Reservedele til INTEX pools/pumper?? Hvor ~
Fra : Lars Hansen

Dato : 28-05-08 21:53

Hejsa

Jeg er "kommet til" at købe sådan en lille pool på 16600 liter med
tilhørende pumpe osv.
Desværre viser det sig at propellen i pumpen er defekt og der mangler et par
pakninger til ventilerne og jeg skal derfor bruge nogle reservedele til det.

Jeg har googlet rundt i timevis men desværre stort set uden held.
Det eneste jeg har fundet af forhandlere online er Eurotoys.dk og deres
leveringstider imponerer jo ikke lige frem. 4-7 dage fra bestilling til
afsendelse af de få dele de har på lager.

Toys´r´us kan måske skaffe propellen, men kun måske og formentlig med en
måneds leveringstid...........

Mit problem er at pool´en nu er fyldt og jeg vil selvfølgelig derfor godt
have pumpen på her og nu, så kemikalierne kan komme godt rundt i vandet og
selvfølgelig for at få noget rensning/cirkulering af vandet.

Nogle herinde der kender et godt sted (Online eller alternativt
midtsjælland) at handle reservedele til INTEX pools og pumper??

Eller måske der er nogle herinde der ligefrem ligger inde med en pumpe,
model 636, der ikke længere har noget at bruge den til????
(Den skal selvfølgelig virke)

Mvh og på forhånd tak for svar.

Lars Hansen

Fra : Per Jensen

Dato : 29-05-08 14:01

Lars Hansen skrev:
> Hejsa

<KLIP>

> Nogle herinde der kender et godt sted (Online eller alternativt
> midtsjælland) at handle reservedele til INTEX pools og pumper??

Prøv at kontakte Harald Nyborg. De forhandler INTEX produkterne.

// Per.

Fra : CC

Dato : 29-05-08 21:57

"Lars Hansen" skrev i en meddelelse...
> [...]
>
> Eller måske der er nogle herinde der ligefrem ligger inde med en pumpe,
> model 636, der ikke længere har noget at bruge den til????

Er ikke helt med på hvilken pumpe det er, men er det den pumpe hvor filtret
ligner et luftfiler" ?
Er det den så glem den ............
Smut i Harald Nyborg og køb deres sandfilter/pumpe til knap 500 kr.
Den har meget bedre filtreringsevne og pumper hurtigere.
Har et 10000 l bassin og brugte en masse kemikalier. Efter at sandfiltret er
taget i brug har jeg ikke brugt kemikalier de sidste 2 år.

Fra : Lars Hansen

Dato : 29-05-08 22:10

> [...]
> Har et 10000 l bassin og brugte en masse kemikalier. Efter at sandfiltret
> er taget i brug har jeg ikke brugt kemikalier de sidste 2 år.

Hej Det er den pumpe hvor der lige som står et stort filter ved siden af
selve pumpemotoren. Model 636 hedder den.
Den filtrerer 5678 liter i timen, så det er ikke den lille model der plejer
at følge med de mindre pools.

Jeg har godt tænkt på den sandfilterpumpe fra HN, men den filtrerer jo kun
godt 3000 liter i timen og så skal jeg til at "fifle" med noget
hjemmeopfundet med hensyn til slangerne....

Så allerhelst ville jeg gerne have fikset den nuværende pumpe, men ellers
køber jeg nok den fra HN og opfinder lidt slanger...

Mvh
Lars Hansen

Fra : CC

Dato : 29-05-08 22:35

"Lars Hansen" skrev i en meddelelse

> Jeg har godt tænkt på den sandfilterpumpe fra HN, men den filtrerer jo kun
> godt 3000 liter i timen og så skal jeg til at "fifle" med noget
> hjemmeopfundet med hensyn til slangerne....

Mit 10.000 l bassin var født med noget der ligner en intex model 56638
pumpe.
Jeg havde ikke umiddelbart nogle problemer med slangerne ved, at skifte til
sandfilter.
Tag en slange med i HN og sammenlign.

Angående liter i timen, den ene kontra den anden, så se min forrige indlæg

Fra : CC

Dato : 29-05-08 22:23

"CC" skrev i en meddelelse

> [...]
> Har et 10000 l bassin og brugte en masse kemikalier. Efter at sandfiltret
> er taget i brug har jeg ikke brugt kemikalier de sidste 2 år.

Harald Nyborg skriver at sandfiltret "kun" er 3028 l/h.
Iifølge den engelske forhandler www.bestway-service.com er ydelsen 1500 gl/h
~5678 l/h, altså det samme som din nuværende pumpe.
En pose sand koster 50 kr og holder en hel sæson, så "kaffefiltre" til din
pumpe skal ikke skiftes ret mange gange før det er en dårlig forretning.