problem med javascript + asp = mp3afspille~
Fra : Kasper

Dato : 13-09-08 11:06

Jeg har, som overskriften antyder, et problem med at få
informationer fra en AccessDB ind i et script for at få det til
at afspille en mp3-fil.

Informationen hedder fx "Link =
http://www.kasperdyrvig.dk/mp3/fil.mp3"

Koden omkring afspilleren ser sådan ud:

<%
Do until rs.eof
%>

<b><%=rs("Titel")%></b><br />
<%=rs("Beskrivelse")%><br />
Varighed: <%=rs("Varighed")%> | Tilføjet
<%=rs("Month")%>&nbsp;<%=rs("Year")%></p>

<%=rs("Titel")%></p>
<script type="text/javascript">
AudioPlayer.embed("audioplayer_1", {soundFile: "<%=rs(Link)%>"});
Her opstod problemet!
</script>

kb)</p>

<%
rs.movenext
loop
%>

Afspilleren er faktisk rigtig god
(http://wpaudioplayer.com/standalone)! Det ville være perfekt at
kunne styre "afspille-listen" via en database.

Håber på hjælp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper

Dato : 13-09-08 11:33

Jeg udbyder lige problemet:
Når jeg vil have asp til at skrive linket til mp3-filen kan jeg ikke
skrive <%=rs("Link")%> fordi anførselstegnene afslutter {soundFile:
""} i afspillerens script.

Så spørgsmålet er om hvad jeg kan gøre for at få informationen fra
DB ind i scriptet?

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 13-09-08 12:09

"Kasper" <mail@kasperdyrvig.dk> wrote in message
> [...]
> ""} i afspillerens script.
>
> Så spørgsmålet er om hvad jeg kan gøre for at få informationen fra

Hej Kasper
Kender ikke den player, men har du prøvet at lægge resultatet fra din record
over i en variabel, og så bruge den i dit JavaScript:

<%
Link=rs("Link")
%>

<script type="text/javascript">
AudioPlayer.embed("audioplayer_1", {soundFile: "<%=Link%>"});
Her opstod problemet!
</script>

mvh
Finn

Fra : Kasper

Dato : 13-09-08 12:27

Det var et godt bud, men det ser ikke ud til at virke. Har nu prøvet nogle
forskellige variationer men uden brugbart resultat.

www.soundsnap.com bruger samme afspiller, og de har tydeligvis fået det til at
virke - men noget siger mig at det er PHP og det kan jeg ikke bruge...

Fra : Kasper

Dato : 13-09-08 12:37

JO! Undskyld jeg sidder og bytter om på siderne.. Det virker!!!
Tak for det

...MEN jeg har (inden du skrev tilbage) opdaget et andet problem:
Hver gang afpsilleren skal være der skal den have et nyt nummer (fx den første
hedder audio-player_1, den næste audio-player_2 osv.)

Kunne man evt. burge de ID-informationer der allerede ligger i DB?
Det drejer sig om to steder:
Erstatningstekst</p>
<script type="text/javascript">
AudioPlayer.embed("audioplayer_1", OG HER {soundFile: "<%=Link%>"});
</script>

Fra : Kasper

Dato : 13-09-08 17:30

Dét har jeg så fundet ud af at jeg ikke kan.

Er der nogen der har en anden ide til at afspilleren automatisk får et nyt tal?

Fra : Kasper

Dato : 13-09-08 18:13

Never mind - jeg fandt (langt om længe) ud af det. Tak for budene

Hvis der nogen der er interesseret i løsningen må I lige skrive...