FF aktivt vindue
Fra : Per H

Dato : 05-09-08 21:40

Hvis jeg chatter, eller læser aviser, i to vinduer, i FF, så skiftes
der automatisk over til det der sidst blev opdateret. Hvor ændrer jeg
det, så jeg selv kan vælge hvilket vindue jeg vil se på?

per

Fra : Per H

Dato : 07-09-08 22:23

On Fri, 05 Sep 2008 22:39:58 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> skrev:

>Hvis jeg chatter, eller læser aviser, i to vinduer, i FF, så skiftes
>der automatisk over til det der sidst blev opdateret. Hvor ændrer jeg
>det, så jeg selv kan vælge hvilket vindue jeg vil se på?

Er der slet ingen der ved hvad jeg mener?

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-09-08 23:17

Per H skrev:

> Er der slet ingen der ved hvad jeg mener?

Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået det. Der skiftes
vel ikke over til det vindue, der sidst blev opdateret, uden
grund. Men du kan risikere, at der skiftes over til et
vindue, der opdateres, mens du sidder med et andet vindue.

Så vidt jeg ved, er det en Windows-funktion. Du kan sikkert
undgå den, hvis du benytter forskellige faneblade i det
samme Firefox-vindue i stedet for at bruge flere forskellige
vinduer. Så er det nemlig Firefox, der bestemmer, og ikke
Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-09-08 23:50

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> [...]
> at der skiftes over til et vindue, der opdateres, mens du sidder med et

Nu gik det (vist nok) op for mig, hvad der taltes om.

Jeg har én gang for mange år siden oplevet noget lignende (dengang dog med
IE).
Altså hvor forskellige browservinduer trængte sig frem. Selv hvis jeg lavede
noget andet (f.eks. skrev i et Word-dokument), blev jeg afbrudt konstant.

Det viste sig at jeg havde fået noget spyware indenbords, som så fik de
pågældende siders bannerreklamer til at give browservinduet fokus, når
bannerkarrusellen skiftede.

I mit tilfælde var adAware nok til at fjerne skidtet.
Kan downloades her:
http://lavasoft.com/

I dag foretrækker jeg superantispyware, da den ser ud til at fjerne lidt
mere end adAware kan finde ud af.
http://www.superantispyware.com/

> [...]
> hvis du benytter forskellige faneblade i det samme Firefox-vindue i stedet
> for at bruge flere forskellige vinduer. Så er det nemlig Firefox, der

Det er også en mulighed, såfremt det ikke skyldes snavs på computeren.

Ellers kunne det måske hjælpe os hvis der blev smidt et link til den/de
sider det drejer sig om.
De sider der gav mig problemer i sin tid, lavede samme nummer uanset om jeg
var logget ind eller ikke.

Fra : Per H

Dato : 08-09-08 17:05

On Mon, 8 Sep 2008 00:49:49 +0200, "Philip Nunnegaard"
<nunnenospam@hitsurf.dk> skrev:

> [...]
>noget andet (f.eks. skrev i et Word-dokument), blev jeg afbrudt konstant.

Så slemt er det nu ikke, men jeg prøver lige at køre den igennem noget
snavsefinder.

Det er forøvrigt i IE motor det er sådan, og kun i FF 3.0
den gamle gav ikke problemer. Ellere er det måske ofirchatten der er
lavet for dårligt.

Den har der vist været problermed tidligere.

per

Fra : Per H

Dato : 08-09-08 17:01

On Mon, 08 Sep 2008 00:16:53 +0200, Kim Ludvigsen
> [...]

>grund. Men du kan risikere, at der skiftes over til et
>vindue, der opdateres, mens du sidder med et andet vindue.

Det er præsis det der sker, og så skal jeg trykke tilbage til det
andet vindue, for at skrive videre.

>Så vidt jeg ved, er det en Windows-funktion.

jeg må prøve at lokalisere det, for det er vist ikke altid.

per

Fra : Simon Petersen

Dato : 20-09-08 08:52

On Fri, 05 Sep 2008 22:39:58 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Hvis jeg chatter, eller læser aviser, i to vinduer, i FF, så skiftes
> der automatisk over til det der sidst blev opdateret. Hvor ændrer jeg
> det, så jeg selv kan vælge hvilket vindue jeg vil se på?

Tweek UI > General > focus > Prevent applications from stealing focus.

Fra : Per H

Dato : 20-09-08 12:00

On Sat, 20 Sep 2008 09:51:40 +0200, Simon Petersen <$$$@$$$> skrev:

>Tweek UI > General > focus > Prevent applications from stealing focus.

Prøver det takk

per