Hvilken plæneklipper skal jeg vælge?
Fra : henrik1234567890@gma~

Dato : 15-07-08 12:01

Græsplænen er ca 500m2 og slåes kun når den trænger, eller virkelig
trænger
Jeg vil helst undgå at bruge opsamler og har derfor set mig varm på
bioklip. Derudover vil jeg have en selvkørende model.
Budget: ca. 3.000,-
Jeg har travlet tilbudsaviserne igennem og fundet nedenstående
forslag, men håber nogen kan hjælpe mig med at vælge den rigtige.
(Måske er den slet ikke på min liste)

- MTD 53SPO HW 3-i-1. Jem&Fix: 2395,-
http://www.jemogfix.dk/jemfix/web/campaign.nsf/all/73A6D3A07D638332C125747F00386964?opendocument
- Gudenaa 470 B Auto. XL Byg: 2899,- http://nozebra.ipapercms.dk/XLBYG/BYGGECENTER/Tilbudsaviser
- Park Highwheeler 51TR/W55. Silvan 2599,-
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10201&storeId=10201&productId=39921&langId=-100
- Park 46TR Combi. Silvan 1899,-
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10201&storeId=10201&productId=40313&langId=-100
- Stiga Collector 46S Combi. Stark 2499,-
http://www.stiga.dk/(ocrqiy45i3uykd45245bpsrt)/index.aspx?Country_id=6
- Ginge Silver 520 B Auto. Bilka 2999,-
http://www.ginge.com/Produkter/produkt.asp?s=da&HGRP=1&id=119097
- Partner P53-675 CMD, Bilka 2499,- http://www.flymo-partner.dk/node2409.aspx?nid=52965&pid=82474
- Partner P56-675 SMDW, Bilka 2499,- http://www.flymo-partner.dk/node1856.aspx?pid=52957
- Texas Combi ES 46 TR/E. Bilka 2999,- http://www.texas.dk/texas/combi-es-46-tr-e-/?partno=90065004
- Partner P 53-675DWA 3in1. Bauhaus 2999,- http://www.flymo-partner.dk/node1856.aspx?nid=52940

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-07-08 00:08

Jeg kender ikke noget specielt til området, men vi har lige købt
nedenstående, til at supplere vores 2½ år gamle B&S low budget maskine med:

- Partner P53-675 CMD, Bilka 2499,-
http://www.flymo-partner.dk/node2409.aspx?nid=52965&pid=82474

Den er udemærket, slår rigtig pænt - pænere end den gamle. - Og det er en
stor hjælp, at den er selvkørende, samt at dens klippebredde er så
forholdsvis stor (56 cm). Det sparer alligevel noget tid, i længden, med
5-10 cm ekstra i hver bane, når man har 3000m2 der skal slåes. Man kan også
tage sideudkastet af, hvilket gør den lettere at snørkle tæt rundt om træer,
bede m.m. Plænen slåes på godt og vel 2/3 tid nu og resultatet er klart
pænere end før. Vi har også kunnet notere os at den bruger mindre benzin pr.
klipning end den gamle. Om den så er bedre end de andre modeller du nævner,
aner jeg ikke

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : alten

Dato : 17-07-08 21:04

Hvis du vil have kvalitet, der holder i mange år:
http://www.klippo.dk/

De er nok over dit budget, men måske kan du finde en på tilbud. Jeg sparede
800 kr ved at købe min Brilliant i Sverige.

mvh
Henrik

Fra : henrik1234567890@gma~

Dato : 18-07-08 12:56

Så blev der købt.

Bilka havde denne model til 3k: http://www.flymo-partner.dk/node941.aspx?pid=8824

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 19-07-08 14:26

Græsplænen er ca 500m2 og slåes kun når den trænger, eller virkelig
trænger

Bioklip kræver at du klipper tit ellers klumper det bare, så hvis du kun
slår når den virkelig trænger så skal du have alm sideudkast.

thomas

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-08 19:29

<henrik1234567890@gmail.com> skrev i en meddelelse

Græsplænen er ca 500m2 og slåes kun når den trænger, eller virkelig
trænger

Med den indstilling ville jeg finde den billigste i ugeavisen (brugt), hvis
man er lidt halvblind kan man nøjes med at slå græsset 6-8 gange om året. Vi
fandt vores på lossepladsen. Skiftede tændrøret, sleb kniven og så har den
ellers kørt helt fint, nu er den igang på 4. år.