Bedste personlige finans-program (Mac elle~
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 16-07-08 03:06

Hej alle, long time no see :)

Jeg har behov for jeres altid fantastiske viden! Jeg har prøvet at
finde det bedste program til at styre ens personlige finanser, altså
ikke noget med at det skal kunne håndtere et firma, fakturering,
bogholderi og den slags. Men blot til at få et bedre overblik over ens
personlige økonomi.

Jeg læste med interesse denne tråd ( http://kortlink.dk/5hms ), der
gav mig svar på nogle af mine spørgsmål men ikke alle.

Det jeg er efter er et program der kan håndtere danske forhold, altså
ud over kroner og ører, men også de regler og love der gælder i
Danmark og som eventuelt ville blive brugt i et sådant program. Jeg
har aldrig prøvet et personligt finansstyrings-program, så jeg ved
ikke hvor mange regler og love der indgår i sådan et. Men min
formodning er, at enten understøtter sådan et program danske forhold,
eller også gør det ikke :)

Om det er på Dansk sprog er ligegyldigt for mig, og det er det også
hvorvidt det er et Mac eller Windows program. Jeg er mere interesseret
i at få det bedste program, om jeg så skal køre det under VMWare eller
Parallels er mig ligegyldigt.

Som det nævnes i tråden, findes der eksempelvis MS Money, og jeg kan
læse at Thomas Løjmanns kæreste har brugt det, så jeg går ud fra at
det i hvert fald kan håndtere det jeg kalder "Danske forhold"?

Kender nogen af jer til MS Money, og ved om det er noget der virker,
og om det opdateres med jævne mellemrum. Eller om det er "abandon
ware" som nogle af de andre "gamle" finans-programmer til Mac vist er
blevet?

Hvad findes der ellers af den slags programmer på markedet, Win eller
Mac, som vi kan bruge her i Danmark? Der findes nok flest Windows-
programmer, så hvis nogen kender dem og har brugt et som I synes er
godt, så sig endelig til.

En anden mulighed er en FileMaker løsning, som - hvis der findes noget
godt der igen understøtter Danske forhold - jeg ville være meget
interesseret i. Jeg har selv udviklet en del FileMaker løsninger, men
har ikke hverken energi eller tid til at lave en personligt finans-
løsning i FileMaker. Også fordi jeg som sagt ikke har brugt sådan
noget før, og dermed ikke ved hvad "det skal kunne kunne" :)

Med tiden kunne det være et fedt projekt at lave sådan en løsning i
FileMaker, men jeg må hellere selv få lidt erfaring med "genren"
først. Og igen, hvis der findes noget så sig endelig til. Selvfølgelig
ville det være fedt med en åben løsning man selv kunne tilpasse, men
alt har interesse.

Anyway, FileMaker, Win eller Mac er ligegyldigt, bare programmet
opdateres jævnligt, så lad mig høre hvad I synes er et godt personligt
finans-program?

Hilsen Thomas