Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Sleipnir
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-09-08 23:45

Sleipnir - er der nogen af jer der har prøvet den?

http://www.comon.dk/news/japanere.opgraderer.avanceret.browser_37606.html

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-08 01:31

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Sleipnir - er der nogen af jer der har prøvet den?

Jeg har lige opdaget og installeret den.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-08 02:22

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Sleipnir - er der nogen af jer der har prøvet den?

Umiddelbart ligner den blot et skin til IE selv om der er lavet
noget om.

Den har nogle af de samme fejl som IE6. Det kan man se her:

   usenet.dk

IE6 laver kun en kant over midterfeltet. I Opera og FF går kanten
hele vejen rundt om de tre bokse som den skal.

I Sleipnir ses samme fejl, men derudover går floatningen også
galt.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-09-08 02:50

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev

> Sleipnir - er der nogen af jer der har prøvet den?
>
> http://www.comon.dk/news/japanere.opgraderer.avanceret.browser_37606.html

Ikke før nu hvor du har gjort opmærksom på den.

Umiddelbart ligner den Firefox 2, og så vidt jeg kan se er den i lighed med
FF Gecko-baseret.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-09-08 05:08

Philip Nunnegaard skrev:

>Umiddelbart ligner den Firefox 2, og så vidt jeg kan se er den i lighed
>med FF Gecko-baseret.

Perfect pages with the Industry-Standard Trident Engine

The vast majority of websites are designed for optimal viewing in Internet
Explorer. Sleipnir uses the same Trident rendering engine as Internet
Explorer, so it will display just about any web page perfectly.
http://www.fenrir-inc.com/other/sleipnir/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-08 10:37

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]

Man kan vælge mellem to renderingsmaskiner hvis man tilvælger det
ved installation (eller tager den automatiske installation).

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-09-08 10:42

Bertel Lund Hansen skrev:

>Man kan vælge mellem to renderingsmaskiner hvis man tilvælger det
>ved installation (eller tager den automatiske installation).

Det var nu godt nok Philip Nunnegaard der skrev det du har citeret

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-09-08 01:16

Bertel Lund Hansen escribió:

> Man kan vælge mellem to renderingsmaskiner hvis man tilvælger det
> ved installation (eller tager den automatiske installation).

Gecko og Trident(IE) ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-08 12:12

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Gecko og Trident(IE) ?

Ja.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-09-08 15:12

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev

> The vast majority of websites are designed for optimal viewing in Internet
> Explorer. Sleipnir uses the same Trident rendering engine as Internet
> Explorer, so it will display just about any web page perfectly.

Nu er jeg ikke nogen ørn til engelsk, men jeg forstår det som at selve
layoutmotoren er som IE.
(At det så skulle være garant for at enhver hjemmeside kunne vises perfekt,
kan så diskuteres).

Og ved nærmere eftersyn ligner den også mest en FF2 i designet ("skin"),
mens selve siderne ligner noget IE-agtigt.
Som hjemmesidesnedker havde det ikke gjort mig noget hvis den så tolkede som
IE 6, så jeg slap for at åbne Virtual Machine hver gang jeg skulle tjekke
mine sider i den gamle browser. Men det ville nok ikke være den bedste
reklame for en ny browser.