/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Nina - Giardia
Fra : Denise


Dato : 16-07-08 16:27

Nina, jeg har kopieret nogle af dine Giardia råd og historier ind i et
katteforum, håber det er ok.

--
Hilsen Denise

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=731




 
 
Nina, Tender Tribes (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 16-07-08 18:38

Hej Denise

Det er naturligvis helt i orden, og tak fordi du valgte at skrive "Nina -
Giardia" i overskriften og ikke omvendt
Husk at dysse gemytterne ned. Det er ikke farligt, blot fustrerende.

Nina


"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
news:487e134e$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nina, jeg har kopieret nogle af dine Giardia råd og historier ind i et
> katteforum, håber det er ok.
>
> --
> Hilsen Denise
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=731
>
>
>



Denise (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 16-07-08 18:50

Nina, Tender Tribes wrote:
> Hej Denise
>
> Det er naturligvis helt i orden, og tak fordi du valgte at skrive
> "Nina - Giardia" i overskriften og ikke omvendt
> Husk at dysse gemytterne ned. Det er ikke farligt, blot fustrerende.
>
> Nina
>

LOL
Ja, men måske lidt farligt, hvis personen får penicillin af en ko-dyrlæge i
stedet for noget der virker. Det kan i hvert fald blive farligt i længden
så.

Sidste nyt, som jeg har hørt fra Lis er:
De fleste dyrlæger har i dag antigen testkit for Giardia (også det
laboratoriet i Tyskland anvender idag), altså er det fløjtende ligegyldigt
om katten udskiller otocyter eller ej:
http://www.idexx.de/tiergesundheit/praxistests/giardia_includes/productinsert.pdf

Dog skal man være opmærsom på, at selv efter endt behandling, kan den
følsomme test teste en kat positiv selvom den egentlig er negativ, da der i
en periode (hvor lang vides ikke) klæber antigener til tarmvæggen.

Til rengøring af omgivelser og bakker er en damprenser formidabel


--
Hilsen Denise

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=731




Nina, Tender Tribes (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 16-07-08 19:14


> Ja, men måske lidt farligt, hvis personen får penicillin af en ko-dyrlæge
> i
> stedet for noget der virker. Det kan i hvert fald blive farligt i længden
> så.
>
Ja, jeg brugte jo også lang tid på det fordi dyrlægerne herhjemme ikke var
ordentlig opmærksom på problemet dengang. Men jeg tror efterhånden at der er
kommet mere information ud om det.


> Sidste nyt, som jeg har hørt fra Lis er:
> De fleste dyrlæger har i dag antigen testkit for Giardia (også det
> laboratoriet i Tyskland anvender idag), altså er det fløjtende ligegyldigt
> om katten udskiller otocyter eller ej:
> http://www.idexx.de/tiergesundheit/praxistests/giardia_includes/productinsert.pdf
Smart !

>
> Dog skal man være opmærsom på, at selv efter endt behandling, kan den
> følsomme test teste en kat positiv selvom den egentlig er negativ, da der
> i en periode (hvor lang vides ikke) klæber antigener til tarmvæggen.
>
> Til rengøring af omgivelser og bakker er en damprenser formidabel
>
Jeg er stadig i tvivl om hvor meget rengøringen har af betydning. Selv gik
jeg jo nærmest amok i desinficerende midler og det hjalp ikke.
3 dage på Panacur hjalp med det samme og der har ikke været noget siden.
Men ja, bakken og vandslåle (for dem der plasker) skal man nok holde godt
ren, da de klart er smittekilde nr. 1.

Nina



Denise (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 16-07-08 20:55

Nina, Tender Tribes wrote:
>> Ja, men måske lidt farligt, hvis personen får penicillin af en
>> ko-dyrlæge i
>> stedet for noget der virker. Det kan i hvert fald blive farligt i
>> længden så.
>>
> Ja, jeg brugte jo også lang tid på det fordi dyrlægerne herhjemme
> ikke var ordentlig opmærksom på problemet dengang. Men jeg tror
> efterhånden at der er kommet mere information ud om det.
>
>
>> Sidste nyt, som jeg har hørt fra Lis er:
>> De fleste dyrlæger har i dag antigen testkit for Giardia (også det
>> laboratoriet i Tyskland anvender idag), altså er det fløjtende
>> ligegyldigt om katten udskiller otocyter eller ej:
>> http://www.idexx.de/tiergesundheit/praxistests/giardia_includes/productinsert.pdf
>> Smart !
>
>>
>> Dog skal man være opmærsom på, at selv efter endt behandling, kan den
>> følsomme test teste en kat positiv selvom den egentlig er negativ,
>> da der i en periode (hvor lang vides ikke) klæber antigener til
>> tarmvæggen. Til rengøring af omgivelser og bakker er en damprenser
>> formidabel
>>
> Jeg er stadig i tvivl om hvor meget rengøringen har af betydning.
> Selv gik jeg jo nærmest amok i desinficerende midler og det hjalp
> ikke. 3 dage på Panacur hjalp med det samme og der har ikke været
> noget siden. Men ja, bakken og vandslåle (for dem der plasker) skal
> man nok holde godt ren, da de klart er smittekilde nr. 1.
>
> Nina

Men stadig er der nogle der snakker om Flagyl.
Håber aldrig vi render ind i det ged
Men så ved jeg da noget om det i hvert fald.

--
Hilsen Denise

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=731





Nina, Tender Tribes (17-07-2008)
Kommentar
Fra : Nina, Tender Tribes


Dato : 17-07-08 06:09

> Men stadig er der nogle der snakker om Flagyl.
Ja, det er simpelthen for dårligt !!

> Håber aldrig vi render ind i det ged
Jeg sætter det på niveau med lopper. Træls, men harmløst. I dag ville jeg
slet ikke hidse mig op over det, netop pga nedenstående.


> Men så ved jeg da noget om det i hvert fald.


Jep, viden gør forskellen :)
Og du er da godt velinformeret.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste