Lægge fliser, udhæng?
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-08 18:30

Hejsa

Jeg står midt i en diskution - ingen af os ved hvem der har ret, men
vi mener hver især at have fat i den lange ende alligevel

Vi skal have lagt fliser på trappen. Jeg mener de skal ligge ud til
kanten, hvor min modpart mener der skal være et 5mm "udhæng" ?

Jeg synes det ser "noller" ud med så meget udhæng, men hvis det er den
rette metode så er det jo vejen frem.

Nogle tips?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-08 18:41

>Vi skal have lagt fliser på trappen. Jeg mener de skal ligge ud til

Rettelse: Det er klinker. 150x9mm

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 25-07-08 18:39

> [...]
> kanten, hvor min modpart mener der skal være et 5mm "udhæng" ?
>
> Jeg synes det ser "noller" ud med så meget udhæng, men hvis det er den

Jeg går ud fra at du mener en udendørs trappe.

Det kommer an på hvad det er for nogle fliser. Hvis det er tykke (f.eks.
Hasle eller lignende, der har indbygget en vandnæse, så har din makker ret.
Hvis det er almindelige frostsikre fliser kan du gøre som du vil, men
"udhænget" vil blive sårbart så det kan ikke tilrådes.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-08 19:07

>Jeg går ud fra at du mener en udendørs trappe.

Korrekt :)

> [...]
>Hvis det er almindelige frostsikre fliser kan du gøre som du vil, men
>"udhænget" vil blive sårbart så det kan ikke tilrådes.

Det er ganske almindelige udendørs klinker, frostsikre. Min makker
(som egentlig er madammen.. hehe) mener der skal være 5mm udhæng som
man fuger op under og lukker af for evt. fugt?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 25-07-08 21:02

> Det er ganske almindelige udendørs klinker, frostsikre. Min makker
> (som egentlig er madammen.. hehe) mener der skal være 5mm udhæng som
> man fuger op under og lukker af for evt. fugt?

Så vil jeg råde dig til at gøre som makkeren siger. Ikke fordi det er
rigtigt, men fordi det er det klogeste

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 25-07-08 22:45

Martin Bak skrev:
> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg råde dig til at gøre som makkeren siger. Ikke fordi det er
> rigtigt, men fordi det er det klogeste

*LOL*

"Fliser", "udendørs frostsikre klinker" ??
Forhåbentlig ikke glaserede, vel?!

--
Armand.

Fra : Ralph

Dato : 25-07-08 22:45

> Så vil jeg råde dig til at gøre som makkeren siger. Ikke fordi det er
> rigtigt, men fordi det er det klogeste

DU er en klog mand - hatten af.

--
Ralph

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-08 11:46

>Så vil jeg råde dig til at gøre som makkeren siger. Ikke fordi det er
>rigtigt, men fordi det er det klogeste

Jeg tager en vurdering :)

Det er jo en glidebane hvis jeg begynder at lytte for meget til hende

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Carsten

Dato : 26-07-08 20:55

> [...]
> Vi skal have lagt fliser på trappen. Jeg mener de skal ligge ud til
> kanten, hvor min modpart mener der skal være et 5mm "udhæng" ?

1) Konen har altid ret - som andre også har skrevet
2) Konen har ret - i hvert fald hvis man ser på mine to trapper. Begge har
"udhæng" - den ene endda på næsten 1 cm. Trapperne har været der siden huset
blev bygget (det kan man se på den flotte grønne farve som de har valgt til
fliserne), så mon ikke at fliserne nok holder til at der stikker lidt uden
for.

Carsten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-08 21:44

>1) Konen har altid ret - som andre også har skrevet

Satans

> [...]
>fliserne), så mon ikke at fliserne nok holder til at der stikker lidt uden

Vi vælger en smule udhæng der passer med en fint lukkende fuge op
under.

Der må være noget om snakken :)

--
Martin Johansen [6000]