Årets kløvertråd
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-07-08 10:17

Hej.
Kløverne i mit græs spreder sig.
Hvad mener ekspertpanelet her, man kan gøre mod det, når man ikke
ønsker store øer af kløver frem for græs?
Lidt søgning på nettet giver modstridende oplysninger, nogen steder
står der at kemi ikke virker, andre steder står der plænerens fra Borup
og Bayer virker, og skal spredes netop nu.
Hvad er jeres erfaring?
Kai

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-07-08 11:42

On Sat, 05 Jul 2008 11:16:56 +0200, Fister Løgsovs <None@invalid.za>
wrote:

> [...]
>står der at kemi ikke virker, andre steder står der plænerens fra Borup
>og Bayer virker, og skal spredes netop nu.

Plænerens har en vis virkning. Men nok ikke 100%

Jeg har selv for et par uger siden sprøjtet omkring et par bede
(containerbede) med en blanding af glyphosat og plænerens, og der ser
kløveren ud til at dø af det. Men sådan har det set ud før, uden at det
dengang døde helt.

Kløveret i græsplænen for dog lov at blive - det dufter herligt og jeg
syntes det er flot. Det piner mig næsten at jeg bliver nødt ttil at
klippe det.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Cindy

Dato : 05-07-08 22:09

"Mads Lie Jensen" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kløveret i græsplænen for dog lov at blive - det dufter herligt og jeg
> syntes det er flot. Det piner mig næsten at jeg bliver nødt ttil at

Åh ja, lad os da få en kløvertråd. Det vil minde mig om min første sommer i
denne gruppe for ca.7 år siden. Hvor VAR det en hyggelig gruppe den gang.
Og da der kom en tråd om kløver i græsplænen, kom der flere hyggelige indlæg
om dét at lægge sig på en græsplæne, hvor der også stod hvidkløver med eller
uden blomster. Hvor herligt tæt og kølig sådan en plæne er. Især hvis man
samtidig kan ligge i skyggen af et stort træ og få sin middagssøvn dér.

Hilsen Cindy