create table
Fra : MiG

Dato : 21-07-01 14:55

Er der nogen som kan sige mig hvad jeg gør galt?? Jeg får en fejlmelding om
at den ikke kunne oprette tabellen

<?PHP
echo "<h1>Administrer tabeller i databasen på TheBeat.dk</h1>";
echo "<h3>Nyheder</h3>";

$link = mysql_connect("127.0.0.1", "xxx", "xxx");
if(!mysql_select_db("123"))
{
echo "Fejl - kunne ikke connecte til databasen 123";
}

$table = "create table nyheder(
id integer not null primary key auto_increment,
date datetime not null,
name varchar(25) not null,
text text not null
)";
if(!mysql_query("$table"))
{
echo "Fejl - kunne ikke oprette tabellen nyheder";
}

mysql_close($link);
?>

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 21-07-01 15:20

> Er der nogen som kan sige mig hvad jeg gør galt?? Jeg får en fejlmelding om
> at den ikke kunne oprette tabellen

Hvis du skriver

mysql_query("$table")
   or die(mysql_error());

Istedet for

> if(!mysql_query("$table"))
> {
> echo "Fejl - kunne ikke oprette tabellen nyheder";
> }

Ville du sikkert få at vide at der er en fejl i SQL'en på linie 5 fordi
'text' er et reserveret ord og derfor ikke kan bruges som feldtnavn!

Thomas L.

--
He + St -> HeSt
Dette burde give en Nobelpris: 2HeSt -> FØl

Fra : MiG

Dato : 22-07-01 04:03

Takker :)