Fjerne større hvepsebo?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-07-08 17:30

Hej

Jeg har alvorlige problemer med hvepse i min garage!

Til min skræk opdagede jeg et bo, på størrelse med en lille fodbold - tror
aldrig jeg har set såden et stort hvepsebo før!

Jeg tænkte, at det kunne jeg da sagtens selv ordne, så tog en lang pind, og
puffede det meste af boet ned. De gik bare total amok, og det væltede ud med
pupper.

Efter de faldt til ro, fik de en tur mere, og lidt med vandslangen.

Det meste af boet er væk, men de vender stadig tilbage, og arbejder vældigt,
omkring det, der engang var deres bo.

Hvordan slipper man helt af med dem, og kan man selv gøre det?

Har læst om en der brugte en støvsuger, men har bare ikke lige en, som jeg
vil ofre på det ;)

Fra : Armand

Dato : 11-07-08 18:14

Hans Mouridsen skrev:
> [...]
>
> Hvordan slipper man helt af med dem, og kan man selv gøre det?
>
> Har læst om en der brugte en støvsuger, men har bare ikke lige en, som jeg

Giftspray (á med rør på udblæsningen) om natten hvor kræene er faldet
til ro!
Efter et par dages observation hvorvidt der ikke længere er noget liv
omkring boet, er det til at fjerne uden fare (såfremt der ér ro)!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 22:54

Der hvor vi boede før plejede de at bosætte sig oppe i udhænget, så man ikke
kunne komme til boet.
Jeg købte sådan en insektrister
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8289&n=10 og hængte i
udhænget, så tæt på jeg kunne komme. Der skete intet før det blev mørkt, så
var der til gengæld også en zapning og osen derude fra. 2-3 aftener plejede
at klare sagen.

Mvh
Henrik

Fra : Max

Dato : 11-07-08 22:51

Hej Henrik

> mørkt, så var der til gengæld også en zapning og osen derude fra. 2-3
> aftener plejede at klare sagen.

En af disse 500W halogen arbejdeslamper kan gøre det samme, den
bliver varm nok til at riste dem der flyver ind i den.

--
Mvh Max

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-07-08 08:30

Jeg tror jeg prøvet lidt spray først, og ellers må jeg prøve med en
insektdræber, som Henrik er inde på.

Tak for hjælpen til alle

Fra : Rainman

Dato : 12-07-08 10:46

Hans Mouridsen wrote:

> Jeg tror jeg prøvet lidt spray først, og ellers må jeg prøve med en
> insektdræber, som Henrik er inde på.
>
> Tak for hjælpen til alle

Køb noget Bio Trinol. Det sælger de bl.a. i dagligbrugsen, og et par
sprøjt med dette udrydder hele banden.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-07-08 18:50

Hej

> Køb noget Bio Trinol. Det sælger de bl.a. i dagligbrugsen, og et par
> sprøjt med dette udrydder hele banden.

Så godt på det ude i byggemarkedet, men var for nærrig, og valgte en spray
fra Bayer Garden til 100 kr. Det virkede også overraskende godt - de faldt
død om efter få sek., men det er vidst heller ikke helt sundt.

Mvh
Hans

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 12-07-08 20:02

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fra Bayer Garden til 100 kr. Det virkede også overraskende godt - de faldt
> død om efter få sek., men det er vidst heller ikke helt sundt.

Nej det kan vel næppe være når de døde af det

Steen.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-07-08 20:40

> Nej det kan vel næppe være når de døde af det

Hehe nej de kan der være noget om, men er overrasket over at lugten stadig
er påtrængenede, når der er tale om en garage med god ventilation - og så
skriver de at det er til indendørs brug!! Skal godt nok ikke have det stads
ind i huset...

Fra : BA

Dato : 12-07-08 22:06

Hej

Vi plejer at binde en klud på en lang pind ( især, hvis det er lidt højt
oppe. Væde den i 3dobbelt salmiakspiritus. Sætte den vædede klud så tæt
på boet som muligt og skynde os væk. Kluden vædes efter behov. I løbet af
højst en dag synes hvepsene, at deres ganle bo er en lidet attraktiv bolig.

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Torben

Dato : 19-07-08 22:45

Rainman <rainman@rainman.com> wrote in news:g59ugh$pfo$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Køb noget Bio Trinol. Det sælger de bl.a. i dagligbrugsen, og et par
> sprøjt med dette udrydder hele banden.

Ka jeg også anbefale. Jeg har haft en del sværmen til et bo inde på et
loft, hvor de krøb igennem bræddevæggen i gavlen.

Noget Bio Trinol på brædderne de kravlede på, og allerede 1-2 dage efter
er der ikke én tilbage at se noget sted.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-07-08 23:22

Støvsugerslangen på bilens udstødning. Det sender dem megert hurtugt i
drømmeland, men sørg endelig for at du selv holder dig vågen Måske lidt
for farligt når det er sådan halvvejs indendørs?

/Jasper