Danfugesand
Fra : Kasper

Dato : 19-07-08 13:06

Hej,

JEg har brugt en masse penge på det sand i håb om ukrudtet bliver væk...

Men jeg syntes sandet bliver skyllet væk ved regn, nogle der har nogle
erfaringer for at undgå dette?

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-08 15:52

Kasper wrote:
> JEg har brugt en masse penge på det sand i håb om ukrudtet bliver
> væk...
> Men jeg syntes sandet bliver skyllet væk ved regn, nogle der har nogle
> erfaringer for at undgå dette?

Fyld fugerne til de er helt mættede. Så skyller det vel ingen steder....

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Armand

Dato : 19-07-08 16:10

Kasper skrev:
> Hej,
>
> JEg har brugt en masse penge på det sand i håb om ukrudtet bliver væk...
>
> Men jeg syntes sandet bliver skyllet væk ved regn, nogle der har nogle
> erfaringer for at undgå dette?

Jeg tror nok at den største fidus ved Dan-fugesandet er ved nylægning,
hvor det effektivt kan fylde flise-fugerne op.
Et "toplag" tror jeg ikke vil gavne meget - Det skulle da lige være
medmindre at man forinden formedelst spuler fugerne tomme med et
højttryksrenser!

--
Armand.

Fra : Gunnar007

Dato : 19-07-08 18:45

"Kasper" <ask@ask.ask> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> JEg har brugt en masse penge på det sand i håb om ukrudtet bliver væk...
>
> Men jeg syntes sandet bliver skyllet væk ved regn, nogle der har nogle

Pillede du samtlige fliser op, og lagde dem igen, og fugede med fugesandet.
Eller lavede du den dovne model, som ikke hjælper på andet end pengepungen,
strøede dit fugesand ud på i forvejen eksisterende fuger.
Danfugesandet virker rigtig godt, hvis der kun er brugt danfugesand fra
bunden.
Jeg har lagt stenene om, og danfugesand i = ingen ukrudt.
Min nabo har strøet danfugesand ud å de gamle fuger = ukrudt.

Blot mine efaringer.

Hilsen G

Fra : Kasper

Dato : 20-07-08 12:17

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har lagt stenene om, og danfugesand i = ingen ukrudt.
> Min nabo har strøet danfugesand ud å de gamle fuger = ukrudt.

Det er helt nye flise arealer det er brugt på...

Det kan være at fugerne bare ikke er fyldt helt op, men jeg syntes bare at
når det regner skyller det sandet nemt væk, ligesom når det er helt tørt
bliver sandet meget løst igen?

Kasper

Fra : Gunnar007

Dato : 20-07-08 13:25

> [...]
> når det regner skyller det sandet nemt væk, ligesom når det er helt tørt

Okay, men erfaring med sandet er at det over et stykke tid ligesom hærder op
og bliver hårdt. Men sådan som det har regnet de sidste par dage er der nu
også slået lidt af mit sand på fra fugerne. Belægningen er nylagt sidste
søndag.
Min anden belægning er fra sidste år, og der er ingen ukrudt i, ej heller er
sandet slået op af regn

Hilsen G

Fra : Armand

Dato : 20-07-08 17:12

Gunnar007 skrev:
> [...]
> er nylagt sidste søndag.
> Min anden belægning er fra sidste år, og der er ingen ukrudt i, ej

Især brobelagte arealer regner man med at skulle "efterfyldes" gennem
overfejning med fint sand, endog temmeligt længe efter lægningen.
Regn og brug (á trafik-mængde) er med til at forkorte denne
"tilkørsels-tid" hvilket man så kan vurdere sine egne areaeler efter!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-08 13:35

Kasper wrote:

> Det kan være at fugerne bare ikke er fyldt helt op, men jeg syntes
> bare at når det regner skyller det sandet nemt væk, ligesom når det
> er helt tørt bliver sandet meget løst igen?

Har du vibreret flere gange efter du har fyldt fugerne?

Så bliver det "stampet" godt

Fra : Gunnar007

Dato : 20-07-08 19:30

"Trekroner" <xx> skrev i meddelelsen
> Har du vibreret flere gange efter du har fyldt fugerne?
>
> Så bliver det "stampet" godt

Nogen producenter af belægningssten anbefaler maks 1 vibrering efter
lægning, da nogle sten typer ikke holder til stamperens raslen.

Hilsen G