Peberrod
Fra : Bjarne K.

Dato : 23-05-08 14:56

Er det normalt muligt at købe Peberrod ved planteskoler, eller er det noget
man skal ha, af en der kender en, der kender ?

Og er det for sent at plante peberrod i år ?

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 23-05-08 15:07

Hej Bjarne

> Og er det for sent at plante peberrod i år ?

Det er aldrig tid til at plante peberrod, det er noget
rent djævelskab at have i en have, breder sig ligesom
skvalderkål og er næsten umulig at komme til livs.
Så hvis du skal plante det, så gør det i en murebalje
så du ved hvor du har det.

Ps: hent en velegnet sort på den lokale planteskole.

--
Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-05-08 15:10

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> Så hvis du skal plante det, så gør det i en murebalje
> så du ved hvor du har det.
>
> Ps: hent en velegnet sort på den lokale planteskole.

Jeg havde tænk mig at plante i en murebalje med hul i bunden. Vil prøve den
lokale planteskole.

Bjarne K.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-05-08 17:18

Bjarne K. wrote:
> Jeg havde tænk mig at plante i en murebalje med hul i bunden. Vil
> prøve den lokale planteskole.

Ellers er der her pr nethandel:

http://lundhede.datascan.net/cgi-bin/ss000001.pl?SS=peberrod&PR=-1&TB=A&SHOP=

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 27-05-08 07:34

Max wrote:
> [...]
> skvalderkål og er næsten umulig at komme til livs.
> Så hvis du skal plante det, så gør det i en murebalje

Eller i en nærliggende skov/grøft. Så ved du altid, hvor du kan finde det.
Et fint sted til mynte også.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-05-08 18:58

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> [...]
> noget man skal ha, af en der kender en, der kender ?
>
> Og er det for sent at plante peberrod i år ?

Bare lige et afsluttende tak for input til alle.

Overvejer stadig om det er besværet værd, når det alligevel er småtteri hvad
jeg spiser af peberrod om året.
Havde måske håbet, at der måske var lidt mere bid i en hjemmelavet.

Bjarne K.

Fra : Hauge

Dato : 27-05-08 19:02

Bjarne K. wrote:
> Havde måske håbet, at der måske var lidt mere bid i en hjemmelavet.

Det er der, og så er det ikke fyldt med tilsætningsstoffer, som der er i
bøtterne i supermarkedet. prøv at kikke på deklarationen.

Du vil forøvrigt blive overrasket over hvor bidende i kraniet det er at rive
peberrod, det *kan* være meget slemt.

Mvh Hauge, der også vil have peberrod i haven.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-05-08 15:01

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvad jeg spiser af peberrod om året.
> Havde måske håbet, at der måske var lidt mere bid i en hjemmelavet.

Der er meget mere go i en hjemmedyrket og jeg har slet ikke de problemer der
tales om. Selvfølgeligt kan den brede sig lidt men det er ikke noget
problem. i modsætning til den fennikel plante jeg var så dum at plante.
Jeg har faktisk plantet peberrod 2 steder