Tastatur taster ??
Fra : JAKOB ANDERSEN

Dato : 21-07-01 14:20

Hej

Plejer "Æ" ikke at sidde til venstre for "Ø" (altså "Æ" ved siden af "L".
Sådan virker tasterne nemlig på mit nye tastatur, men der er byttet om på
bagstaverne, så når jeg trykker på den der står "Ø" på skriver den "Æ".
Kan jeg bytte rundt på dem selv ??
Det er et "Logitech Cordless ITouch"

Jakob

Fra : Peter Pan

Dato : 21-07-01 14:54

"JAKOB ANDERSEN" <fjellfisse@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Plejer "Æ" ikke at sidde til venstre for "Ø" (altså "Æ" ved siden af "L".

Jo, Æ tasten sidder mellem L og Ø

Der er nok nogen der har drillet dig lidt....!

Mvh
Anders

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-07-01 14:59

Således skrev "JAKOB ANDERSEN" <fjellfisse@c2i.net> i
dk.edb.hardware Sat, 21 Jul 2001 13:19:41 GMT:

> [...]
>Sådan virker tasterne nemlig på mit nye tastatur, men der er byttet om på
>bagstaverne, så når jeg trykker på den der står "Ø" på skriver den "Æ".

Check at du ikke har sat din maskine op til at anvende norsk tastatur.
Jeg mener at Æ og Ø er byttet rundt på så'n et.

Først lægger man ikke rigtigt mærke til det, men så er det man
begynder at undre sig over alle stavefejlene....

Knud
--
All a man needs out of life is a place to sit 'n' spit in the fire.
-- Fortune file

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-07-01 15:02

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.edb.hardware Sat,
21 Jul 2001 15:58:33 +0200:

>Check at du ikke har sat din maskine op til at anvende norsk tastatur.
>Jeg mener at Æ og Ø er byttet rundt på så'n et.

Eller også har du fået fat i en norks udgave af tastaturet.

Et dansk tastatur har L, Æ, Ø, så hvis den på dit sidder L, Ø, Æ så
har du fået en norsk udgave.

Eller også er der nogen der som nævnt prøver på at være sjove.

KNud
--
Gone With The Wind LITE(tm) by Margaret Mitchell:
A woman only likes men she can't have and the South gets trashed.

Fra : JAKOB ANDERSEN

Dato : 21-07-01 17:27

Det er et norsk tastatur (jeg bor i Norge), men kan man pille dem af og
sætte dem "rigtigt" på igen ??
Man kunne på de gammeldags tastaturer men jeg tør ikke rigtigt, for det
virker som om de sidder fast
Nogen erfaringer ??

Jakob

Fra : Madsen

Dato : 21-07-01 17:38

> [...]

> sætte dem "rigtigt" på igen ??
> Man kunne på de gammeldags tastaturer men jeg tør ikke rigtigt, for det

Øhhh, hvorfor ikke bare skifte til dansk tegnsæt inde i Kontrolpanelet
fremfor at begynde at flå tasterne af tastaturet og bytte rundt på dem?

(Kontrolpanel > Tastatur > Landestandarder > Tilføj Dansk)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Hans H. Vestergaard

Dato : 22-07-01 07:15

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh, hvorfor ikke bare skifte til dansk tegnsæt inde i Kontrolpanelet
> fremfor at begynde at flå tasterne af tastaturet og bytte rundt på dem?

Hvis han skifter tegnsæt sidder tasterne jo stadig de "forkerte" steder.
Altså når han trykker på Æ tasten skriver den Ø og omvendt. Derfor ville
det da være smart at bytte dem om. Og man kan godt pille tasterne af et nyt
tastatur. Jeg plejer at bruge en lille skruetrækker og så forsigtigt vippe
tasterne af.

Fra : Madsen

Dato : 21-07-01 17:45

"JAKOB ANDERSEN" <fjellfisse@c2i.net> skrev:

> Det er et norsk tastatur (jeg bor i Norge).

Nå, her var lige noget jeg havde overset.
Sorry.

Tænker på indlægget:

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-07-01 12:49

Tak for hjælpen allesammen, jeg har fået byttet om på dem !

Jakob

Fra : Christian Catu

Dato : 22-07-01 13:10

> [...]
> sætte dem "rigtigt" på igen ??
> Man kunne på de gammeldags tastaturer men jeg tør ikke rigtigt, for det

Kan sagtens lade sig gøre. Bare gør det forsigtigt, ellers laver du mærker i
knapperne