Benzin hækkeklipper
Fra : Rainman

Dato : 27-07-08 16:06

Efter en sæson hvor min gamle Braun elklipper er ved at være udtjent og
de efterhånden ca. 150 meter hæk jeg har er træls med en elklipper, vil
jeg opgradere til en benzinklipper fra næste sæson.

Overvejer en Tanaka - THT 2520 S MED QUICK-TWIST, som har et langt sværd
på 760 mm og kun vejer 4,9 kg. Sværdlængden er vigtig da jeg har flere
brede hække/skråninger med bl.a. cotoneaster, så det ville være skønt at
få forlænget rækkevidden fra nu 600 mm til 760 mm.

Men:

1) Er der ulemper ved så langt et sværd?
2) Er der et bedre alternativ end Tanaka vægt/sværdlængdemæssigt?
3) Kan man evt. med fordel indkøbe i Tyskland da jeg nogle gange hvert
år er i Hamburg?

På forhånd tak for gode råd!