Olie på fliser
Fra : TDC Newsgroups

Dato : 01-08-08 15:02

Hej NG

Desværre er en oliepampe væltet ude på vores terasse og har lavet en
kæmpestor plamage på stenene - har nogen en ide´til, hvordan man kan få den
væk (udover at skiftert stenene ud) eller i hvert fald minimere skaderne?

Venlig hilsen
Dorthe

Fra : Lars

Dato : 01-08-08 15:17

TDC Newsgroups skrev:
> [...]
> kæmpestor plamage på stenene - har nogen en ide´til, hvordan man kan få
> den væk (udover at skiftert stenene ud) eller i hvert fald minimere

motorrens og en gang højtryksspuling

Fra : Max

Dato : 01-08-08 15:55

Hej Dorthe

> få den væk (udover at skiftert stenene ud) eller i hvert fald
> minimere skaderne?

Motorrens, kattegrus, cement, fint sand og så vidre.

--
Mvh Max

Fra : Armand

Dato : 01-08-08 15:59

TDC Newsgroups skrev:
> [...]
> kæmpestor plamage på stenene - har nogen en ide´til, hvordan man kan få
> den væk (udover at skiftert stenene ud) eller i hvert fald minimere

Med mindre at det har været noget dekorativt farvet olie tror jeg at du
vil opleve at det fordamper stille og roligt over et par ugers tid!
Gi' det en chance inden du begynder med frustreret krigsførelse!

--
Armand.

Fra : TDC Newsgroups

Dato : 01-08-08 18:06

Tak for jeres svar.
Olien er lyseblå, hvilket dog ikke kan ses på fliserne. jeg afventer og ser
og prøver ellers med de gode råd

/Dorthe

Fra : Jørgen

Dato : 01-08-08 18:20

TDC Newsgroups wrote:

> [...]
> kæmpestor plamage på stenene - har nogen en ide´til, hvordan man kan få
> den væk (udover at skiftert stenene ud) eller i hvert fald minimere

En veninde blev engang frustreret over, at hendes søn havde spildt madolie
på fliserne. - Der blev gjort kort proces. Stenene blev pillet op, og fik
en tur i opvaskemaskinen, og lagt ned igen - meget rene. Den historie har
der været grint af mange gange siden.

- jørgen

Fra : Rainman

Dato : 01-08-08 18:57

Jørgen wrote:

> [...]
> en tur i opvaskemaskinen, og lagt ned igen - meget rene. Den historie har

Herligt med de kvinder. Mon ikke også en eller anden blondine har prøvet
at smide stenene i vaskemaskinen med fuld centrifuge

Fra : Max

Dato : 01-08-08 20:36

Hej Jørgen

> madolie på fliserne. - Der blev gjort kort proces. Stenene blev
> pillet op, og fik en tur i opvaskemaskinen, og lagt ned igen - meget
> rene. Den historie har der været grint af mange gange siden.

Jeg vil sige at havde hun været min, ja så var stenene blevet liggende
og hun var røget ud :)

--
Mvh Max

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 07-08-08 06:41

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> en tur i opvaskemaskinen, og lagt ned igen - meget rene. Den historie har

ja, det har været dyrere i vand, end at købe et par nye sten
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 10-08-08 21:35

On Fri, 01 Aug 2008 17:02:19 +0200, TDC Newsgroups wrote:

> [...]
> væk (udover at skiftert stenene ud) eller i hvert fald minimere skaderne?

Hvis det er sten der er ens på begge sider kan man evt. vende dem - det er
dog kun en løsning der virker en gang.

--
JÅH