Underlige Connections
Fra : Martin Schultz

Dato : 22-07-01 13:34

Er der nogen der kan forklare mig de her underlige internet forbindelser?
Jeg har ikke andre ting kørende end X. Det er en default Mandrake 8
installation. Jeg er lidt bekømret for om der måske skulle være nogen der
har cracked min maskine.
Active Internet connections (servers and established)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State
tcp 0 0 *:1024 *:* LISTEN
tcp 0 0 *:blackjack *:* LISTEN
tcp 0 0 *:6000 *:* LISTEN
udp 0 0 *:xdmcp *:*

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-07-01 13:37

Martin Schultz skrev:

> Er der nogen der kan forklare mig de her underlige internet-
> forbindelser?

6000 og xdcmp er X, og 1024 kunne være displaymanageren (xdm, wdm, eller
hvad du nu kører). Den sidste port, blackjack (hvilket nummer er det?),
har jeg ingen anelse om.

// Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 22-07-01 13:54

Den Sun, 22 Jul 2001 14:34:00 +0200 skrev Martin Schultz:
> [...]
>har cracked min maskine.
>Active Internet connections (servers and established)
>Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State

1024 og 1025(blackjack) er midlertidige porte, som benyttes af fx. en
ftp-klient.

6000 er X
xdmcp er XDM/GDM/KDM, altså grafisk login.

Prøv "netstat -anp".

-a for også at vise LISTEN
-n for at få tallene (1025 i stedet for blackjack)
-p for at se hviken process der har dem åben.

Derefter finder du process-ID'en på de to første (1024 og 1025), og
checker med ps hvilket program det er.

Mvh
Kent
--
Avoid the Gates of Hell. Use Linux
(Unknown source)

Fra : Jesper FA

Dato : 22-07-01 14:25

Martin Schultz wrote:

> [...]
> Jeg har ikke andre ting kørende end X. Det er en default Mandrake 8
> installation. Jeg er lidt bekømret for om der måske skulle være nogen der

Prøv at lave et netstat -nap som root, så skulle du gerne kunne se hvad det
er for nogle programmer der lytter.

--
Jesper