Belægningssten, kan man det ?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-07-08 09:59

Jeg har en ældre taresse med gamle, lidt skæve, belægningssten som jeg gerne
vil have lagt om, ideen går ud på at afrette med direkte oven på de gamle
sten da jeg samtidig gerne vil forhøje den med de ca 6 - 8 cm det vil
give. - Men kan man det med et godt resultat ??

Michael Nielsen

Fra : Ivan

Dato : 31-07-08 10:44

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSLET@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle sten da jeg samtidig gerne vil forhøje den med de ca 6 - 8 cm det
> vil give. - Men kan man det med et godt resultat ??

Nej det vil blive noget bras og kikke på. Der vil komme nogle sætninger som
du vil bllive meget ked af. Der er kun en vej frem og det er væk med de
gamle flliser og så rette op med stabilgrus.

Fra : Armand

Dato : 31-07-08 16:11

Michael Nielsen skrev:
> [...]
> sten da jeg samtidig gerne vil forhøje den med de ca 6 - 8 cm det vil
> give. - Men kan man det med et godt resultat ??

Udemærket!
Nogen vil nok nævne at fordi evt. nedsivende vand ikke slipper så let
videre vil den nye belægning kunne "flyde". Men da jeg rodede med at
lave en løftet træ-terrasse og i.f.m. stolpenedgravning kom tæt på den
bestående flisebelagte terrasse, opdagede jeg at der lå en med rød
tegl-belægning nedenunder (og sikker en helt tredie dérunder :-/ ).
(top)Fliserne var ikke mere skæve og revnede end de ellers ville have
været efter de 20-30år som der formentlig var gået siden sidst hvor
husets beboer havde fundet at den stak af bygge-brokker, som terrassen
var lagt på, var sunket så meget at et nyt lag var nødvendigt!

--
Armand.