Aldi lufttrykrenser på op til 4 bar
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-07-08 16:28

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_30/OFF09.SHTML

Er 4 bar ikke voldsomt meget? Kan det ikke skade rørene?

Når Aldi fjerner den fra sin online avis kan man se den her:

http://inet.uni2.dk/~axelh/Aldi_4_bar_a.jpg

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 22-07-08 19:48

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_30/OFF09.SHTML
>
> Er 4 bar ikke voldsomt meget? Kan det ikke skade rørene?

Kunne det måske nok hvis det var et kontinuerligt tryk på afløb osv., men
det er jo bare et lille "burst".

Hvor meget kan der være i den? højst 2 liter når det er komprimeret? - så
jeg tror ikke den skader afløbsinstallationer.

Er det til at rense andre rørinstallationer, vand gas osv., tror jeg ikke
det gør noget.
Så vidt jeg husker er der 4 bar på vores vandrør.

Mvh

KA

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-07-08 19:50

Axel Hammerschmidt skrev:
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_30/OFF09.SHTML
>
> Er 4 bar ikke voldsomt meget? Kan det ikke skade rørene?
>
> Når Aldi fjerner den fra sin online avis kan man se den her:
>
> http://inet.uni2.dk/~axelh/Aldi_4_bar_a.jpg

Ha, jeg læste det først som højtrykspuler, og så er 4 bar jo ikke meget.
Men den ser ud til at være lavet af plastic, ligesom en cykelpumpe, der
godt kan levere 8 bar.

Forhåbntlig ryger tilstopningen før røret, og mon ikke den gammeldags
svupper kortvarigt kan yde det samme?

--
Niels

Fra : Dan Andersen

Dato : 22-07-08 22:20

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> godt kan levere 8 bar.
>
> Forhåbntlig ryger tilstopningen før røret, og mon ikke den gammeldags

Når man således udløser dimsens tryk ryger luften ned i afløbet, men inden
den når så langt ryger luften ud af overløbs hullet først.. Så har man ikke
megen glæde af trykket.

Mvh. Dan Andersen

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 22-07-08 23:07

> Når man således udløser dimsens tryk ryger luften ned i afløbet, men inden
> den når så langt ryger luften ud af overløbs hullet først.. Så har man
> ikke megen glæde af trykket.

Det er jo tilladt at gøre det efter vandlåsen... og hvis det er fordi man
ikke gider rense sin vandlås, så bør man flytte ind hos et boligselskab.

-Leon

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-07-08 23:56

Dan Andersen skrev:

> Når man således udløser dimsens tryk ryger luften ned i afløbet, men
> inden den når så langt ryger luften ud af overløbs hullet først.. Så har
> man ikke megen glæde af trykket.

Overløbet skal man jo også blokere når man bruger en svupper.

--
Niels

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 26-07-08 13:13

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_30/OFF09.SHTML
>
> Er 4 bar ikke voldsomt meget? Kan det ikke skade rørene?
>
> Når Aldi fjerner den fra sin online avis kan man se den her:
>
> http://inet.uni2.dk/~axelh/Aldi_4_bar_a.jpg

4 bar er alm. vandværkstryk
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Hauge

Dato : 26-07-08 13:17

Calle e mann fro Synnejylland wrote:
> 4 bar er alm. vandværkstryk

Det har en anden for flere dage siden også skrevet..

Læser du ikke hele tråden, før du svarer? Gælder selvfølgelig også i de
andre tråde du også svarer det samme som andre har svaret, flere dage efter.

/Hauge

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-07-08 13:51

On Sat, 26 Jul 2008 14:16:55 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Det har en anden for flere dage siden også skrevet..

Ikke i nogle af de svar jeg har i den tråd.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Hauge

Dato : 26-07-08 14:09

Mads Lie Jensen wrote:
> Ikke i nogle af de svar jeg har i den tråd.

Skrevet af Klaus Andersen 22. juli:

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-07-08 16:54

On Sat, 26 Jul 2008 15:09:14 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Skrevet af Klaus Andersen 22. juli:
>"Så vidt jeg husker er der 4 bar på vores vandrør."

Msg-id?
Jeg har ingen svar fra Klaus Andersen i denne tråd.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Hauge

Dato : 26-07-08 17:59

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 07-08-08 06:06

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> Msg-id?
> Jeg har ingen svar fra Klaus Andersen i denne tråd.
> Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Tak Mads, så er jeg da ikke den eneste.

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 07-08-08 06:06

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Læser du ikke hele tråden, før du svarer? Gælder selvfølgelig også i de
> andre tråde du også svarer det samme som andre har svaret, flere dage

Nu er det heldigvis sådan, at jeg må svare som jeg vil, hvis det ikke passer
herren, kan du jo blot lade være med at læse det. Og jeg har ikke nogle
andre indlæg med det svar. Nogle udbydere deler ikke alle indlæg

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 26-07-08 15:42

> 4 bar er alm. vandværkstryk

Ja.. men forhåbentligt ikke i kloakken ,-)

-Leon

Fra : Hauge

Dato : 26-07-08 15:45

Leon Hulstrøm wrote:
> Ja.. men forhåbentligt ikke i kloakken ,-)

Det kræver i hvert fald en kraftig pistolskide

/Hauge

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 07-08-08 06:08

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i meddelelsen

> Ja.. men forhåbentligt ikke i kloakken ,-)
>
> -Leon

Nej, men 4 bar er jo ikke meget, tænk på at meget af trykket kommer jo ud
der hvor du sætter slangen ind

--
Venlig hilsen
Calle.