Hvilken bensin bruger skov folket ?
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-08 01:45

Hej der..

Vi har haft en lille diskution om skovfolket bruger alm bensin, eller om de
bruger en speciel ren bensin som aspen.
Skulle der ikke etlfældigvis være nogen her der ved besked ?

VH
Peter V

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-06-08 10:27

Peter Vistesen formulerede søndag:
> [...]
> bruger en speciel ren bensin som aspen.
> Skulle der ikke etlfældigvis være nogen her der ved besked ?

Jeg får besøg af en om en uge, jeg skal prøve at huske, at spørge ham.
Kai

Fra : Dan Andersen

Dato : 29-06-08 16:26

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i meddelelsen
> Peter Vistesen formulerede søndag:

> Jeg får besøg af en om en uge, jeg skal prøve at huske, at spørge ham.
> Kai
>
> Langt de fleste proff. i Sverige bruger Aspen - det er vel også
> ligegyldig, hvad de bruger... Aspen er betydelig bedre overfor nærmiljøet
> end alm. benzin. Husk også at bruge vegtabilsk kædeolie. Det er noget
> svinerig med alm kædeolie i skoven..
mvh. Dan Andersen - med skogsfastighet i Sverige

Fra : Niels Peder Sørensen

Dato : 29-06-08 18:03

Vi bruger altid Aspen benzin der hvor jeg er, og så vegetabilsk kædeolie.

MVH

Niels Peder Sørensen
Skov og landskabsfagtekniker
Vildtforvalter

Fra : N. Foldager

Dato : 08-07-08 21:45

Niels Peder Sørensen:

>Vi bruger altid Aspen benzin der hvor jeg er, og så vegetabilsk kædeolie.

Er det det samme som alkylatbenzin?

Mvh

Niels Foldager

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-06-08 04:35

On Jun 29, 2:44 am, "Peter Vistesen" <peter snabela vistesen punktum
dk> wrote:
> Hej der..
>
> Vi har haft en lille diskution om skovfolket bruger alm bensin, eller om de
> bruger en speciel ren bensin som aspen.
> Skulle der ikke etlfældigvis være nogen her der ved besked ?

Mange bruger Aspen 2T.
Jeg bruger det selv i min buskrydder, primært for at slippe for at
blande, men jeg syens også den kører lidt bedre.
Og med et forbrug på ca. 5 liter om året så betyder det ikke ret
meget.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Max

Dato : 30-06-08 11:57

Hej Christian

> Og med et forbrug på ca. 5 liter om året så betyder det ikke ret
> meget.

Ja, gad vide hvad brændstof skovfolket bruger i deres
køretøjer som de bruger i skoven ?

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-06-08 05:37

On Jun 30, 12:56 pm, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Ja, gad vide hvad brændstof skovfolket bruger i deres
> køretøjer som de bruger i skoven ?

Sikkert diesel
Er der så partikelfiltre på ?