Aaarrgghhhh.... Borebiller
Fra : Lars Hansen

Dato : 23-05-08 09:14

Hej

Opdagede i går at der på tanken af motorcyklen ude i garagen lå en fin lille
bunke "støv". Det tænkte jeg ikke nærmere over, men da der lå endnu en fin
lille bunke her til morgen måtte jeg jo lige se hvad det var.
Det viste sig ret hurtigt ved at kigge op i remmene/spærene at der var
rigtig mange små bitte huller i, og ud af hullerne dryssede meget fint
savsmuld.

Ved nærmere undersøgelse opdagede jeg at det galdte 4 ud af 10 remme/spær.

Det må vel nødvendigvis være borebiller......... øv øv øv.

Er det noget jeg selv skal gøre noget ved eller bør jeg kontakte
forsikringsselskabet først???
Og eventuelt hvad skal/kan jeg gøre selv???

Det er ikke sådan at der er så mange huller at jeg er bekymret for træets
bæreevne, men man skal/bør vel gøre noget inden det tager til....

Mvh og på forhånd tak for svar.
Lars Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 09:21

Ring til forsikringen, så kan de sige om du selv skal gøre noget.
Så kan de ikke sige, du har gjort noget forkert.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : frank

Dato : 23-05-08 16:36

Jeg mener midlet er en injektionssprøjte fra apoteket. Fyld den med
petroleum og sprøjt ind i alle hullerne.

v.h. Frank

Fra : Lars Hansen

Dato : 23-05-08 17:58

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener midlet er en injektionssprøjte fra apoteket. Fyld den med
> petroleum og sprøjt ind i alle hullerne.
>
> v.h. Frank

I alle hullerne???!!!!!!!
Så er jeg da beskæftiget de næste mange år....... Der er eddermame
mange......

Nå! Forsikringen er ringet op og de har sendt en tømrer til at besigtige
skaderne, og forsikringen dækker behandling og eventuel reperation.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Morten

Dato : 25-05-08 09:50

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nå! Forsikringen er ringet op og de har sendt en tømrer til at besigtige
> skaderne, og forsikringen dækker behandling og eventuel reperation.

Hej havde selv samme problem men malede alle spær med diesel og de forsvandt
rimelig hurtigt derefter

Morten

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-05-08 14:17

> Hej havde selv samme problem men malede alle spær med diesel og de
> forsvandt rimelig hurtigt derefter
>
> Morten

Hej Morten

Tror du???!!!!!
Jeg har læst mig til at selv om man behandler træet med diverse ting og
sager kan der gå op til 5 år inden de sidste prøver at kravle/grave sig ud.
Og hvis ikke behandlingen holder mere end nogle få år, så kommer de
igen......
Så soørgsmålet er om diesel´en er væk inden da, og de derfor kommer igen
(Indenfra).....

Mvh
Lars Hansen

Fra : Morten

Dato : 26-05-08 13:51

> [...]
> igen......
> Så soørgsmålet er om diesel´en er væk inden da, og de derfor kommer igen

Måske ,men de holdt ihvertfald op med at smuldre og har ikke gjort det
siden.

Morten