Hvilke tlf syncer bedst ???
Fra : jagge

Dato : 22-07-08 10:27

Jeg skal have en ny telefon da min Sony E igen igen igen er død. Mit
dillema er at Sony E synes at synce rigtigt godt, MEN jeg vil helt undgå
Sony da jeg har haft MANGE problemer med dem.

jeg har fundet følgende liste

http://www.apple.com/macosx/features/isync/index.html

men den er mildest talt ikke opdateret derfor vil jeg høre hvad
erfaringer i har med eks Nokia og andre.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-07-08 10:58

On Tue, 22 Jul 2008 11:27:20 +0200, <jagge> wrote:
> [...]
>
> men den er mildest talt ikke opdateret derfor vil jeg høre hvad
> erfaringer i har med eks Nokia og andre.

http://www.nokia.dk/A4672284
der har Nokia en oversikt over sin Mac-kompabilitet (enten direkte via
iSync eller plugins som man kan laste ned der).

http://novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_isync_plugins.html
har flere.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : jagge

Dato : 22-07-08 13:39

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> [...]
> der har Nokia en oversikt over sin Mac-kompabilitet (enten direkte via
> iSync eller plugins som man kan laste ned der).

Den har jeg et men den ser også meget mangelfuld ud. Jeg har ikke
checket men bortset fra communicator modellerne ser listen noget
mangelfuld ud iforhold til "almindelige" telefoner.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-07-08 11:10

On Jul 22, 11:27 am, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> men den er mildest talt ikke opdateret derfor vil jeg høre hvad
> erfaringer i har med eks Nokia og andre.

Når andre endnu ikke har gjort det, kan jeg ikke dy mig: Mon ikke
iPhone er den, der synkroniserer bedst med Mac?

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-08 18:31

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Når andre endnu ikke har gjort det, kan jeg ikke dy mig: Mon ikke
> iPhone er den, der synkroniserer bedst med Mac?

og for nogle er det at skyde gråspurve med kanoner ... hvis du "bare"
har brug for en telefon så er det et dyrt apparat at anskaffe sig ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 23-07-08 21:27

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Når andre endnu ikke har gjort det, kan jeg ikke dy mig: Mon ikke
> iPhone er den, der synkroniserer bedst med Mac?

NØJJJJ der rodede du lige op i en hvepserede :0), jeg ville meget gerne
have en Iphone, men apples uhæderlige markedsføring har nok provokeret
mig væk fra den.

Men det er da et fedt produkt, som desværre er for dyrt efter min
mening, på trods af Steve Jobs anprisninger i kejserens nye klæder.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-08 21:28

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> NØJJJJ der rodede du lige op i en hvepserede :0), jeg ville meget gerne
> have en Iphone, men apples uhæderlige markedsføring har nok provokeret
> mig væk fra den.

hvordan uhæderlig ?

> Men det er da et fedt produkt, som desværre er for dyrt efter min
> mening, på trods af Steve Jobs anprisninger i kejserens nye klæder.

dyrt ? .. .alle telefoner er dyre ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-08 23:26

On 2008-07-22 19:09:38 +0200, Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> said:

> Når andre endnu ikke har gjort det, kan jeg ikke dy mig: Mon ikke
> iPhone er den, der synkroniserer bedst med Mac?

Det kommer an på hvad du skal synce til. Apples SW eller Entourage.
Hvis man lever i et exchange miljø er er der intet der slår Blackberry.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 29-07-08 08:05

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det kommer an på hvad du skal synce til. Apples SW eller Entourage. Hvis
> man lever i et exchange miljø er er der intet der slår Blackberry.

Det kommer an på prisen, en BB løsning er mildt sagt dyr!
Og der findes skam alternativer, også i enterprise størrelse :)

mvh
Jesper \

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-07-08 14:00

On Jul 22, 7:30 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> og for nogle er det at skyde gråspurve med kanoner ... hvis du "bare"
> har brug for en telefon så er det et dyrt apparat at anskaffe sig ..

Det er sandt, men nu fremgik det jo ikke af indlægget, hvilken klasse
af mobiltelefoner, der var tale om. Jeg ved meget lidt om
mobiltelefoner, men jeg formoder, at nogle af de "finere" modeller fra
Nokia og Ericsson er ret pebrede.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-08 00:05

> [...]

> af mobiltelefoner, der var tale om. Jeg ved meget lidt om
> mobiltelefoner, men jeg formoder, at nogle af de "finere" modeller fra

Hvis man bare har brug for en telefon, så har man ikke brug for, at den
sync'er. Jeg sync'er da aldrig min. Jeg har prøvet, og den kunne
overhovedet ikke finde ud af, når folk havde flere telefonnumre i
Adressebog (hjem, mobil, arbejde). Den lavede derfor en ny post med
hvert nummer. Når man så syncede igen, kom de alle sammen tilbage i
Adressebog sorteret efter fornavn. Så nu stod mange af kontakterne flere
gange og både under fornavn og efternavn. Det er sådan noget, der gør,
at jeg gerne vil have en iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-08 08:00

> [...]
> Adressebog sorteret efter fornavn. Så nu stod mange af kontakterne flere
> gange og både under fornavn og efternavn. Det er sådan noget, der gør,

uanset hvilken skod telefon* jeg har haft har jeg altid syncet min
adressebog, og det er længe siden jeg har haft problemer med dubletter
som du beskriver, men jeg kan heller ikke huske andre telefon numre end
mit eget, og jeg hader at opbygge telefonbogen _på_ telefonen.

Faktisk hader jeg også SMS ...

* SE T68i var en pragtfuld telefon ;)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 23-07-08 09:46

> * SE T68i var en pragtfuld telefon ;)

Jeg har en billig men god SE - en T630
Jeg har lige købt en ny T630 da den syncer perfekt med iSync, og har de
ting jeg har behov for.
Den kan købet for 500-600 kroner

Først havde jeg en sort, nu har jeg en hvid - en rigtig mac-farve

Fra : jagge

Dato : 23-07-08 21:29

> [...]
> Adressebog sorteret efter fornavn. Så nu stod mange af kontakterne flere
> gange og både under fornavn og efternavn. Det er sådan noget, der gør,

Jeg må sige at jeg er imponeret over Sony Erricson iforhold til sync.
Selv en tudsegammel 68i syncer bare kallender og adresser fuldstændigt
problemfrit, uden nævneværdig opsætning.

MEN jeg har haft oceaner af problemer med de sidste Sony E telefoner jeg
har haft. Den sidste model jeg har har tilbragt noget der ligner 6 mdn
inden for 1.5 år på værksted, og det gider jeg IKKE igen.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-07-08 22:41

On Jul 23, 10:26 pm, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> NØJJJJ der rodede du lige op i en hvepserede :0)

...og det var såmænd ganske bevidst

> jeg ville meget gerne
> have en Iphone, men apples uhæderlige markedsføring har nok provokeret
> mig væk fra den.

Tja, jeg er bestemt heller ikke begejstret for markedføringen, men jeg
synes ikke, at den adskiller sig så forfærdeligt meget fra
markedsføringen af andre mobiltelefoner. Den kan under ingen
omstændigheder holde mig tilbage fra at købe en iPhone.

--
Michael Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-08 23:25

On 2008-07-22 11:27:20 +0200, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> men den er mildest talt ikke opdateret derfor vil jeg høre hvad
> erfaringer i har med eks Nokia og andre.

Nokia er i dag ganske godt understøttet - Device profilerne fil
syncservices er dog ikke inkluderet i apples distribution. Du skal selv
hente dem hos Nokia.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 27-07-08 23:54

> Nokia er i dag ganske godt understøttet - Device profilerne fil
> syncservices er dog ikke inkluderet i apples distribution. Du skal selv
> hente dem hos Nokia.

Hmm jeg synes deres understøttelse er noget tyndbenet. Der var
selvfølgelig ingen til den jeg har fået..... Lidt tyndt i betragntning
er at det jo er en stor producent..

Har dog fundet et "hack" til min nye 5310 der gør at den kan synce. Dog
med et par bugs som man kan arbejde uden om.

Men tad for hjælpen.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-07-08 00:06

On 2008-07-28 00:54:07 +0200, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> Hmm jeg synes deres understøttelse er noget tyndbenet. Der var
> selvfølgelig ingen til den jeg har fået..... Lidt tyndt i betragntning
> er at det jo er en stor producent..

Du har kigget hos Nokia?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 06-08-08 22:04

> Du har kigget hos Nokia?

Ja

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin S

Dato : 28-07-08 09:56

jagge <jagge@noname.invalid> skrev 2008-07-22:
> men den er mildest talt ikke opdateret derfor vil jeg høre hvad
> erfaringer i har med eks Nokia og andre.

Min nokia n73 syncer helt perfekt. Uden problemer både med ical og
adresser, men og så med iTunes og iPhoto.

Martin
--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : Niels poulsen

Dato : 28-07-08 13:06

jagge skrev:
> [...]
>
> men den er mildest talt ikke opdateret derfor vil jeg høre hvad
> erfaringer i har med eks Nokia og andre.

Lige modsat mig jeg har mange glæder med Sony E med jeg hved ikke
hvordan man få kontakt med sin mobil hvis sonny E ikke stå på listen
Som du henviser til apple.com/macosx/features/isync/ det er den enste
forskel der er på sonny E og Nokia er den at Nokia selv laver deres
driver ens Sonny E ikke gør det så bliver man nød til og vente og det
gør jeg glad list
Med Venligst hilsen

N Poulsen

--