11hk B&S motor "skyder" efter renovering a~
Fra : Morten Trab

Dato : 17-07-08 11:39

Nu har jeg fået renoveret karburatoren på havetraktoren (den var sjask
utæt før), men nu synes jeg bare at den skyder en del når motoren er
igang...

Hvad skal jeg stille på?? Det er vel et spørgsmål om en af skruerne på
karburatoren der skal justeres, synes bare ikke at kunne finde den
rette...

Der sidder en skrue i bunden af svømmerhuset og en på toppen inde
under luftfiltret...

Mvh. Morten

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-07-08 20:34

Morten Trab skrev:
> Nu har jeg fået renoveret karburatoren på havetraktoren (den var sjask
> utæt før), men nu synes jeg bare at den skyder en del når motoren er
> igang...

Har du selv renoveret den? Ellers ville jeg jo nok klage til reparatøren.

> Hvad skal jeg stille på?? Det er vel et spørgsmål om en af skruerne på
> karburatoren der skal justeres, synes bare ikke at kunne finde den
> rette...

Normalt ville jeg jo mene at tændingen står forkert, hvis motoren
skyder, men jeg er aldrig stødt på nogen anvisning på justering, og kan
heller ikke finde nogen på
http://www.briggsandstratton.com/maint_repair/customer_support_faq/

> Der sidder en skrue i bunden af svømmerhuset og en på toppen inde
> under luftfiltret...

Hvis du kan justere dig ud af det på karburatoren kan du finde
instruktioner samme steds.

--
Niels

Fra : Armand

Dato : 17-07-08 20:49

Morten Trab skrev:
> [...]
> rette...
>
> Der sidder en skrue i bunden af svømmerhuset og en på toppen inde

Motorer skyder typisk fordi de får for meget luft (igennem en utæthed
ved karburatoren?)!

--
Armand.

Fra : Morten Trab

Dato : 17-07-08 13:52

On 17 Jul., 21:34, Niels P Sønderskov <npson...@gmail.com> wrote:

> Har du selv renoveret den? Ellers ville jeg jo nok klage til reparatøren.

Ja, det er en gør-det-selv renovering...

> Normalt ville jeg jo mene at tændingen står forkert, hvis motoren
> skyder, men jeg er aldrig stødt på nogen anvisning på justering, og kan
> [...]

Hmmm...Fandt noget med at den kører for magert, men blande skruen er
mig bekendt den der sidder under luftfiltret på min motor, og den kan
man ikke justere på når motoren er tændt (kan ikke komme til den for
luftfiltret)..

Mvh. Morten

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-07-08 23:39

Morten Trab skrev:

> Ja, det er en gør-det-selv renovering...

Så er det, som Aramand siger, nok en utæthed, fx en pakning der skulle
være udskiftet.

--
Niels

Fra : N/A