/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Male fliser i brusekabine, for at stoppe f~
Fra : Niels Munk


Dato : 02-08-08 10:54

Ja, undskyld det lange topic, men vi har et trælst problem :(

I vores hus, som vi købte sidste år, er der en muret brusekabine. I kabinen
er der lyseblå fliser, fra degang huset blev bygget (1969).
Problemet er at vand trænger gennem væggene, og laver store fugtskjolder på
den anden side.

Det er meningen at der skal bygges ud om føje år, og dermed et nyt
badeværelse. I mellemtiden vil jeg gerne løse fugtproblemet let :)
Findes der en form for maling, eller lign. som jeg kan smøre på
fliserne/fugerne for at tætne? Jeg vil nødig til at sætte nye fliser op i et
badeværelse som jeg alligevel snart river ned....

/Niels Munk



 
 
Ann (02-08-2008)
Kommentar
Fra : Ann


Dato : 02-08-08 05:27

On 2 Aug., 11:54, "Niels Munk" <spam*sletdet...@sejeniels.dk> wrote:
> Ja, undskyld det lange topic, men vi har et trælst problem :(
>
> I vores hus, som vi købte sidste år, er der en muret brusekabine. I kabinen
> er der lyseblå fliser, fra degang huset blev bygget (1969).
> Problemet er at vand trænger gennem væggene, og laver store fugtskjolder på
> den anden side.
>
> Det er meningen at der skal bygges ud om føje år, og dermed et nyt
> badeværelse. I mellemtiden vil jeg gerne løse fugtproblemet let :)
> Findes der en form for maling, eller lign. som jeg kan smøre på
> fliserne/fugerne for at tætne? Jeg vil nødig til at sætte nye fliser op i et
> badeværelse som jeg alligevel snart river ned....
>
> /Niels Munk

Hej Niels

Fandt flg.:

http://www.home.dk/get/754478.html

Jeg tror ikke du skal regne emd at du kan få noget der kan smøres på
og løse dit problem - et forslag kunne være, at du sætter akrylplader
uden på fliserne (a al der bruges som forsatsvinduer - kan købes efter
mål hos glarmesteren eller i byggemarkederne - så fugten ikke rammer
fliserne.

hilsen

Ann

Niels P Sønderskov (02-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 02-08-08 14:20

Niels Munk skrev:
> Ja, undskyld det lange topic, men vi har et trælst problem :(
>
> I vores hus, som vi købte sidste år, er der en muret brusekabine. I kabinen
> er der lyseblå fliser, fra degang huset blev bygget (1969).
> Problemet er at vand trænger gennem væggene, og laver store fugtskjolder på
> den anden side.
>
> Det er meningen at der skal bygges ud om føje år, og dermed et nyt
> badeværelse. I mellemtiden vil jeg gerne løse fugtproblemet let :)
> Findes der en form for maling, eller lign. som jeg kan smøre på
> fliserne/fugerne for at tætne? Jeg vil nødig til at sætte nye fliser op i et
> badeværelse som jeg alligevel snart river ned....

Altså, fliser kan jo godt males, og de produkter der benyttes til
vådrumsikring kan også smøres på. Så man kunne måske godt grunde
fliserne med hvad der nu skal til for at få noget til at hænge på.
Dernæst vådrumsikring, og endelig en flisemaling, der også midlertidigt
kan give et løft til 60'er-looket.

--
Niels

Lars Hansen (02-08-2008)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 02-08-08 16:21


"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
news:48942eba$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, undskyld det lange topic, men vi har et trælst problem :(
>
> I vores hus, som vi købte sidste år, er der en muret brusekabine. I
> kabinen er der lyseblå fliser, fra degang huset blev bygget (1969).
> Problemet er at vand trænger gennem væggene, og laver store fugtskjolder
> på den anden side.
>
> Det er meningen at der skal bygges ud om føje år, og dermed et nyt
> badeværelse. I mellemtiden vil jeg gerne løse fugtproblemet let :)
> Findes der en form for maling, eller lign. som jeg kan smøre på
> fliserne/fugerne for at tætne? Jeg vil nødig til at sætte nye fliser op i
> et badeværelse som jeg alligevel snart river ned....
>
> /Niels Munk
>

Hej Niels

I Jem & Fix har de som regel nogle fliser til 20 kr/m2.
Så hvis de originale fliser hænger godt nok fast er det bare at smøre noget
fliseklæber på og sætte de billige Jem & Fix fliser op. Fug og du er kørende
i de få år det drejer sig om.

Det er en billig løsning til max et par hundrede kroner og den holder. Been
there, done that.

Om lovligheden i det kan jeg ikke udtale mig, men så længe du ikke renoverer
badeværelset er der så vidt jeg ved ikke noget lovkrav om vådrumssikring.


Mvh
Lars Hansen



Mads Kristiansen (02-08-2008)
Kommentar
Fra : Mads Kristiansen


Dato : 02-08-08 22:37


"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
news:g71u01$1mks$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> news:48942eba$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, undskyld det lange topic, men vi har et trælst problem :(
>>
>> I vores hus, som vi købte sidste år, er der en muret brusekabine. I
>> kabinen er der lyseblå fliser, fra degang huset blev bygget (1969).
>> Problemet er at vand trænger gennem væggene, og laver store fugtskjolder
>> på den anden side.
>>
>> Det er meningen at der skal bygges ud om føje år, og dermed et nyt
>> badeværelse. I mellemtiden vil jeg gerne løse fugtproblemet let :)
>> Findes der en form for maling, eller lign. som jeg kan smøre på
>> fliserne/fugerne for at tætne? Jeg vil nødig til at sætte nye fliser op i
>> et badeværelse som jeg alligevel snart river ned....
>>
>> /Niels Munk
>>
>
> Hej Niels
>
> I Jem & Fix har de som regel nogle fliser til 20 kr/m2.
> Så hvis de originale fliser hænger godt nok fast er det bare at smøre
> noget fliseklæber på og sætte de billige Jem & Fix fliser op. Fug og du er
> kørende i de få år det drejer sig om.
>
> Det er en billig løsning til max et par hundrede kroner og den holder.
> Been there, done that.
>
> Om lovligheden i det kan jeg ikke udtale mig, men så længe du ikke
> renoverer badeværelset er der så vidt jeg ved ikke noget lovkrav om
> vådrumssikring.
>
>
> Mvh
> Lars Hansen

Det er nu noget værre skidt med fugt i væggen. Sandsynligvis er hele væggen
våd. Kunne det ikke være en mulighed at fræse fugern ud med en vinkelsliber,
evt tage lidt ekstra af flisen og så fuge det om. Det plejer vel bare at
være fugerne der er utætte?
Mvh Mads



Jørgen (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 03-08-08 06:22

Niels Munk skrev:
> Ja, undskyld det lange topic, men vi har et trælst problem :(
>
> I vores hus, som vi købte sidste år, er der en muret brusekabine. I kabinen
> er der lyseblå fliser, fra degang huset blev bygget (1969).
> Problemet er at vand trænger gennem væggene, og laver store fugtskjolder på
> den anden side.
>
> Det er meningen at der skal bygges ud om føje år, og dermed et nyt
> badeværelse. I mellemtiden vil jeg gerne løse fugtproblemet let :)
> Findes der en form for maling, eller lign. som jeg kan smøre på
> fliserne/fugerne for at tætne? Jeg vil nødig til at sætte nye fliser op i et
> badeværelse som jeg alligevel snart river ned....
>
> /Niels Munk
>
>
Har du møbler stående op ad væggen, så der ikke kan cirkulere luft der.

Sørg for god udluftning, hver dag.

Prøv evt. at lave en silikone fuge mellem væg og gulv, evt. i hjørnerne,
kan godt ligges uden på fliserne og holde et stykke tid

--
Mvh
fra
Jørgen



Niels P Sønderskov (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 03-08-08 11:56

Jørgen skrev:

> Har du møbler stående op ad væggen, så der ikke kan cirkulere luft der.

Ja, flyt brusekabinemøblementet ud

--
Niels

Niels Munk (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels Munk


Dato : 03-08-08 12:07

"Jørgen" <frieri@os.dk> wrote in message
news:48954069$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har du møbler stående op ad væggen, så der ikke kan cirkulere luft der.
>
> Sørg for god udluftning, hver dag.

Det havde vi. Den ene væg er i soveværelset, hvor der stod en kommode op ad.
Den er længe flyttet :) Den anden væg støder op mod en fordelingsgang, hvor
vi havde et stort spejl hængende. Det har vi også flyttet.

Idet der kommer fugtskjolder på væggene, helt oppe i 1.5 meters højde, er
jeg sikker på at det ikke kun er fugerne ved gulv der fejler.


Er det ikke muligt at klistre vinyl ovenpå fliserne?


/Niels Munk



Lars Hansen (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Lars Hansen


Dato : 03-08-08 12:11


"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
news:4895914d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jørgen" <frieri@os.dk> wrote in message
> news:48954069$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Har du møbler stående op ad væggen, så der ikke kan cirkulere luft der.
>>
>> Sørg for god udluftning, hver dag.
>
> Det havde vi. Den ene væg er i soveværelset, hvor der stod en kommode op
> ad. Den er længe flyttet :) Den anden væg støder op mod en fordelingsgang,
> hvor vi havde et stort spejl hængende. Det har vi også flyttet.
>
> Idet der kommer fugtskjolder på væggene, helt oppe i 1.5 meters højde, er
> jeg sikker på at det ikke kun er fugerne ved gulv der fejler.
>
>
> Er det ikke muligt at klistre vinyl ovenpå fliserne?
>
>
> /Niels Munk
>
Den med vinylen er også en mulighed, men en dyr en af slagsen.
At få svejst vinyl koster ca. det samme som at sende en delegation til
månen.

Lars Hansen



Niels Munk (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels Munk


Dato : 03-08-08 15:39

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in message
news:g743nc$2gbi$1@newsbin.cybercity.dk...


> Den med vinylen er også en mulighed, men en dyr en af slagsen.
> At få svejst vinyl koster ca. det samme som at sende en delegation til
> månen.

Nedtur :(

Jeg må forhøre mig med en murer, her i morgen en gang...

/Niels Munk



hifiall@gmail.com (04-08-2008)
Kommentar
Fra : hifiall@gmail.com


Dato : 04-08-08 01:12

On 3 Aug., 16:39, "Niels Munk" <spam*sletdet...@sejeniels.dk> wrote:
> "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote in message
>
> news:g743nc$2gbi$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> > Den med vinylen er også en mulighed, men en dyr en af slagsen.
> > At få svejst vinyl koster ca. det samme som at sende en delegation til
> > månen.
>
> Nedtur :(
>
> Jeg må forhøre mig med en murer, her i morgen en gang...
>
> /Niels Munk

Det vil være super, hvis du gider at opdatere tråden her, når du har
fundet en løsning. Står nemlig med samme problem.


/Jørn

Ukendt (04-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-08 08:45

Hejsa.

Problemet er at fuger ikke er vandtætte, hvis vandet skal stoppes effektivt
skal der en vådrumsmembran op og derefter nye fliser, det er et stort
arbejde.
Selv hvis du finder fliser til 10-15 kr per m2 er det stadig et stort
arbejde og du skal lave vådrumsmembran.

Jeg havde samme opgave for nogle år tilbage.
Vi købte en "billig" brusekabine - de kan købes for 3-4.000 kr. (fandt
faktisk en udstillingsmodel til kr. 1800,-)
Det skal være en ægte kabine med 4 sider og bundkar med afløb.
Så slap vi for fugt i vægen og bonus var at vi heller ikke fik en masse vand
ud på gulvet.

Det jeg godt kan lide ved den løsning med kabinen, er at det ikke er en
lappe løsning, problemet du ellers kan recikere at stå med, hvis du laver
lag-på-lag, er et indkapslet fugt problem og deraf følgende råd og
skimmelsvamp.
Løsningen med kabinen er også rimeligt lidt arbejdskrævende og kan
tilsluttes uden de store svædslag.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)
www.toggal.dk



Niels Munk (04-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels Munk


Dato : 04-08-08 17:08

<hifiall@gmail.com> wrote in message
news:e3698617-60f6-4f8d-8523-ccf362eaee79@i76g2000hsf.googlegroups.com...

>Det vil være super, hvis du gider at opdatere tråden her, når du har
>fundet en løsning. Står nemlig med samme problem.

På normal usenetmanér, skal jeg nok vende tilbage med min løsning. :)
Jeg har endnu ikke snakket med mureren, men tror måske det ender med at
bruge 3mm vinylplaner, som foreslået andetsteds i tråden. Det er en del
billigere end at opsætte en hel brusekabine, og _meget_ mere
pladsbesparende, når nu kabinen i forvejen ikke er verdens største.

/Niels Munk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste