Syslogd
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 26-07-08 23:07

Hej alle.

Hvad er det? sider med en macBook pro der bruger 100 % på den proces?
På min MBP bruger den 0.0??

Hilsen Henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-07-08 07:42

Henrik Palshøj skrev den 27-07-2008 00:07:
> Hej alle.
>
> Hvad er det? sider med en macBook pro der bruger 100 % på den proces? På
> min MBP bruger den 0.0??

En dims der gemmer systembeskeder i filer. Stedet varierer fra system
til system. Prøv at kigge i dine logs - OS X har et værktøj til det -
for at se hvad det er den prøver så febrilsk at fortælle dig...

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 27-07-08 07:50

On 2008-07-27 08:41:50 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> said:

> En dims der gemmer systembeskeder i filer. Stedet varierer fra system
> til system. Prøv at kigge i dine logs - OS X har et værktøj til det -
> for at se hvad det er den prøver så febrilsk at fortælle dig...

Ok det er, 10.5.4 har prøvet at stoppe processen, efter lidt tid ryger
den op på 99-100% det virker meget mystisk, der står at den er ejet af
root?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-07-08 08:06

Henrik Palshøj skrev den 27-07-2008 08:50:

> Ok det er, 10.5.4 har prøvet at stoppe processen, efter lidt tid ryger
> den op på 99-100% det virker meget mystisk, der står at den er ejet af
> root?

Ja, prøv nu at finde logfilkiggeprogrammet for at se hvad det er der
bliver logget.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-07-08 09:30

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Ja, prøv nu at finde logfilkiggeprogrammet for at se hvad det er der
> bliver logget.

~/Programmer>Hjælpeprogrammer>Aktivitetsovervågning.app?

Jeg har ikke den ringeste anelse, men en tanke?

M.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-07-08 10:10

> ~/Programmer>Hjælpeprogrammer>Aktivitetsovervågning.app?
>
> Jeg har ikke den ringeste anelse, men en tanke?

Konsol i Hjælpeprogrammer.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-07-08 10:23

> Konsol i Hjælpeprogrammer.

Hæ, tak - den tænkte jeg også på, men den anden så lidt mere avanceret
ud - jeg kan godt se, at det selvfølgelig er dén - Console Log -

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-07-08 09:50

Henrik Palshøj wrote:
> Hej alle.
>
> Hvad er det? sider med en macBook pro der bruger 100 % på den proces? På
> min MBP bruger den 0.0??

Har haft samme problem - ligesom rigtig mange andre. Søg en gang på
'syslogd 100%' på Google ;)

Jeg fik aldrig rigtig en forståelse af, hvad der foresager problemet,
men fandt en løsning, der virker for mig:

sudo launchctl stop com.apple.syslogd
sudo rm /var/log/asl.db
sudo launchctl start com.apple.syslogd

Ikke alle har haft success med ovenstående, så du skal måske forsøge at
finde ud af, hvad der foresager problemet, inden du sletter løs.

Kig her:

http://julianschrader.de/20080131-100-cpu-usage-caused-by-syslogd-leopard/
http://smartic.us/2007/11/8/leopard-100-cpu-usage-caused-by-syslogd-and-possibly-time-machine

--