Priser flagstang?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-07-08 10:57

Hmm så kom højden på flagstangen på plads
Men hvor er det mest fordelagtigt at købe sådan en dims henne?

Jeg har fundet flagstang.dk hvor de har dem i limtræ til en billig penge ~
850 kr for en hvid 10m
Så er spørgsmålet om der er nogen der erfaring med det?
Det skulle jo være stærkt nok hvis det er lavet rigtigt :)

- Peter

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 27-07-08 11:55

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så er spørgsmålet om der er nogen der erfaring med det?
> Det skulle jo være stærkt nok hvis det er lavet rigtigt :)

Hvis jeg skulle vælge, så blev det en glasfiberstang. Den er nok dyrere, men
den rådner ikke og skal kun vasken engang imellem.
Og køb så en med vippebeslag. Så er den meget nemmere at lægge ned.
Hilsen Matthias

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-07-08 15:29

" Matthias H Matthiessen" skrev

> Hvis jeg skulle vælge, så blev det en glasfiberstang. Den er nok dyrere,
> men den rådner ikke og skal kun vasken engang imellem.

Nuværende 6 meter træting er tudsegammel og i fin stand

> Og køb så en med vippebeslag. Så er den meget nemmere at lægge ned.

Nuværende er med vippebeslag - jow jow :)

- Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-08 08:24

Matthias H Matthiessen wrote:

> Og køb så en med vippebeslag. Så er den meget nemmere at lægge ned.

En stang med vippebeslag er ikke spor lettere at lægge ned end en stang på
en nedgravet støtte (egetræ, granit eller beton). Begge monteringsmetoder
gør det legende let at lægge en fiberstang ned - og det kan gøres af en
enkelt mand.

Dertil vil jeg så lufte min personlige mening: En flagstang uden støtte ser
forkert ud.

Erik Ginnerskov

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-08 08:41

"Erik Ginnerskov" skrev

> En stang med vippebeslag er ikke spor lettere at lægge ned end en stang på
> en nedgravet støtte (egetræ, granit eller beton).

Ja jeg lærte noget nyt her i weekenden
Jeg har en betonstøtte til den nuværende flagstang

> Begge monteringsmetoder gør det legende let at lægge en fiberstang ned -
> og det kan gøres af en enkelt mand.

Ved ikke med en 10m men en 6m træting er nem at håndtere på støtte

- Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-08 08:47

Peter Lykkegaard wrote:

> Jeg har en betonstøtte til den nuværende flagstang

Så kan du lige så godt fortsætte med at bruge den.

> Ved ikke med en 10m men en 6m træting er nem at håndtere på støtte

Regn med, at en 10m er 67% tungere end en 6m. Men min 8m glasfiberstang var
ikke noget problem at rejse. Det gav end ikke sved på panden.

Erik Ginnerskov

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-08 21:41

> Ved ikke med en 10m men en 6m træting er nem at håndtere på støtte

Det er en 10m træstang også. Jeg kigger beundrende på husbond, mens han
løfter/sænker, og når den er på plads, kan jeg lige klare at spænde boltene

En plastikstank på vippebeslag ser forkert og larmer, men den er nemmere at
vedligeholde. Skal dog stadig ned hvert år.

Mvh Maria

Fra : Carsten

Dato : 01-08-08 10:04

> En plastikstank på vippebeslag ser forkert og larmer, men den er nemmere
> at vedligeholde. Skal dog stadig ned hvert år.

øhhh, vores har stået ret op i tre år nu og den har ikke været nede
(muligvis nedtrykt - jeg har ikke spurgt den) - hvorfor skal ned absolut
"ned hvert år" ?

Carsten

Fra : Max

Dato : 27-07-08 14:18

Hej Peter

> Så er spørgsmålet om der er nogen der erfaring med det?

En glasfiberstang og en betonsokkel er efter mine erfaringer
den rigtige løsning, snup en prisliste i BILKA og se hvad den
koster leveret.

--
Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-07-08 15:37

"Max" skrev

> snup en prisliste i BILKA og se hvad den koster leveret.

Nogen der kan hjælpe på vej mht prisen?
Ellers må jeg tage mig selv sammen og give dem et kald i morgen :)

- Peter

Fra : Max

Dato : 27-07-08 20:03

Hej Peter

> Ellers må jeg tage mig selv sammen og give dem et kald i morgen :)

Ca. 2895,- incl, levering (alt det hele)

http://www.flagstangsfabrikken.dk/index.php?side=9

http://www.flagstang.nu/

http://asp.dahls-flag.dk/kampagne.asp

http://www.byggestore.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=62418&mp=62408

osv.

--
Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 28-07-08 21:31

Max wrote:
> Hej Peter

> Ca. 2895,- incl, levering (alt det hele)

Google kommer med denne
http://www.flagstang.nu/tilbud.htm?gclid=CLn02vu145QCFQunQwodPVU-Sg 1448,00
med levering, line og vimpel.

Mvh.