Godt sted til prøvedyk omkring Struer
Fra : Freelance

Dato : 23-07-08 10:20

Hejsa

Vi skal have en af mine venner i vandet til et prøvedyk, men hvor?
Det skal foregå i området ikke alt for langt fra Struer. Det skal
gerne være lidt at se på og helst uden den store strøm og der må
selvfølgelig heller ikke blive alt for dybt....

Alle ideer modtages med kyshånd
Mvh
Rasmus

PS: fik jeg sagt der gerne måtte være noget at se

Fra : KC

Dato : 23-07-08 20:45

Hej Rasmus!

"Noget at se på" afhænger af hvem der skal opleve. Prøvedykkere finder det
interessant ved stranden til højre før Venø Færge (på fastlandssiden) - det
gør erfarne dykkere nok ikke.

Det gamle færgeleje ved Oddesundbroen er super interessant, men der er både
dybt og risiko for strøm.

Hvis man kan li' østers er ydersiden af molen ved Struer Lystbådehavn også
ok for nye dykkere.

KC

Fra : Freelance

Dato : 24-07-08 00:27

On 23 Jul., 21:45, "KC" <k...@kcdk.com> wrote:
> [...]
> dybt og risiko for strøm.
>
> Hvis man kan li' østers er ydersiden af molen ved Struer Lystbådehavn også

Hej

Det er selvfølgelig prøvedykkeren der skal have oplevelsen, os andre i
vandet må tilfredsstilles på andet tidspunkt .... Men det er nu sjovt
at være med, tage billeder ect. ect.

Min første tanke er også på vej ud mod Venø færgen ... Men det gamle
færgeleje lyder meget interessant. Hvor dybt er der og hvad er
riscikoen for strøm?
Rasmus

Fra : Mick Hellegaard

Dato : 24-07-08 09:41

Hej Rasmus.

Færgelejet ved Oddesund er rigtigt fint. Hvis det er stille
vejr, plejer der ikke at være ret meget strøm omkring færgelejet.
Hvis i holder jer lige omkring færgelejet, kan i få et godt dyk
på 5-8m. Hvis i følger den række pæle ud, der står nærmest broen
kommer i ud til en række pæle der drejer hen mod broen. Toppen
af pælene er kun ca 1-2 m under vandet, men hvis man svømmer ned
på bunden udenfor pælene,(ca 8m), og ser op mod pælene i modlys
er det et rigtigt flot syn.
Der er MASSER af små hummere deroppe mellem stenene for tiden.
Så god tur. Vi bruger ofte selv stedet til vores elever.

MVH Mick, Skivedyk