Ornotologi
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 23-05-08 19:02

Jeg vil gerne spørge om råd, selvom det nok er lidt off topic.
Der er kun en vistnok afdød NG om dk.ornitologi.
Men, det kan da slet ikke passe, at der ikke er noget om fugle.
Jeg ville meget gerne, om der var nogen, man kunne ringe til på mobil
telefonen, mens man står og savner navnet på den fugl, der lige nu
fortryller med sin sang - og bede ham lytte med, og derved evt.
identificere fuglen.
Nogle ideer?
Mvh
Aksel

Fra : fakeadresse

Dato : 23-05-08 22:21

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mobil telefonen, mens man står og savner navnet på den fugl,
> der lige nu fortryller med sin sang - og bede ham lytte med,

du ku evt optage pippene på mobilen og så afspille kvidderet for
en fuglekigger med sans for piplyde

Fra : Holst

Dato : 23-05-08 22:43

Aksel Pedersen wrote:

> [...]
> telefonen, mens man står og savner navnet på den fugl, der lige nu
> fortryller med sin sang - og bede ham lytte med, og derved evt.

Hvis du kan optage det, kan du lægge det til d/l et sted, så hjælpsomme
fuglenørder måske kan hjælpe dig.

Egnede grupper er news:dk.fritid.ornitologi, og hvis denne gruppe er
død, vil news:dk.natur også være god. I sidstnævnte sker der noget,
omend ikke meget, men det kan der jo gøre, hvis flere postede nogle indlæg.

Fra : Hansen

Dato : 23-05-08 22:50

> Nogle ideer?
> Mvh