Norge (800-numre i Norge).

Jo, også i DK.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Reippuert Knu~ (24-08-2008)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-08-08 17:34

On 2008-08-24 14:06:28 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Er ikke et 80-nummer faktisk gratis?

jo
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste