Død Vølund vaskemaskine med låst dør
Fra : Sune

Dato : 02-07-08 13:19

Hejsa,

Min gamle Vølund døde idag mens den arbejdede hårdt med
familielinnedet. Jeg kan ikke få låsen op (Det er en Cylinda 423 med
de der oldschool knapper, hvor man skal dreje temp vælger hen på en
nøgle og trykke ind for at aktivere en elektrisk åbner).

Er der nogen der ved, om man kan "nødåbne" maskinen på lovformelig
vis?

Mvh

Sune

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 02-07-08 20:28

Sune wrote:

> [...]
> nøgle og trykke ind for at aktivere en elektrisk åbner).
>
> Er der nogen der ved, om man kan "nødåbne" maskinen på lovformelig

Det er mange år siden vi har haft en Vølund, men så vidt jeg husker ja.
Der er vist noget med at man skal tømme maskinen for vand først (gennem
en slange ved afløbspumpen).

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Mogens

Dato : 02-07-08 22:36

"Erik Olsen DK" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Det er mange år siden vi har haft en Vølund, men så vidt jeg husker ja.
> Der er vist noget med at man skal tømme maskinen for vand først (gennem en
> slange ved afløbspumpen).

Ja vha trevlesien. Efterfølgende trækker man i "snoren" samme sted, og lågen
åbnes...

Fra : Max

Dato : 02-07-08 20:30

Hej Sune

> Er der nogen der ved, om man kan "nødåbne" maskinen på lovformelig
> vis?

Ryk den nederste plade af, fjern skruen i den røde plastdims
og træk i den.

--
Mvh Max

Fra : Sune

Dato : 04-07-08 13:27

On 2 Jul., 23:36, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Ja vha trevlesien. Efterfølgende trækker man i "snoren" samme sted, og lågen
> åbnes...

Takker alle for jeres svar. Det var snoren der var sagen. Super.

/Sune