ændrer billeder ved højreklik ??
Fra : jagge

Dato : 20-07-08 15:34

Jeg kunne morderlig godt tænke mig en funktionalitet hvor jeg blot kunne
højreklikke på et billede, og så i menuen vælge "ændre størrelse" og på
den måde hurtigt kunne resize billeder uden at åbne et
redigeringsprogram.

Kan en sådan "pluginn" tilføjes Mac OS ?

venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 20-07-08 17:30

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> den måde hurtigt kunne resize billeder uden at åbne et
> redigeringsprogram.
>
> Kan en sådan "pluginn" tilføjes Mac OS ?

Det har du allerede i Automator. Højreklik på et vilkårligt billede,
vælg menuemnet Mere, hvori Automator "bor" og herunder Opret
arbejdsgang...

Her har du adgang til en lang række funktioner, hvormed du kan
manipulere dine billerder/arkiver .
Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : jagge

Dato : 20-07-08 21:11

rbejdsgang...

> Her har du adgang til en lang række funktioner, hvormed du kan
> manipulere dine billerder/arkiver .

Ok men der det ikke noget med at lave "makroer" der får specifikke
programmer til at udføre kommandoer ?

Hvis det kræver at eks photoshop åbner og kører en række kommandoer
igennem er det muligvis alligevel for tungt, men jeg kigger på det.

Tak for hjælpen

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-07-08 10:19

jagge skrev:

> Hvis det kræver at eks photoshop åbner og kører en række kommandoer
> igennem er det muligvis alligevel for tungt, men jeg kigger på det.

Hvis det er for at undgå at åbne et "tungt" program som Photoshop, synes
jeg at du skulle tage et kig på ImageWell, <URL:
http://xtralean.com/IWOverview.html >

Det er lynhurtigt og ganske nemt at bruge. Jeg ved godt at det ikke helt
er det du efterspørger, men måske kunne du alligevel gå hen og blive
ganske glad for det, som jeg selv er.

Du kan se hvordan batchmode virker på <URL:
http://xtralean.com/IWManual3/batchmode.html >

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : jagge

Dato : 21-07-08 14:38

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> http://xtralean.com/IWManual3/batchmode.html

Hej Michael

Det ser da interessant ud. Det vil jeg absolut prøve af. Tak for tippet.

Venlig hilsen

Jakob