MS Windows
briani 27239
ændre Windows sprog fra Polsk til dansk
Fra : Joe

Dato : 03-08-08 07:52

Jeg har klunset en bærbar med Windows xp med det er med et andet sprog
hvordan kan jeg ændre det fra Polsk til Dansk, jeg har ingen disketter eller
cd.

Jo

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-08 08:15

Joe skrev:

>hvordan kan jeg ændre det fra Polsk til Dansk

Det kan du ved at købe en dansk XP

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 03-08-08 09:33

On 03 Aug 2008 07:14:31 GMT, Ivan V. Klattrup wrote:

> Det kan du ved at købe en dansk XP

Jeg har faktisk det omvendte ønske: fra dansk til polsk, men således, at
der kan skiftes mellem de to sprog. Hyr gør man det?
--
/ Mikkel

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-08-08 10:10

On Sun, 3 Aug 2008 10:32:37 +0200, Mikkel Mikkelsen
<mikkel@mikkelserver.invalid> wrote:

>Jeg har faktisk det omvendte ønske: fra dansk til polsk, men således, at
>der kan skiftes mellem de to sprog. Hyr gør man det?

Med Vista Ultimate er der ingen problemer. Der downloader man bare de
sprog man vil bruge via Windows Update.
Med XP ved jeg ikke om man kan.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jubii

Dato : 03-08-08 10:48

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Med Vista Ultimate er der ingen problemer. Der downloader man bare de
> [...]

Jeg har skiftet til polsk ved hjælp af værktøjslinien sprog/indstillinger/tilføj.
Jeg kan ikke skrive paa polsk men tasterne er ændret.
ae=l
oe=a
aa=z
z har skiftet plads med y
qwertzuiopz
asdfghjklla
yxcvbnm,.-

Så ved jeg ikke om det er rigtigt og tastaturet er rigtigt.
Prøver lige svensk.
ae=ö
oe=ä
qwertyuiopå
asdfghjklöä
zxcvbnm,.-

Det er på en vista home premium, men mon ikke der er samme funktioner i xp?
Skal man skrive på f.eks. polsk skal man jo vide hvilke polske tegn der ligger hvor eller
klistre de ønskede tegn på tasterne. Når sporget er tilføjet skal man blot trykke alt-shift for
at skifte mellem de tilføjede sprog.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-08-08 11:12

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in

> Jeg har skiftet til polsk ved hjælp af værktøjslinien
> sprog/indstillinger/tilføj. Jeg kan ikke skrive paa polsk men tasterne

Du hænger lidt i forrige tråd I denne tråd er det ikke tastatur layout
der ønskes ændret, men sproget på brugerfladen.

Det kan man i Vista Ultimate, men mig bekendt ikke i nogen version af XP.

Fra : Jubii

Dato : 03-08-08 11:39

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in

> Du hænger lidt i forrige tråd I denne tråd er det ikke tastatur layout
> der ønskes ændret, men sproget på brugerfladen.

Ja, jeg sprang nogle indlæg over og misforstod den kommentar der var.

> Det kan man i Vista Ultimate, men mig bekendt ikke i nogen version af XP.

Ok.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-08 17:33

Der findes en version af XP der kan, men den version af XP sælges ikke
til private men udelukkende til store firmaer.
Microsoft sælger i øvrigt ikke XP mere så hvis han skal finde en skal
det være hos en der stadig har en på lager eller brugt.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : _

Dato : 03-08-08 11:20

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger hvor eller klistre de ønskede tegn på tasterne. Når sporget er
> tilføjet skal man blot trykke alt-shift for at skifte mellem de tilføjede

Du har skiftet tastaturlayout.

Fra : Blur T

Dato : 03-08-08 14:10

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> wrote in message
> Med XP ved jeg ikke om man kan.

Ja man kan, dog ikke dansk>polsk, polsk>dansk... her er linket:

http://beqiraj.com/windows/2002/lip/index.asp

Mvh,
Blur

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-08-08 10:52

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har faktisk det omvendte ønske: fra dansk til polsk, men således, at
> der kan skiftes mellem de to sprog. Hyr gør man det?
> --
> / Mikkel

Bytter computer med Joe.

Man kan ikke skifte sprog på en xp. Kun ved at købe en installations cd på
det pgl.sprog.

Kurt

Fra : jsh

Dato : 03-08-08 12:27

> Man kan ikke skifte sprog på en xp. Kun ved at købe en installations cd på
> det pgl.sprog.
>
> Kurt

Det er jeg nu ikke sikker på hvis du for eksembel har en XP mce og du tror
den er dansk så er det faktisk en engelsk med en dansk sprogfil det kan du
se hvis du opdaterer explorer så vil den ikke have en dansk men en en
engelsk
bagefter henter du en MUI fil (Multilingual User Interface) og så taler den
dansk jeg tror også du kan få en engelsk XP til at tale polsk
men ikke en polsk til at tale engelsk
MUI =
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d3f8f6ab-84f1-4095-8709-df509b1bee22&displaylang=en

JSH

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-08-08 13:04

"jsh" skrev i en meddelelse
> Det er jeg nu ikke sikker på......

Det er så også kun tilnærmelsesvis rigtigt.

Som du nævner kan man skifte sprog på en XP MCE da det er engelsk med
en lokal sprogpakke som f.x. dansk ovenpå - men det er kun muligt på
MCE - ikke på andre versioner af XP.

Jan