Højede på flagstang i forhold til hus
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-08 08:49

Hejsa

Jeg er efter mange år blevet rimeligt træt af vores flagstang
Jeg har altid ment at den er for lille i forhold til huset, man kan også se
at der er mange kastevinde der går flaget typisk snor sig omkring
flagstangen eller bare hænger slapt ned fordi flagstangen er i læ for huset

Hvordan beregner man højden på en flagstang?
Huset er to etager, hvor øverste etage er med skråvægge
Nuværende flagstang er 6m

tpf/Peter

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 26-07-08 08:58

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> huset
>
> Hvordan beregner man højden på en flagstang?
> Huset er to etager, hvor øverste etage er med skråvægge

http://www.flagstangsfabrikken.dk/index.php?side=4
Hilsen Matthias

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 26-07-08 09:07

> Hvordan beregner man højden på en flagstang?
> Huset er to etager, hvor øverste etage er med skråvægge
> Nuværende flagstang er 6m

Da jeg skulle have ny stang på mit tidligere matrikketnummer, blev jeg rådet
til 2-3 meter over husryg. Det var på en 2800m2 grund hvor stangen stod 10m
fra huset.
Huset var også med første sal.

Det passer også fint med skemaet her:
http://www.flagstang.dk/page.asp?sideid=16&zcs=43

Mvh
Leon

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-08 10:24

"Leon Hulstrøm" skrev

> Da jeg skulle have ny stang på mit tidligere matrikketnummer, blev jeg
> rådet til 2-3 meter over husryg.

Ok det bliver så 10m flagstang
Så er der ikke noget at sige til at det er noget skrammel nu :/

Tak for henvisning til skemaet :)

- Peter

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 26-07-08 15:41

> Ok det bliver så 10m flagstang
> Så er der ikke noget at sige til at det er noget skrammel nu :/
>
> Tak for henvisning til skemaet :)

Velbekommen, men husk også at dit gamle flag kommer til at se meget lille ud
på den nye stang. Vimplen ville jeg genbruge... den slides jo og så kan du
senere skifte den, til en i den rigtige størrelse.

Mvh
Leon

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-07-08 16:07

"Leon Hulstrøm" skrev

> Velbekommen, men husk også at dit gamle flag kommer til at se meget lille
> ud på den nye stang.

Jow jow nyt flag der passer til en ti-meter skal selvfølgelig indkøbes

> Vimplen ville jeg genbruge... den slides jo og så kan du senere skifte
> den, til en i den rigtige størrelse.

Vi har ingen vimpel netop fordi det ser lidt strengen ud med den lille pind
af en flagstang vi har
Suk jeg skal sikkert også have en ny "pæl" til at sætte flagstangen fast ...
:)

- Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 28-07-08 09:14

> Suk jeg skal sikkert også have en ny "pæl" til at sætte flagstangen fast

Du kan da prøve om den holder ....