Diamantboring
Fra : Jørgen

Dato : 27-07-08 12:48

Jeg skal have boret et hul på ca 40 mm i en sokkel (13 cm) af støbt marmor.

Så vidt jeg kan se, så koster det ca kr. 10,- pr cm. Imidlertid har de
fleste firmaer et opstartsgebyr på omkring kr. 400,-

Min sokker vejer kun 16 kg, så jeg kan bringe den. Nogen som kender et sted
i Nordsjælland (3650) / Storkøbenhavn uden opstartsgebyr, evt med lidt
højere priser pr boret cm?

- jørgen

Fra : F.hansen

Dato : 27-07-08 13:40

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sted
> i Nordsjælland (3650) / Storkøbenhavn uden opstartsgebyr, evt med lidt

Prøv evt at spørge den lokale stenhugger.

Mvh Finn

Fra : Keld Nygaard

Dato : 27-07-08 19:04

> Prøv evt at spørge den lokale stenhugger.

Jeg skulle for nyligt have boret nogle 60 mm huller i nogle holmegårdsten,
og ringede rundt til flere stenhuggere. De henviste alle til
diamantskærerfirmaer...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-07-08 13:44

> [...]
> sted
> i Nordsjælland (3650) / Storkøbenhavn uden opstartsgebyr, evt med lidt

Jeg har købt bor flere gange hos ham her.
http://stores.ebay.ca/THK-Diamond-Tools_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZQ2d33QQftidZ2QQtZkm
Der går ca 1 uges fra bestilling til du har grejet hjemme.
Og nøjes du med at købe bor, så kommer det frem uden told.

Elmer

Fra : Jørgen

Dato : 27-07-08 14:48

Elmer Fjort wrote:

> [...]
> Der går ca 1 uges fra bestilling til du har grejet hjemme.
> Og nøjes du med at købe bor, så kommer det frem uden told.

Det ser sørme fint ud, så det kan jeg vist lige så godt bore selv.

Jeg er lidt af en novice ud i indkøb af diamantværktøj, så er der noget
specielt du vil anbefale (PRO, TURBO, ...) og jeg skal vel også anskaffe
mig en forlænger til boret, så jeg kan bore igennem 130 mm

- jørgen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-07-08 20:34

> [...]
> specielt du vil anbefale (PRO, TURBO, ...) og jeg skal vel også anskaffe
> mig en forlænger til boret, så jeg kan bore igennem 130 mm

Det har jeg ingen ide om, for de bor jeg købte var for at bore i glas.
Blot ved jeg at der skal bruges vand, meget vand til at køle boret med.

Men selvom boret dør efter sådan en omgang, har man alligevel sparet flere
hundrede kroner.

Har lige købt 2x32 mm og 1x42 mm for en anden og alle 2 bor landede i Dk
for en pris på 92,- incl porto!

Elmer

Fra : Jørgen

Dato : 28-07-08 06:02

Elmer Fjort wrote:

> [...]
> flere
> hundrede kroner.
>
> Har lige købt 2x32 mm og 1x42 mm for en anden og alle 2 bor landede i Dk

OK, jeg har bestilt et bor så nu bliver det tid at lære.

- jørgen