Problemer med deling af internet
Fra : Dennis

Dato : 22-07-01 08:08

Jeg har 2 computer som kører på netværk og det fungere fint, men nu vil jeg
gerne på nettet med den anden, men kan ikke rigtig få det til at fungere.

Computerne er forbundet med 10/100 Mbit netkort via en hub og det kører som
sagt upåklageligt. Jeg kan se dem under netværk og det hele. Jeg har nu
netop installeret deling af Internet, men som sagt så sker der intet. Den
begynder at ringe op, men der sker intet og så kommer der en fejlmeddelelse
om at den slet ikke kan finde modemet. Under Modemindstillinger står noget
der hedder en Adapter, hvad det så end er.

Under indstillinger på klienten står der under adgangskode navnet på
klienten. Skal jeg der skrive mit password og brugernavn som jeg bruger til
at komme på nettet på serveren?

Computeren er en Amd k6 500 med 256 MB Ram. Modemet er et Eicon Diva Isdn
Modem

Er der en som kan hjælpe mig videre

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 22-07-01 11:09

Hej Dennis

"Dennis" <Joshva@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse news:9jdu6k$1233$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har 2 computer som kører på netværk og det fungere fint, men nu vil jeg
> gerne på nettet med den anden, men kan ikke rigtig få det til at fungere.
>
> Er der en som kan hjælpe mig videre

Du kan sikkert få et par fif her:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Dennis

Dato : 22-07-01 14:01

Det hjalp, men nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg får klienten
til at logge af, når den er færdig? Er det muligt på klienten at koble sig
af nettet, på samme måde som man kan gøre det på serveren, hvor man kan
højre klikke på de 2 skærme nede i højre hjørne og koble sig af nettet?

Dennis

Fra : John Larsen

Dato : 22-07-01 18:01

> [...]
> af nettet, på samme måde som man kan gøre det på serveren, hvor man kan
> højre klikke på de 2 skærme nede i højre hjørne og koble sig af nettet?

Hvis du kun har een klient, og du bruger en opkaldsforbindelse så kan det
sikkert betale sig for dig at hente ProxyPlus den finder du her :
http://www.proxyplus.cz - den er gratis for private, men tillader kun 3
samtidige forbindelser. den installerer du på maskinen der er koblet til
modemmet. Herefter går du ind på indstillinger http://localhost:4400/ og
sætter den til at kalde op og lukke ned efter dit behov. Din klient maskine
sætter du så til at bruge proxy i internetindstillingerne sætter dem til
192.168.0.1:4480 for HTTP o.s.v. du har muligheden for inde i ProxyPlus at
sætte den til at lytte på andre porte. Jeg har brugt denne udemærkede
proxyserver indtil jeg fik ADSL og var nødt til at ty til Duelund - endnu
engang tak for din hjælp Duelund.

Hilsen

John

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 23-07-01 17:50

Hej John

"John Larsen" <jola@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:3b5b06c4$0$69731$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har brugt denne udemærkede
> proxyserver indtil jeg fik ADSL og var nødt til at ty til Duelund - endnu
> engang tak for din hjælp Duelund.

Selv tak - det er rart at høre siderne kan bruges.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk