"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:487915dc$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> Vi er ved at oprette en grundejerforening og som
>> bestyrelsesmedlem har jeg påtaget mig opgaven med at undersøge
>> om der findes nogle specielle regnskbskrav for
>> grundejerforeninger. Er der nogen der har erfaringer med hvor
>> meget der skal være med
>> i regnskabet?
>
>
> Regnskabet skal ikke opfylde regnskabsloven bestemmelser. Reelt
> set kan man lave et købmandsregnskab og så håbe at der ikke
> sidder en bogholder, revisor eller anden regnskabskyndig, der
> ikke kan finde hoved og hale i noget som helst, men optimalt bør
> der føres et driftsregnskab, evt. i en kolonnebog.
> Mvh Maria
Jeg var kasserer i vores grundejerforening i 14 år. Jeg lavede
regnskabet som ethvert andet regnskab. Gemte og nummererede bilag og
kvitteringer som jeg lavede årsregnskabet ud fra. Vi havde så en
"revisor" = (en anden grundejer som var på valg hvert år), som
gennemgik regnskabet og godkendte det. Alle havde adgang til at
gennemse det for evt. fejl, og vi har aldrig haft nogen klager over
mangelfuld bogføring, men det er jo desværre nok ikke alle
foreninger der har den nødvendige orden i deres regnskab.
Det er en fordel, hvis man laver regnskabet på computeren og løbende
laver backup, så er årsregnskabet lige til at gå til.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats