Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> Erling Hansen wrote:
> > I de første par år efter Berlinmurens fald gik en skør dille rundt
> > blandt Berlins yuppier: Den flade Porche-maskine med cylindrene
> > liggende, kunne med besvær og godt mekaniker-skab presses ned i en
> > Trabant, som derefter kunne vinde ethvert kapløb ved trafiklysene.
>
> En P901 (Porsche 601 og 901) motor kan sagtens være i en Trabi. - Det er
> meget værre, når man putter en P909 (Porsche 911 og 917) motor i en VW
> 113 eller en P928 (Porsche 917 og 927) i en VW 1600 Coupé. - Faktisk
> lavede Volkswagen både en VW401 (P901), VW411 (P909), VW421 (P901) og en
> VW423 (P920). - En af min fars venner havde en sådan Vw423 tilbage i
> slutningen af 1960'erne. - den 'spadserede' nemt sine 320 km/t.
-
> Der kører faktisk en VW1300BIG - den med de megastore baglygter - rundt
> her i byen med en P928 motor. - Jeg har set den regulært stejle ved
> start fra et lyskryds..-))
>
> > Så til spørgsmålet: Ville der være plads/mulighed for f.eks. at bygge
> > en Clamshell om til at være på højde med f.eks. MacBook?
>
> For at føre det over på en Clamshell, - så nej, den kan ikke få 'ny
> motor'... - Det er i det hele taget meget få af Apples bærbare, der i
> det hele taget kunne CPU opgraderes. Den eneste, der mig bekendt har
> kunnet opgraderes, er e gl. PB 540C, der kunne opg. til en G3 med et
> såkaldt daughtercard...
>
> mvh. Erik Richard
Hej. Tak for dit hurtige svar. Det kunne nu ellers have været sjovt.
Jeg kørte i sin tid i en VW minibus, og min søn, som boede i Køln på det
tidspunkt, fandt netop en flad Porsche maskine. Desværre (heldigvis)
blev jeg syg den weekend jeg skulle have været dernede og hente den, og
sælger gad ikke vente, så han solgte den til anden side. Sønnen fortalte
senere, at den anden køber fik den installeret, og begyndte at køre - og
den holdt i hele 3 dage. Det var sgu da godt jeg blev syg.
mvh
Erling